5/13
Niektóre serwisy społecznościowe, z Facebookiem i...
fot. Toni Hukkanen/ Unsplash.com

Tzw. talent pools

Niektóre serwisy społecznościowe, z Facebookiem i Instagramem na czele, umożliwiają tworzenie tzw. talent pools. Określenie to można przetłumaczyć jako „baseny talentów” lub „pule talentów”. Są to grupy kontaktów należących do osób zainteresowanych pracą w danej firmie. Rekturerzy i specjaliści ds. rekrutacji mogą wykorzystywać je w celu bardziej ukierunkowanej rekrutacji.

Szukasz pracy? Sprawdź ogłoszenia na Gratka.pl

- W ten sposób, dla jednej z największych firm w Polsce i jednocześnie bardzo wymagającego pracodawcy, zwiększyliśmy ilość aplikacji od programistów z 600 do 1200 - mówi Krystian Dryniak.

6/13
Dla rekruterów duże znaczenie ma sposób, w jaki budujemy...
fot. Austin Distel/ Unsplash.com

Personal branding

Dla rekruterów duże znaczenie ma sposób, w jaki budujemy swoją osobistą markę w sieci. Zwracają oni uwagę na nasz styl komunikacji, np. wypowiedzi w grupach na Facebooku, na tablicach i w recenzjach. Osoby poszukujące nowych rąk do pracy analizują zdjęcia, jakie zamieszczamy w sieci, informacje, które ujawniamy na swój temat, a nawet nasze kontakty i polubienia. Na korzyść kandydatów do pracy działa udostępnianie wartościowych treści online.

Szukasz pracy? Sprawdź ogłoszenia na Gratka.pl

7/13
Direct search to metoda pozwalająca na wyszukiwanie osób o...
fot. Agence Olloweb/ Unsplash.com

Direct search

Direct search to metoda pozwalająca na wyszukiwanie osób o konkretnych umiejętnościach i doświadczeniach. Przydaje się zwłaszcza podczas rekrutacji specjalistów i na stanowiska menedżerskie, jest szczególnie popularna w branży IT. Stosują ją łowcy talentów, którzy przeglądają w sieci profile pracowników, aby wyłonić osoby o odpowiednich predyspozycjach zawodowych, a następnie - złożyć im ofertę pracy.

Szukasz pracy? Sprawdź ogłoszenia na Gratka.pl

Direct search znakomicie sprawdza się na LinkedIn - w serwisie łączącym pracodawców i specjalistów. Dzięki tej metodzie rekruterzy mogą znacznie skrócić czas rekrutacji. Aż 70 proc. pasywnych kandydatów do pracy, a więc pracowników, którzy mają profil na LinkedIn, ale nie korzystają aktywnie z serwisu, jest otwartych na nowe propozycje pracy w serwisie.

8/13
W niektórych krajach analiza profilu kandydata do pracy w...
fot. Clique Images/ Unsplash.com

Social Selling Index

W niektórych krajach analiza profilu kandydata do pracy w mediach społecznościowych jest usankcjonowana prawnie. Taka sytuacja ma miejsce m.in. we Francji. Tutejsi rekruterzy poszukujący handlowców oraz pracowników, których praca opiera się na kontaktach z innymi ludźmi, wykorzystują narzędzie dostępne na LinkedIn - Social Selling Index. Można posługiwać się nim w wersji biznesowej serwisu. Social Selling Index stosuje się m.in. jako wskaźnik aktywności na LI. Pozwala on dotrzeć do osób zaangażowanych w posty i komunikację z innymi użytkownikami serwisu.

Szukasz pracy? Sprawdź ogłoszenia na Gratka.pl

Kontynuuj przeglądanie galerii
WsteczDalej

Polecamy

Kosmiczna oprawa po porażce Nadala. Godne pożegnanie legendy w Madrycie [GALERIA]

Kosmiczna oprawa po porażce Nadala. Godne pożegnanie legendy w Madrycie [GALERIA]

Piękna pogoda zachęciła łodzian do aktywności poza domem

Piękna pogoda zachęciła łodzian do aktywności poza domem

Piękna pogoda zachęciła do świętowania całymi rodzinami

Piękna pogoda zachęciła do świętowania całymi rodzinami

Zobacz również

Piękna pogoda zachęciła łodzian do aktywności poza domem

Piękna pogoda zachęciła łodzian do aktywności poza domem

Największe skandale podczas finałów Pucharu Polski na Narodowym

Największe skandale podczas finałów Pucharu Polski na Narodowym