Nowe drogi w województwie śląskim: Obwodnica Szczekocin i Goleniów
Za obwodnicą Pradeł powstanie kolejna – obwodnica Szczekocin i Goleniów. To najdłuższa z wspomnianych wcześniej obwodnic na DK 78. Będzie miała 13 km długości i zakończy się już na terenie województwa świętokrzyskiego. Przypomnijmy tylko, że budowa tych obwodnic to jednak melodia przyszłości. Choć są wpisane do rządowego programu 100 obwodnic to jednak ich budowa nie rozpocznie się. Wcześniej niż w 2023 roku.
Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Nowe drogi w województwie śląskim: Obwodnica Nakła Śląskiego i Świerklańca (DK 78)
Pod koniec ubiegłego roku rozpoczęto postępowanie przetargowe na opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego dla budowy obwodnicy Nakła Śląskiego i Świerklańca w ciągu drogi krajowej nr 78. Nie ma jednak co liczyć na to, że ta droga powstanie w najbliższych latach. Realizacja inwestycji, w systemie projektuj i buduj, powinna się odbyć w latach 2025-2028.
Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Nowe drogi w województwie śląskim: Obwodnica Blachowni i Herbów
Na podobnym etapie co obwodnica Nakła jest planowana obwodnica Blachowni i Herbów. Wstępnie założono, że obwodnica Blachowni i Herb ma mieć ok. 13 km. Będzie jednojezdniową drogą klasy GP budowaną w nowym śladzie. Ma się kończyć w pobliżu węzła Blachownia autostrady A1. W zależności od ostatecznie wybranego wariantu, budowa obwodnicy może się nawet wiązać z przebudową węzła na autostradzie. Planowana obwodnica wyprowadzi ruch z terenu zabudowanego, który przecina droga krajowa nr 46. Podobnie jak w przypadku obwodnicy Nakła Śląskiego inwestycję przewidziano do realizacji w formule projektuj i buduj w latach 2025-2028.
Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Nowe drogi w województwie śląskim: Ostatni odcinek trasy N-S w Rudzie Śląskiej
Budowa ostatniego odcinka trasy N-S w Rudzie Śląskiej podzielona została na dwa etapy. To efekt tego, że w przetargu na jednoetapową budowę wszystkie oferty przekraczały założony przez inwestora budżet. Cała trasa N-S połączy autostradę A4 i Drogową Trasę Średnicową. Miasto Ruda Śląska, ogłosiło w grudniu 2020 roku przetarg na pierwszy z dwóch etapów budowy ostatniego odcinka trasy N-S. Po ich zrealizowaniu domknięte zostanie połączenie autostrady A4 i Drogowej Trasy Średnicowej. Szacowana wartość zadania to ponad 113 mln zł.
Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE