Na Łodzi Kaliskiej wsiądziemy do pociągów Intercity „Kociewie”, „Witkacy”, „Barbakan”, „Hutnik”, „Chemik”, „Doker”, „Flisak”, które jeździły podczas remontu dworca przez Zgierz i Łódź Widzew. Przez Kaliską będą też kursować wszystkie pociągi regionalne i aglomeracyjne z kierunku Sieradza.
Na odnowionych i podwyższonych peronach są ławki, wiaty i osłonięte poczekalnie. Montowane są tablice świetlne informujące o odjazdach i przyjazdach pociągów. Jasne oświetlenie i oznakowanie zapewnia lepszą orientację na stacji.
Do użytku oddano dwa nowe przejścia podziemne . Jedno jest przedłużeniem tunelu do dworca i prowadzi na perony 4 i 5, a drugie – pod wiaduktem wschodnim to łącznik z dworcem autobusowym.
Przebudowa stacji integruje kolej z komunikacją miejską. Perony są bliżej przystanków autobusowych i tramwajowych, a osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się mogą korzystać z wind.
Pociągi kursują nowym wiaduktem nad al. Bandurskiego. Dzięki budowie 3 nowych torów zlikwidowane zostało „wąskie gardło” tj. jednotorowe połączenie Łodzi Kaliskiej z Łodzią Chojny. Tory są przystosowane do prędkości 100 km/h. Sprawny i bezpieczny nadzór nad ruchem pociągów zapewniają natomiast nowoczesne komputerowe urządzenia sterowania.
Kompleksowa modernizacja stacji Łódź Kaliska to istotny element przebudowy Łódzkiego Węzła Kolejowego. Po zakończeniu budowy tunelu średnicowego na stacji zatrzymają się pociągi kursujące podziemną trasą z Łodzi Fabrycznej oraz nowych przystanków: Łódź Śródmieście, Łódź Polesie i Łódź Koziny.
Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?