"5" na Teofilów nie pojedzie, bo się nie zmieści

Agnieszka Magnuszewska
DziennikŁódzki/archiwum
Mieszkańcy starych Bałut skarżą się na kiepskie połączenie z Teofilowem. Wszystko przez skrócenie trasy linii nr 5, którą przywrócono po remoncie ul. Limanowskiego.

- Kiedyś kursowała na Teofilów, a teraz kończy bieg nadworcu Łódź-Żabieniec, czyli na początku wielkiego osiedla. Marna częstotliwość piątki powoduje, że przesiadki są bardzo kłopotliwe. Traci się bardzo dużo czasu, żeby dostać się do dalszej części Teofilowa - podkreśla pani Agata, pasażerka tramwaju linii nr 5.

Nasza Czytelniczka podkreśla, że jeżeli miasto chce szukać oszczędności kosztem pasażerów MPK, to powinno zmienić trasy autobusów linii nr 81 i 87 kursujących po Bałutach.

- Od lat ich trasy są niemal identyczne. Warto byłoby zaoszczędzić i zrobić coś z tym bublem - zaznacza pani Agata.

Rzeczniczka Zarządu Dróg i Transportu zapewnia, że skrócenie trasy linii nr 5 to nie efekt oszczędności.

- Wynika to ze zbyt niskiej przepustowości pętli Szczecińska, która nie pomieści trzech linii. Obecnie zawracają tam tramwaje linii nr 2 i 13 - wyjaśnia Agnieszka Lubiatowska. - Jednocześnie koncepcja przedłużenia trasy piątki do pętli Chochoła nie znajduje uzasadnienia w występującym popycie na przewozy - dodaje rzeczniczka.

Zapisz się do newslettera

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

r
r
bujda na resorach
K
Kot789
a teraz sie nie miesci, moze dlatego, ze ma tylko jeden wagon
11
Nie ma problemu z przesiadką z 5 na 2,8 i 13 w stronę Teofilowa bo wystarczy wysiąść przy Woronicza poczekać na tym samym przystanku do 5 minut i jest tramwaj. Szczecińska ma pomieścić 3 linie tramwajowa ale będą to 2, 8 i 13 bo pętla na Chochoła ma być usunięta.
p
pasazer
(odległość pętli Szczecińska do pętli Chochoła) a , że wielkie osiedle nie ma pożytku z linii 5 to drobiazg .Grunt to dobre samopoczucie.
Dlaczego nie można sprywatyzować komunikacji miejskiej ????? i tak miasto dopłaca do funkcjonowania takiej usługi a może byłoby normalniej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
m
mietowa
a pani rzeczniczka jeździ tramwajem, czeka na mrozie kilkanaście minut( 5 jeździ co 20 min) czy samochodem?
K
K
Pętla się skurczyła? Kiedyś jakoś się dało, i to przy większej częstotliwości.
Dodaj ogłoszenie