A ekwiwalent ujemny?

    A ekwiwalent ujemny?

    Pod mikroskopem

    Dziennik Łódzki

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Gdyby wziąć cały ten ekwiwalent i włożyć do kieszeni, starczyłoby na granit dla Piotrkowskiej. Ekwiwalent reklamowy to pojęcie, które ostatnimi czasy robi w mieście karierę nie mniejszą niż kreatywność i zrównoważony transport razem wzięte. Zazwyczaj zarobek mierzy się w milionach, które wpłynęły na konto, ale w przypadku ekwiwalentu jest dokładnie odwrotnie - to miliony, które zostały na koncie, a które wydalibyśmy, gdybyśmy tylko chcieli. Stał się ekwiwalent reklamowy jednym z najsilniej bijących źródeł miejskiego "dochodu".
    Piotr Brzózka

    Piotr Brzózka ©Dziennik Łódzki/archiwum/Grzegorz Gałasiński

    Sama tylko Atlas Arena wygenerowała 40 milionów złotych! - nie omieszkały się pochwalić władze miasta w mijającym tygodniu. Mówiąc dokładnie, tyle byśmy wydali, gdyby płatną reklamą miały być wszystkie darmowe publikacje dotyczące wydarzeń koncertowych w Arenie.

    Ekwiwalent wyliczany jest dla rozlicznych imprez w mieście. Na przykład, że na jednej edycji Fashion Week miasto "zarabia" 4 mln zł. Jest to czterokrotne przebicie nakładów (tym razem realnych) wnoszonych przez miasto do budżetu imprezy i jest to jednocześnie licząca 6 zer podkładka na wypadek, gdyby kogoś trawiły wątpliwości. Miasto poważnie zresztą rozważa uzależnienie wysokości dotacji dla poszczególnych imprez od wysokości ekwiwalentu. Tyleż to słuszne, co i nie, bo nie każda impreza jest dla mediów tak sexy jak Fashion Week.

    Do liczenia ekwiwalentu miasto wynajęło specjalistyczną agencję, co wedle informacji z magistratu, kosztuje w granicach 30 tysięcy złotych. Nie wiem, czy to dużo, czy mało, w każdym razie kwota ta jest tu prawdopodobnie jedynym realnym pieniądzem. Twierdzenie, że zarobiliśmy 40 milionów jest równie prawdziwe, jak i nieprawdziwe, nawet jeśli zadać jedynie stricte techniczne pytanie: a jeśli wszystkie biura reklamy udzieliłyby nam 50-procentowego rabatu, to czy zarobilibyśmy tylko 20 milionów?

    Jeżeli chodzi o Arenę, ciekawe jest że ekwiwalentem w kwocie 40 milionów złotych chwali się akurat Hanna Zdanowska. Byłoby już bardziej zrozumiałe, gdyby czyniło to szefostwo agencji koncertowej organizującej imprezy. Może kiedyś dowiemy się, że to biuro promocji ściągnęło światowej sławy artystów do Łodzi, jednak dostępny stan wiedzy sugeruje, iż jedynym i ostatnim spektakularnym osiągnięciem miasta w kwestii Areny było samo jej wybudowanie. Ale jeśli tak, to Hanna Zdanowska mogłaby się co najwyżej pokłonić przez Jerzym Kropiwnickim, ale na co jej to w obecnej sytuacji?
    Tak jak są plusy dodatnie i ujemne, tak pewnie można by wymyślić ekwiwalent ujemny. Ciekawe, ile milionów miasto "straciło" w związku z publikacjami o referendum i innych łódzkich wydarzeniach. Policzyć można wszystko, tylko po co?
    Piotr Brzózka

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz w Łodzi najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w centrum?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z naszym miastem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Komentarze (2)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ekwiwalent reklamowy, ma ogromny sens, ale tylko wtedy kiedy mamy do czynienia

    z bardzo wysoka jakością tego, ktry stoi za tym. (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 6

    W przypadku naszego miasta az się prosi, by podmioty o światowej marce dobrze mówiły o nas... co tym samym by było gwarancją na przyciągnięcie innych solidnych i poważnych treści, które z kolei, by...rozwiń całość

    W przypadku naszego miasta az się prosi, by podmioty o światowej marce dobrze mówiły o nas... co tym samym by było gwarancją na przyciągnięcie innych solidnych i poważnych treści, które z kolei, by nadawały naszemu zyciu i ekonomii pożądaną jakośc i prędkość.
    Ale niestety ta władza tego nie rozumie i zamiast przyciągać, z premedytacją to co uznane i wartościowe w świecie, z Łodzi przegania. Przegania bo w ten sposób zaspakaja małość tych, od których jest uzalezniona.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Bo to jest niestety magia czyjegos pieniądza

    ae (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

    ale nie sama magia, ale i jego moc sprawcza, by pociagac za sznurki, aby ten pieniądz ( swój pieniądz) pomnażać.

    Polecamy

    Menadżer Roku 2018

    Menadżer Roku 2018

    Najlepsze prezenty dla kobiety na urodziny i imieniny

    Najlepsze prezenty dla kobiety na urodziny i imieniny

    Smartfon pod choinkę? Okazje w świątecznej ofercie Orange

    Smartfon pod choinkę? Okazje w świątecznej ofercie Orange

    Szamanie na ekranie - nowy program kulinarny

    Szamanie na ekranie - nowy program kulinarny