jw, sow
Aktualizacja:
©Grzegorz Dembiński
©Grzegorz Dembiński
Caracale w Łodzi. Sejmik wyda stanowisko w sprawie zerwania negocjacji z Airbus Helicopters
- Airbus Helicopters zdecydowanie zaprzecza zarzutom rozpowszechnianym przez media, jakoby prowadził negocjacje w złej wierze - czytamy w oświadczeniu.
PiS zrywa negocjacje z Airbus Helicopters. Polska nie kupi Caracali
Firma zaznaczyła także, że jej ambicją było stworzenie w Polsce 6000 miejsc pracy, z czego program Airbus Helicopters doprowadziłby do stworzenia 3800 miejsc pracy, w tym bezpośrednio 1250, głównie w Łodzi, Radomiu i Dęblinie.
4 października Ministerstwo Rozwoju poinformowało, że "kontrahent nie przedstawił oferty offsetowej zabezpieczającej w należyty sposób interes ekonomiczny i bezpieczeństwo państwa polskiego". Airbus zdecydował się poinformować opinię publiczną o treści swojej oferty offsetowej.
Koncern poinformował, że zgodził się na utworzenie wraz z WZL-1 jedynego w Polsce państwowego zakładu produkcji śmigłowców, w którym Polska posiadałaby 90% udziałów.
- Airbus Helicopters zaoferował linię produkcyjną H225M Caracal, identyczną pod względem możliwości jak w istniejącym zakładzie we Francji. Pozwoliłoby to na produkcję śmigłowców zarówno na rynek krajowy, jak i rynki eksportowe. Zakład miałby potencjał rozwoju z myślą o produkcji innych typów śmigłowców w przyszłości. Nasza oferta zawierała zobowiązanie do dostaw śmigłowców wyprodukowanych w WZL-1 na eksport. Porównywanie tego projektu do „lakierni” całkowicie wprowadza w błąd opinię publiczną - głosi stanowisko firmy Airbus Helicopters.
Poniżej publikujemy treść oświadczenia firmy Airbus Helicopters: