Narodowy Fundusz Zdrowia chce wiedzieć jak pacjenci oceniają jakość opieki w przychodniach specjalistycznych. Dlatego do osób, które ostatnio leczyły się u specjalistów może zadzwonić ankieter NFZ i zadać kilka pytań. To czwarta już ankieta prowadzona przez NFZ, poprzednie dotyczyły leczenia szpitalnego i porad w POZ.
- Dzięki ankiecie chcemy poznać zdanie pacjentów o funkcjonowaniu placówek, w których się leczą i wskazać te obszary, które wymagają poprawy. Zachęcam do podzielenia się swoją opinią. Każdy głos jest dla nas bardzo ważny – podkreśla Filip Nowak, prezes Narodowego Funduszu Zdrowia.
Ankieterzy mogą zadzwonić od poniedziałku do piątku w godz. 10-18.
Zapytają o pięć kwestii:
- sprawność w zapisaniu pacjentów na wizytę
- zachowanie i postawy pracowników rejestracji
- zaangażowanie lekarza
- stopień zrozumiałości informacji przekazywanych pacjentowi
- prawdopodobieństwo polecenia placówki w przyszłości
Pacjent może ocenić każdy z tych obszarów w skali od 0 do 10.
Ankieterzy nie pytają o sam przebieg leczenia ani o jego skuteczność, nie pytają też o powód wizyty. Interesuje ich jedynie jakość i sprawność obsługi pacjentów w poradniach specjalistycznych.
Co ważne, ankieta jest w pełni anonimowa. Ankieter nie zna imienia, nazwiska czy numeru PESEL pacjenta. Nie wie też u którego specjalisty był i z jakich świadczeń korzystał. Zna jedynie jego płeć, numer telefonu, nazwę poradni i termin odbytej w niej wizyty.
Dlatego pacjent w rozmowie z ankieterem NFZ nie powinien podawać żadnych szczegółów dotyczących siebie i swojego leczenia. Ankieter nie może też zadać innych pytań poza pięcioma znajdującymi się w ankiecie.
„W trakcie rozmowy nie podawaj żadnych informacji o sobie, zwłaszcza danych osobowych, czy informacji o świadczeniu, z którego korzystałeś. To kluczowe dla twojego bezpieczeństwa” – przypomina pacjentom NFZ.
Prosi też o zgłaszanie wątpliwości, nieprawidłowego zachowania ankieterów lub pytania o wizyty, na których pacjent nie był.
W takiej sytuacji należy zadzwonić na bezpłatny numer infolinii NFZ 800 190 590. Numer ten jest czynny przez całą dobę, siedem dni w tygodniu.
Jakie są najczęstsze przyczyny biegunki u dorosłych?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?