Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ankieterzy NFZ pytają pacjentów z regionu łódzkiego, jak było na wizycie u specjalisty

Matylda Witkowska
Matylda Witkowska
NFZ bada zadowolenie pacjentów z wizyt u lekarzy specjalistów. Jeśli byliśmy ostatnio na takiej wizycie, może do nas zadzwonić ankieter.

Narodowy Fundusz Zdrowia chce wiedzieć jak pacjenci oceniają jakość opieki w przychodniach specjalistycznych. Dlatego do osób, które ostatnio leczyły się u specjalistów może zadzwonić ankieter NFZ i zadać kilka pytań. To czwarta już ankieta prowadzona przez NFZ, poprzednie dotyczyły leczenia szpitalnego i porad w POZ.

- Dzięki ankiecie chcemy poznać zdanie pacjentów o funkcjonowaniu placówek, w których się leczą i wskazać te obszary, które wymagają poprawy. Zachęcam do podzielenia się swoją opinią. Każdy głos jest dla nas bardzo ważny – podkreśla Filip Nowak, prezes Narodowego Funduszu Zdrowia.

Ankieterzy mogą zadzwonić od poniedziałku do piątku w godz. 10-18.

Zapytają o pięć kwestii:

  • sprawność w zapisaniu pacjentów na wizytę
  • zachowanie i postawy pracowników rejestracji
  • zaangażowanie lekarza
  • stopień zrozumiałości informacji przekazywanych pacjentowi
  • prawdopodobieństwo polecenia placówki w przyszłości

Pacjent może ocenić każdy z tych obszarów w skali od 0 do 10.

Ankieterzy nie pytają o sam przebieg leczenia ani o jego skuteczność, nie pytają też o powód wizyty. Interesuje ich jedynie jakość i sprawność obsługi pacjentów w poradniach specjalistycznych.

Co ważne, ankieta jest w pełni anonimowa. Ankieter nie zna imienia, nazwiska czy numeru PESEL pacjenta. Nie wie też u którego specjalisty był i z jakich świadczeń korzystał. Zna jedynie jego płeć, numer telefonu, nazwę poradni i termin odbytej w niej wizyty.

Dlatego pacjent w rozmowie z ankieterem NFZ nie powinien podawać żadnych szczegółów dotyczących siebie i swojego leczenia. Ankieter nie może też zadać innych pytań poza pięcioma znajdującymi się w ankiecie.

„W trakcie rozmowy nie podawaj żadnych informacji o sobie, zwłaszcza danych osobowych, czy informacji o świadczeniu, z którego korzystałeś. To kluczowe dla twojego bezpieczeństwa” – przypomina pacjentom NFZ.

Prosi też o zgłaszanie wątpliwości, nieprawidłowego zachowania ankieterów lub pytania o wizyty, na których pacjent nie był.

W takiej sytuacji należy zadzwonić na bezpłatny numer infolinii NFZ 800 190 590. Numer ten jest czynny przez całą dobę, siedem dni w tygodniu.

od 7 lat
Wideo

Jakie są najczęstsze przyczyny biegunki u dorosłych?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki