Aplikacja Too Good To Go już w Łodzi! Zobacz jak zaoszczędzić na zakupach
Aplikacja pozwala na zakup niesprzedanego przez lokale, choć nadal świeżego i smacznego jedzenia, w znacznie obniżonej cenie.
Podstawowym działaniem firmy jest opracowanie prostej w działaniu aplikacji na smartfony, poprzez którą znajdujemy sklepy i restauracje, które mają do sprzedania nadwyżki żywności, czyli np. niesprzedane lunche, posiłki, czy artykuły spożywcze.
Wszystko, co jest świeże i zdatne do spożycia. Wybieramy, co nas interesuje, zamawiamy, a następnie odbieramy ją w wyznaczonym czasie i miejscu.
Na świecie marnuje się jedna trzecia całej wyprodukowanej żywności
Polska plasuje się na piątym miejscu wśród krajów Unii Europejskiej, wyrzucając 9 mln ton żywności rocznie, czyli prawie 250 kg na osobę. Paten na walkę z marnowaniem jedzenia i wody znalazła duńska firma, która stworzyła aplikację umożliwiająca sklepom i restauracjom sprzedawanie po atrakcyjnych cenach pełnowartościowych produktów, których kończy się jednak przydatność do spożycia. Aplikacja Too Good To Go działa już w miastach na całym świecie. Bardzo popularna jest m.in. w Warszawie, Gdańsku i Krakowie, mogą z niej skorzystać już także łodzianie.
Too Good To Go w Łodzi
W Łodzi i okolicach do akcji włączyło się na razie kilka lokali, w tym:
- cukiernia A. Blikle w Pasażu Łódzkim
- restauracja serwująca śniadania Bez Espresso Mam Depresso z Pabianic
- Starbuck w Manufakturze
- Pop'n'Art
- Szwalnia Smaków
- Kocham Jeść ze Zgierza
- Hot Air Cafe
- Lemoniada
- BEZA coffee&bourbon
- piekarnia Montag
- kawiarnia Kredo ze Zgierza
- Wiesz co jesz ze Zgierza
- LokaLove Cafe
- bistro Book&Cook
Ceny posiłków są zazwyczaj o jedną trzecią niższe od normalnie oferowanych przez lokale. W cukierni A. Blike za paczkę "niespodziankę" wycenianą wcześniej na 30 złotych zapłacimy 9,99, podobnie w piekarni Montag, w Starbucksie przecena jest z 40 do 13 złotych. Ceny są dużo niższe, ale trzeba się przyzwyczaić, że kupując danie w południe, nie wiemy znajdziemy w paczce wieczorem. Pewną wskazówką są tu oceny klientów wystawiane przy każdym sprzedającym. Choć to zakupy w ciemno, aplikacja cieszy się ogromną popularnością w Warszawie, Krakowie czy Gdańsku i osób rozczarowanych jest niewiele.
Too Good To Go w liczbach
- Too Good To Go rozpoczęło swoją działalność w 2016 roku.
- Z aplikacji korzysta 19 milionów konsumentów.
- Too Good To Go ma w Europie 25 tys. sklepów partnerskich.
- Do tej pory udało się uratować przed wyrzuceniem 30 milionów posiłków.
"Nasza wizja to świat bez marnotrawstwa i nie zatrzymamy się, dopóki tego nie osiągniemy!" - piszą na swojej stronie internetowej twórcy aplikacji.
Marta "Mandaryna" Wiśniewska o kobiecej solidarności
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?