Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Autobusy nocne MPK Łódź będą kursowały co pół godziny?

Roman Czubiński
Podwojenie liczby kursów autobusów nocnych kosztowałoby 4 mln zł
Podwojenie liczby kursów autobusów nocnych kosztowałoby 4 mln zł Dziennik Łódzki/archiwum
Autobusy nocne być może będą jeździły w przyszłym roku dwa razy częściej. Członkowie Klubu Miłośników Starych Tramwajów złożyli odpowiedni wniosek do budżetu obywatelskiego.

- Wielu studentów ma kłopoty z powrotami z imprez w środy czy czwartki. Problem mają również osoby kończące pracę w godzinach nocnych - mówi Jerzy Wojtowicz ze stowarzyszenia. Dodaje, że zwiększenie częstotliwości ułatwi poruszanie się po mieście dużej liczbie mieszkańców Łodzi. - Takie działanie należy się łodzianom, którzy płacą tu podatki - twierdzi.

- Zarząd Dróg i Transportu nie sprzeciwia się inicjatywie - zapewnia Jacek Sarzało z Wydziału Komunikacji Społecznej. - Zweryfikujemy wniosek merytorycznie. To mieszkańcy decydują, co chcą zrobić za pieniądze z budżetu obywatelskiego. Jeśli projekt wygra we wrześniowym głosowaniu, nie widzę przeszkód, by przywrócić dawną częstotliwość - deklaruje.

Autobusy nocne jeszcze dwa lata temu kursowały co pół godziny. W grudniu 2011 r. ZDiT zmniejszył ich częstotliwość (poza weekendami) o połowę. - To była najgorsza decyzja, jaką można było podjąć - ocenia Wojtowicz.

Jego zdaniem, urzędnicy zafundowali łodzianom dotkliwe utrudnienia, skazując wielu z nich na korzystanie z taksówek. - Głosując na nasz wniosek, mieszkańcy mogą pokazać, że zależy im na rozwijaniu, a nie zwijaniu transportu zbiorowego. Niezależnie od tego, ZDiT powinien zmienić swoją politykę i przywrócić autobusy co pół godziny na stałe - dodaje.

W przeciwnym razie, jeśli nawet łodzianie przegłosują wniosek, dodatkowe kursy będą realizowane tylko przez rok.

- Uważam, że rozrzedzenie kursów linii nocnych było słuszne - odpowiada Sarzało. - Nie mamy skarg na przepełnienie autobusów. Oczywiście zawsze znajdzie się ktoś, komu nie pasuje godzina odjazdu. Tak samo jest w przypadku linii dziennych. Trzeba przystosować się do istniejących rozkładów - argumentuje urzędnik. Zastrzega jednak, że dyskusja na temat rozkładu jazdy jest możliwa.

- Można pomyśleć o wprowadzeniu zapisów, w myśl których część środków budżetu obywatelskiego byłaby co roku przeznaczanych na cele związane z komunikacją miejską - zastanawia się Wojtowicz.

Obie strony zgodnie twierdzą, że podwojenie liczby kursów kosztowałoby nieco ponad 4 miliony złotych. Pula środków na zadania ogólnołódzkie, do których należy inicjatywa KMST, to 5 milionów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki