Ostatni etap obejmował północną jezdnię (w kierunku Poznania) od węzła Stryków do punktu poboru opłat. Obecnie można jeździć po obu jezdniach, a na węźle Stryków znów można wyjechać z Łodzi w kierunku Poznania.
- Remont łącznie objął 20-kilometrowy odcinek drogi i prowadzony był etapami bez wstrzymywania przejazdu, co wymagało bardzo starannie przygotowanej organizacji ruchu - mówi Maciej Zalewski, rzecznik łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Prace prowadzone były raz na jednej, raz na drugiej jezdni, przyjęto założenie, aby nie zamykać dwóch sąsiadujących ze sobą węzłów autostradowych. Uciążliwości dla kierowców zostały ograniczone do minimum, utrzymano wygodny wyjazd na autostradę zarówno w kierunku Warszawy, jak i Poznania.
Na czym polegały prace?
W ramach remontu wymieniono dwie warstwy nawierzchni, dodatkowo stosując siatkę stalową (na jezdni południowej) i specjalną geowłókninę (na jezdni północnej). Drogowcy uważają, że zapewni to kolejne kilkanaście lat bezproblemowej eksploatacji. Remont kosztował nieco ponad 71 mln zł.
Odcinek, którego remont właśnie się zakończył, został przekazany do ruchu latem 2006 roku. Maciej Zalewski podkreśla, że był eksploatowany od ponad 16 lat.
- Biorąc pod uwagę fakt, że trwałość nawierzchni bitumicznych (asfaltowych) do pierwszego remontu ocenia się na 10-15 lat, próbę czasu zniósł doskonale - podkreśla rzecznik.
Nieczynny węzeł na A2
Od 10 października zamknięty jest natomiast węzeł Emilia, co ma związek z budową drogi ekspresowej S14. Nie można zjeżdżać na drogę krajową 91 w kierunku Łodzi czy Włocławka. Utrudnienia mają potrwać dwa miesiące.
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?