Awantury wokół obwodnicy Nowosolnej

Marcin Bereszczyński
Mieszkańcy Nowosolnej walczyli o obwodnicę blokując drogi
Mieszkańcy Nowosolnej walczyli o obwodnicę blokując drogi Krzysztof Szymczak
We wtorek odbyło się spotkanie w sprawie przebudowy ul. Brzezińskiej oraz budowy obwodnicy Nowosolnej. Inwestycja budzi ogromne emocje od wielu lat. A to dlatego, że każdy z wariantów ma duże grono przeciwników.

Obwodnica będzie przebiegać albo na północ, albo na południe od rynku w Nowosolnej. Łódzcy urzędnicy skłaniają się ku południowemu wariantowi, jako tańszemu, gdzie nie potrzeba zbyt wielu zakrętów spowalniających ruch. W dodatku północny wariant przebiega przez Park Krajobrazowy Wzniesień Łódzkich, co budzi sprzeciw ekologów.

Jeśli wybrany zostanie wariant południowy, to też rodzą się kłopoty, bo są aż trzy warianty i nikt nie wie, który wybrać. W ostatnich latach wybudowano wiele posesji w pobliżu planowanych przebiegów obwodnicy. To utrudnia wybranie najkorzystniejszego wariantu.

Problemy stwarza również przebudowa ul. Brzezińskiej od Centrum Handlowego M1 do ul. Iglastej. Mają powstać dwie szerokie jezdnie po dwa pasy. Obecna ul. Brzezińska stałaby się drogą wewnętrzną, dojazdową do posesji. Projektant zaproponował dwa warianty nowej Brzezińskiej, ale zostały one oprotestowane podczas kwietniowych konsultacji. Dlatego powstały dwie kolejne koncepcje - tzw. społeczne warianty przebiegu tej trasy.

Mieszkańcy Nowosolnej w połowie 2008 roku zablokowali jednocześnie ul. Pomorską i Brzezińską. W ten sposób chcieli zwrócić uwagę na konieczność budowy obwodnicy. Ówczesny wiceprezydent Łodzi obiecał protestującym, że budowa rozpocznie się rok po blokadzie dróg.

Minęły prawie trzy lata i nadal nie wiadomo, którędy ma przebiegać obwodnica. Nie jest również pewne, kiedy rozpocznie się jej budowa, ani kiedy pojadą nią pierwsze samochody. Urzędnicy zapowiadają, że obwodnica powinna być gotowa w 2015 roku, ale jeśli nie będzie porozumienia w kwestii wariantu trasy, to ten termin pewnie się przesunie.

Zapisz się do newslettera

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

c
chriswaw
A durne ludziska pozwalają się manipulować i ten pretekst p.Zdanowskiej podają, jak na tacy. Chcieli demokracji? Ta zaś władzom służy : do manipulacji.
Oj durne, wy durne !
K
KT
Po co pytac sie w kolko ludzi, konsultowac itp. Przeciez wiadomo, ze zawsze cos komus nie będzie odpowiadalo. Nie ma takiej opcji! Budowac i juz! Strategiczne dla miasta inwestycji powinny ruszyc jak najszybciej bez jakichkolwiek konsultacji spolecznych! Inaczej to miasto nie będzie się nigdy rozwijac, a ludzie będą jeszcze bardziej narzekać!
l
lucjusz
Może się okazać, że jak wybudujecie za 100 lat to już nie będzie potrzebna. Bo aut już nie będzie tylko statki powietrzne. :)
w
wariant
najlepszy jest wariant 4: wszystko zostanie tak jak jest teraz !!!
Dodaj ogłoszenie