reklama

Banki i firmy ubezpieczeniowe starają się o nowych, a zaniedbują starych klientów

Zbigniew Biskupski AIPZaktualizowano 
Klienci banków i firm ubezpieczeniowych są zgodni – instytucje finansowe dużo bardziej dbają o nowych klientów niż o tych już pozyskanych, wynika z sondażu ARC Rynek i Opinia.

58 proc. klientów banków uważa, że banki dbają bardziej o nowych klientów niż o dotychczasowych. Co czwarty jest zdania, że nie ma różnicy w traktowaniu przez banki klientów nowych i stałych. Różnicę w traktowaniu klientów w największym stopniu dostrzegają osoby z najstarszej grupy wiekowej (55-66 lat) oraz osoby z wyższym wykształceniem.

Banki i firmy ubezpieczeniowe starają się o nowych, a zaniedbują starych klientów
mat. prasowe

W przypadku towarzystw ubezpieczeniowych odsetek osób przekonanych o równym traktowaniu jest nieco wyższy niż w przypadku banków. W stosunku do ubezpieczycieli mniej krytyczne są kobiety – aż 32 proc. z nich uważa, że ubezpieczyciele traktują tak samo jednych i drugich klientów, niezależnie od ich stażu w danej instytucji. Najbardziej krytyczne są osoby z najstarszej grupy wiekowej (55-66 lat).

- Z naszego sondażu wynika, że klienci w większości są przekonani, że instytucjom finansowym na nich najbardziej zależy do momentu ich pozyskania. Później swoją uwagę w większym stopniu poświęcają „kandydatom na klientów” – komentuje Grzegorz Sygnowski, Senior Project Manager w ARC Rynek i Opinia. I dodaje: - Banki i ubezpieczyciele, jako instytucje bazujące na zaufaniu, na bieżąco poddają się różnym badaniom dotyczącym jakości świadczonych przez nie usług. Zrealizowane przez nas w ostatnim roku badanie satysfakcji z usług bankowych pokazało, że klienci raczej są zadowoleni z usług swoich banków. Jak pokazuje jednak niniejszy sondaż, klienci mają poczucie, że banki i ubezpieczyciele lepiej traktują nowych klientów, być może oferując im ciekawsze oferty, zarezerwowane wyłącznie dla osób nowo pozyskanych. Na pewno jest to pewien sygnał płynący od klientów, że oczekują przynajmniej równego traktowania.

Sondaż został zrealizowany przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (ankiety online na epanel.pl) w dniach 14-23.04.2017. Próba N=1000, reprezentatywna ze względu na płeć, wiek, wykształcenie, wielkość miejscowości, region.

Obejrzyj wideo:

Firmy rodzinne wciąż mają dużą przyszłość w Polsce

Wideo

Materiał oryginalny: Banki i firmy ubezpieczeniowe starają się o nowych, a zaniedbują starych klientów - Strefa Biznesu

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

hmm

tak samo operatorzy telefoniczni, internetowi, kablówki itd.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3