Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Bartłomiej Wojdak: "Łódź będzie miała nową imprezę modową" [WYWIAD]

Redakcja
Z Bartłomiejem Wojdakiem, dyrektorem Biura Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą w Urzędzie Miasta Łodzi, rozmawia Agnieszka Jędrzejczak

Rozwiązaliście umowę z agencją Moda Forte organizującą Fashion Week w Łodzi, ale podobno nadal prowadzicie rozmowy. Czy to oznacza, że wasza decyzja o zerwaniu umowy była podjęta na „gorąco”, zbyt szybko i myślicie o wycofaniu się z niej?

Nie ma takiej możliwości, aby agencja organizowała kolejną edycję Fashion Week w Łodzi. Do spotkania po rozwiązaniu umowy doszło z inicjatywy organizatorów Fashion Week, odbyło się ono w Urzędzie Miasta, ale nie prowadzimy żadnych negocjacji. Decyzja została podjęta. Celem naszego spotkania jest zapobieżenie długoletniemu procesowi sądowemu, ponieważ na nim może to wszystko się zakończyć. Chcemy rozwiązać sprawę z jak najbardziej korzystnym wizerunkiem zarówno dla miasta, jak i samej agencji Moda Forte.

To co teraz? Jakie macie plany? Możemy spodziewać się imprezy jesienią? Czy tydzień mody zupełnie oddamy w ręce Mercedesa i Warszawy, gdzie pewne jest już, że Fashion Week odbędzie się w październiku...

Szukamy nowej koncepcji na imprezę modową w Łodzi. Pierwsze decyzje zapadną już niedługo, choćby po to, by nowi organizatorzy mieli czas na przygotowanie wydarzenia, które będzie promowało nasze miasto w kraju i za granicą. Dążymy do tego, by jeszcze na jesień zorganizować taką imprezę. Tak więc mamy jeszcze trochę czasu na opracowanie projektu i stworzenie budżetu. Musimy odpowiedzieć na kilka pytań, choćby takie czy nowi organizatorzy mają przygotować cały tydzień mody w Łodzi, jednodniowe mocne wydarzenie czy może sam weekend pokazów, jak w niektórych miastach?

Nie ma obaw, że się wycofacie z tego?

W genotypie miasta jest moda, dlatego ta impreza była i jest bardzo ważna dla miasta. Łódź bez wątpienia jest stolicą polskiej mody i będzie nią nadal. Łodzianie zasługują na to, żeby odbywała się tego typu impreza w naszym mieście. Idealnie bowiem wpisuje się ona w Strategię Promocji Miasta i Komunikacji Marketingowej i tworzy fundament dla budowania marki Łodzi. Pamiętajmy że Łódź jest kreatywna, pełna energii, ze śmiałymi projektami, z perspektywami na przyszłość, w której warto inwestować i podejmować oryginalne wyzwania.

Zgłosili się potencjalni organizatorzy takiego wydarzenia?

Po naszej decyzji o rozwiązaniu umowy z Moda Forte, dosłownie rozdzwoniły się telefony. Otrzymaliśmy oferty od agencji nie tylko z naszego regionu, ale z całego kraju. Przy tych środkach jakie planuje wydatkować miasto, a przypomnę że to bodaj największa kwota na wydarzenia w branży modowej jakie wydają samorządy w Polsce, nie powinno być problemu by powstała impreza która będzie zauważona na całym świecie. Dlatego impreza w Łodzi dalej będzie najważniejszą imprezą jaka odbywać się będzie w Polsce. Na razie tyle mogę powiedzieć.

Zobacz filmowy skrót najważniejszych wydarzeń minionego tygodnia - 18-24 kwietnia 2016 roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki