1/5
Do końca wakacji jeszcze kilka tygodni, tymczasem przybywa...
fot. pixabay.com

Do końca wakacji jeszcze kilka tygodni, tymczasem przybywa skarg na organizatorów wyjazdów. Część trafia do rzecznika konsumentów, inne prosto do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

CZYTAJ DALEJ NA NASTĘPNYM SLAJDZIE

2/5
W tym roku do UOKiK wpłynęło już ok. 140 skarg dotyczących...
fot. pixabay.com

W tym roku do UOKiK wpłynęło już ok. 140 skarg dotyczących branży turystycznej. Uczestnicy wyjazdów z całego kraju skarżą się najczęściej na zakwaterowanie w innym hotelu niż w umowie, brud i zniszczenia w pokojach, brak klimatyzacji, niezrealizowanie programu imprezy, zmiany godziny wylotu.

- Często okazuje się, że oferta prezentowana w kolorowych folderach czy na stronie internetowej, a nawet postanowienia umowy znacząco odbiegają od tego, co turysta zastaje na miejscu - zaznaczają przedstawiciele UOKiK. - Bywają także problemy z reklamacjami, np. biura podróży nie udzielają na nie odpowiedzi.


CZYTAJ DALEJ NA NASTĘPNYM SLAJDZIE

3/5
Problemem są także dokładne godziny wylotu i powrotu. Nie...
fot. pixabay.com

Problemem są także dokładne godziny wylotu i powrotu. Nie zawsze turyści są o nich informowani.

- Gdy ustalenie dokładnego czasu wyjazdu z dużym wyprzedzeniem jest niemożliwe, przepisy dopuszczają, aby na wstępnym etapie biuro podróży podawało przybliżone godziny – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK. - Nie może jednak tego nadużywać ani wprowadzać konsumentów w błąd. Musi jasno, zrozumiale i widocznie poinformować, że jest to czas przybliżony, a także ustalić go z należytą starannością. Nie może być sytuacji, w których firma podaje niesprawdzone godziny odlotów, żeby skusić klientów dłuższym pobytem. Gdy organizator ustali konkretne godziny, musi jak najszybciej poinformować o nich podróżnych, a przed wyjazdem przekazać im niezbędne bilety czy vouchery - dodaje.

CZYTAJ DALEJ NA NASTĘPNYM SLAJDZIE

4/5
Urzędnicy przyjrzeli się także ofercie biur prezentowanej w...
fot. pixabay.com

Urzędnicy przyjrzeli się także ofercie biur prezentowanej w internecie. Okazało się, że 12 firm nieprawidłowo informowało np. o kategorii hotelu, całkowitej cenie czy dostępności wycieczki dla osób niepełnosprawnych. Biura stosowały własne systemy oceny hoteli np. słoneczka, kwadraty czy kolorowe gwiazdki, które nie zawsze odpowiadały faktycznej kategorii hotelu. Nie było przy nich widocznej informacji, co one naprawdę oznaczają i na jakiej podstawie powstała ocena. Mogło to sugerować wyższy standard. Po kontroli właściciele biur poprawili ofertę.

Urzędnicy chcą także, by biura rzetelnie informowały o atrakcjach, jakie oferują klientom, np. o dostępie do poszczególnych usług.

CZYTAJ DALEJ NA NASTĘPNYM SLAJDZIE

Kontynuuj przeglądanie galerii
Dalej

Polecamy

Barwna, żywa, teatralna bajka o najtrudniejszym z tematów w Teatrze im. S. Jaracza

Barwna, żywa, teatralna bajka o najtrudniejszym z tematów w Teatrze im. S. Jaracza

Najładniejsze kolorowe i kwitnące krzewy do małego ogrodu. Polecam łatwe w uprawie

Najładniejsze kolorowe i kwitnące krzewy do małego ogrodu. Polecam łatwe w uprawie

Dzień analogowy w szkole - jak wyglądały godziny zajęć bez smartfona i internetu?

Dzień analogowy w szkole - jak wyglądały godziny zajęć bez smartfona i internetu?

Zobacz również

Najładniejsze kolorowe i kwitnące krzewy do małego ogrodu. Polecam łatwe w uprawie

Najładniejsze kolorowe i kwitnące krzewy do małego ogrodu. Polecam łatwe w uprawie

Horoskop dzienny na piątek 19 kwietnia. Komu dziś będzie sprzyjał los?

Horoskop dzienny na piątek 19 kwietnia. Komu dziś będzie sprzyjał los?