Błędy przy planowaniu budowy Dworca Fabrycznego [CZYTAJ RAPORT JASPERS]

ab, mbr
Na Fabrycznym trwają prace przy wielkim wykopie Łukasz Sobieralski
Kontrola przeprowadzona przez Jaspers, czyli instytucję opiniującą projekty unijne o wartości powyżej 50 mln euro, wykazała wiele błędów przy planowaniu budowy Dworca Fabrycznego w Łodzi. Może się przez to okazać, że na największą łódzka inwestycję zostanie przekazanych mniej pieniędzy z środków unijnych.

Kontrolę zleciły wspólnie Ministerstwo Transportu i Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. Jaspers wskazała błędy przy planowaniu inwestycji i zaproponowała kilka zmian.

- Jaspers nie decyduje o dofinansowaniu z UE, ale jego negatywna opinia wpływa na decyzje Komisji Europejskiej - mówił w poniedziałek na spotkaniu z łódzkimi parlamentarzystami Piotr Ciżkowicz z zarządu PKP SA.

Marcin Mastalerek, łódzki poseł PiS, ocenił we wtorek, że raport Jaspers jest miażdżący dla wykonawców Fabrycznego.

Damy ci więcej - zarejestruj się!

Wideo

Komentarze 30

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

:)

szkoda mówić to na epitety i ogólniki

:)

:)))

M
Marcin Bereszczyński

Zapraszam do kiosku i zakupu DŁ. Tam jest zacytowane stanowisko IPT.
Pozdrawiam
Marcin Bereszczyński

g
gosc

czemu redaktor zamiast krytycznie ocenić raport jako stek bzdur, robi zamieszanie. Skandalem jest że budowa dworca może być zagrożona przez raport zawierający tyle błędów i niedorzeczności.

Na pierwszej stronie czytamy wśród zarzutów, ze z jednej strony powinno się rozważyć budowę dworca na powierzchni, a linijkę dalej że stacja nie powinna być końcowa? A jak sobie JASPERS wyobraża spełnienie obu tych warunków na raz? Czyli stacja na powierzchni a fabryczna nie jest stacją końcową, czyli tory idą dalej na zachód. Wyburzamy kawał Łodzi? Robimy wielką windę, która będzie opuszczać pociągi pod ziemię? Teleportujemy je?

Kawałek dalej czytamy, że 8 torów i 4 perony to za dużo na stacje metra. K...wa co ten Jaspers analizował? Jak ten raport powstawał, skoro oni piszą o Fabrycznej jako o stacji metra? Jak ktoś nie odróżnia stacji kolejowej od stacji metra to niech takich raportów nie pisze!

Redaktorze, warto się zastanowić, dlaczego powstał tak niedorzeczny raport Jaspers, pełen błędów, niedorzeczności. Wygląda to na zwykłe "zlecenie" uwalenia tego dworca. Kiedyś to przerabialiśmy z S8 i ministerstwem transportu. Gdzie jak dane się nie zgadzały to je naginano (np. potoki ruchu, większe na łódzkim odcinku dwukrotnie od bełchatowskiego. Nie dało się tego zmienić, więc zanegowano te potoki mówiąc, że te z Łodzi to ruch lokalny i sie nie liczy)

s
sss

Wypisujesz jakieś dziwne insynuacje. Może zmień lekarza. Ja wyraziłem swoją opinię, a Ty mnie utożsamiasz z konkretnymi osobami. Wypraszam sobie. Wypowiadam się jako zupełnie niezależna osoba.

D
Do SSS

SSS-iku wiadomo skąd jesteś-Twoje rozumowanie Cię zdradza. Nawet wiem z jakiego dokładnie Urzędu. Piszesz jak Towarzysz z KC. Socjalizmu nie oddamy bowiem on jest jedyny słuszny. Itd, ITP. Ale zycie SSS-iku idzie według weryfikalnych faktów a nie Twoich zaklęć...

s
sss

Żadnej unijnej kontroli nie było. To tylko nieoficjalna notatka Jaspersa. Ważna jest opinia końcowa, której jeszcze nie ma, bo Jaspers czeka na materiał z PKP PLK SA, a nie miasta. Krytyka dotyczy części kolejowej inwestycji, za którą odpowiada kolej, a nie miasto. Ale żeby to zrozumieć trzeba umieć czytać. Także dziennikarze powinni być obiektywni, ale niestety nie są. W większości to czerwone pająki, sługusy politycznych przeciwników. Zarówno oni jak i polityczne czerwone i pisowskie pająki robią wszystko żeby się wykreować kosztem miasta. Przodują w tym poseł Joński - wyjątkowy szkodnik i pasożyt oraz radny Adamczyk-imbecyl do n-tej potęgi. Z takimi ludźmi w regionie nic nie da się zbudować i niczego się nie osiągnie. Powinno się ich zlinczować!!!!!!!!!!!!!

G
Gość

[cyt]Żadnej unijnej kontroli nie było. To tylko nieoficjalna notatka Jaspersa. Ważna jest opinia końcowa, której jeszcze nie ma, bo Jaspers czeka na materiał z PKP PLK SA, a nie miasta. Krytyka dotyczy części kolejowej inwestycji, za którą odpowiada kolej, a nie miasto. Ale żeby to zrozumieć trzeba umieć czytać. Także dziennikarze powinni być obiektywni, ale niestety nie są. W większości to czerwone pająki, sługusy politycznych przeciwników. Zarówno oni jak i polityczne czerwone i pisowskie pająki robią wszystko żeby się wykreować kosztem miasta. Przodują w tym poseł Joński - wyjątkowy szkodnik i pasożyt oraz radny Adamczyk-imbecyl do n-tej potęgi. Z takimi ludźmi w regionie nic nie da się zbudować i niczego się nie osiągnie. Powinno się ich zlinczować!!!!!!!!!!!!![/cyt]

Tylko, ze za Kropy projekt szedł składnie.
Po pierwsze Dziennik to nie pisowska propaganda, ale powska, a p. Domarecki dyrektor w UMŁ czuwa. :)))
Po drugie to magin z PO robi cały czas aferę na temat harmonogramu itp. itd i to walka wewnetrzna w PO niszczy co sie da w łodzi. najlepiej sie pozabijajcie, wtedy Łódź wyjdzie na prosta.
Po trzecie PO od trzech lat ma wyłacznośc na koordynację Dworca zarówno ze strony UMŁ jak i PKP i PLK. I przez te trzy lata nikt wam nie przeszkadzał. Brak profesjonalizmu predzej czy póxniej da o sobie znać. Niestety nie mozecie juz na nikogo zwalic swojej winy.

s
sss

Żadnej unijnej kontroli nie było. To tylko nieoficjalna notatka Jaspersa. Ważna jest opinia końcowa, której jeszcze nie ma, bo Jaspers czeka na materiał z PKP PLK SA, a nie miasta. Krytyka dotyczy części kolejowej inwestycji, za którą odpowiada kolej, a nie miasto. Ale żeby to zrozumieć trzeba umieć czytać. Także dziennikarze powinni być obiektywni, ale niestety nie są. W większości to czerwone pająki, sługusy politycznych przeciwników. Zarówno oni jak i polityczne czerwone i pisowskie pająki robią wszystko żeby się wykreować kosztem miasta. Przodują w tym poseł Joński - wyjątkowy szkodnik i pasożyt oraz radny Adamczyk-imbecyl do n-tej potęgi. Z takimi ludźmi w regionie nic nie da się zbudować i niczego się nie osiągnie. Powinno się ich zlinczować!!!!!!!!!!!!!

s
sss

Żadnej unijnej kontroli nie było. To tylko nieoficjalna notatka Jaspersa. Ważna jest opinia końcowa, której jeszcze nie ma, bo Jaspers czeka na materiał z PKP PLK SA, a nie miasta. Krytyka dotyczy części kolejowej inwestycji, za którą odpowiada kolej, a nie miasto. Ale żeby to zrozumieć trzeba umieć czytać. Także dziennikarze powinni być obiektywni, ale niestety nie są. W większości to czerwone pająki, sługusy politycznych przeciwników. Zarówno oni jak i polityczne czerwone i pisowskie pająki robią wszystko żeby się wykreować kosztem miasta. Przodują w tym poseł Joński - wyjątkowy szkodnik i pasożyt oraz radny Adamczyk-imbecyl do n-tej potęgi. Z takimi ludźmi w regionie nic nie da się zbudować i niczego się nie osiągnie. Powinno się ich zlinczować!!!!!!!!!!!!!

s
sss

Żadnej unijnej kontroli nie było. To tylko nieoficjalna notatka Jaspersa. Ważna jest opinia końcowa, której jeszcze nie ma, bo Jaspers czeka na materiał z PKP PLK SA, a nie miasta. Krytyka dotyczy części kolejowej inwestycji, za którą odpowiada kolej, a nie miasto. Ale żeby to zrozumieć trzeba umieć czytać. Także dziennikarze powinni być obiektywni, ale niestety nie są. W większości to czerwone pająki, sługusy politycznych przeciwników. Zarówno oni jak i polityczne czerwone i pisowskie pająki robią wszystko żeby się wykreować kosztem miasta. Przodują w tym poseł Joński - wyjątkowy szkodnik i pasożyt oraz radny Adamczyk-imbecyl do n-tej potęgi. Z takimi ludźmi w regionie nic nie da się zbudować i niczego się nie osiągnie. Powinno się ich zlinczować!!!!!!!!!!!!!

J
Jacek

Albo czy słyszeli o czymś takim jak zasada nadmiarowości? Powinni słyszeć, bo po angielsku to redundancy, ale najwyraźniej nie rozumieją znaczenia tego słowa. Idąc ich tokiem rozumowania bylibyśmy nadal wioską.

r
realista

Idąc dalej tokiem rozumowania JASPERS można podważyć wszystko.Np.:Po co budować kolejny most w Warszawie skoro są inne?Wystarczy tylko pojechać parę lub (naście) km dalej.Czy inicjatywa JASPERS słyszała o czymś takim jak połączenie "średnicowe"?Czy -sądząc po używaniu j.polskiego-musi sie dopiero z tym zapoznać?A może drogi JASPERSie żeby połączyć Ł.Fabr. z Ł.Kal.. należy wydrążyć tunel od Ł.Widz. pod Piłsudskiego/Mickiewicza do Ł.Kal.gdzie nie będzie ponad budynków i mieszkańców?

J
Jacek

Zasypiemy wykopaną dziurę i z gruzów odbudujemy stary budynek? Po pierwsze, dlaczego ta analiza została zrobiona dopiero teraz a nie przed rozpoczęciem inwestycji? Tutaj chyba chodzi o jakąś gierkę polityczną ze szkodą dla miasta i mieszkańców. A twierdzenie, że projekt przewyższa wymagania operacyjne i jest zbyt obszerny świadczy zwyczajniej o nieuctwie.

z
zarzeczny

"Pomimo poniżej wymienionych ryzyk", " Jak wyraźnie udowodnione, budowa...może być uzasadniona w ściśle określonych warunkach", "Jaspers rekomenduje przeprowadzenie poprawnej i obiektywnej analizy". Może niech JASPERS nauczyć sie "ściśle określonych" tłumaczenia bardziej. Inaczej trudno to traktować inaczej jako kompletne niechlujstwo i nierzetelność. Jakim cudem można dyskutować na ocenie przeprowadzonej z takim lekceważeniem? Dziennikarzom jak rozumiem język nie przeszkadza i nie wart jest słowa komentarza. No to teraz zabierzmy się za arytmetykę.

Dodaj ogłoszenie