Interwencja posłanki Hanny Gill-Piątek (Polska 2050) u ministra infrastruktury. Pyta "jak często myty jest dach dworca Łódź Fabryczna i jaka kwota rocznie jest na ten cel przeznaczana?"
CZYTAJ DALEJ NA KOLEJNYM SLAJDZIE>>>
LD160915PL_06.JPG
Łódzka posłanka w korespondencji do ministra infrastruktury dworzec Łódź Fabryczna oceniła jako "chyba jeden z najgorzej zarządzanych dworców w Polsce"
[cyt]Jest niezagospodarowany, handel czy gastronomia praktycznie tam nie funkcjonują. 44 tysiące metrów kwadratowych dworca za prawie 2 mld złotych stoi puste. Utrzymanie gmachu przecież kosztuje. Ochrona, ogrzewanie czy choćby sprzątanie - to rodzi koszty dla Skarbu Państwa. Bardzo nowoczesna konstrukcja dachu budynku również wymaga odpowiedniego utrzymania w czystości. Dlatego proszę o informację: Jak często myty jest dach dworca Łódź Fabryczna i jaka kwota rocznie jest na ten cel przeznaczana?[/cyt]
CZYTAJ DALEJ NA KOLEJNYM SLAJDZIE>>>
Dworzec Łódź Fabryczna zarządzany jest przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Od początku, czyli oddania do użytku w grudniu 2016 r., ma problemy z zainteresowaniem najemców jego przestrzenią, co jeszcze w zeszłym roku tłumaczono pandemią. Z dachem też były problemy. 2,5 roku po otwarciu całą Polskę obiegły zdęcia poustawianych wewnątrz dworca kubłów zbierających przeciekającą przez łączenia szklanych płyt podczas deszczu wodą, a nie był to pierwszy raz. Wykonawca miał uszczelnić składającą się w 60 proc. ze szkła konstrukcję dachu w ramach gwarancji.
CZYTAJ DALEJ NA KOLEJNYM SLAJDZIE>>>
[cyt]Dach dworca myty jest cztery razy w roku, natomiast w pozostałym zakresie obiekt sprzątany jest codziennie - odpowiada łódzkiej posłance wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel. - Ze względu na fakt, że umowa dotyczy całej powierzchni dworca (blisko 50 tys. mkw. powierzchni wewnętrznej oraz 30 tys. mkw. zewnętrznej), bez rozbicia na poszczególne czynności utrzymaniowe, nie jest możliwe określenie kosztu pojedynczego czyszczenia powierzchni dachu.[/cyt]
CZYTAJ DALEJ NA KOLEJNYM SLAJDZIE>>>