Na budowie podziemnego dworca Łódź Fabryczna pracuje obecnie 400 osób. Jak zapewnia Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi, prace na największej budowie w Polsce przebiegają bez zakłóceń i opóźnień. Termin ukończenia prac został niedawno przesunięty o 7 miesięcy. Budowa ma skończyć się do 30 września 2015 roku.
Prace na terenie budowy podzielone są na odcinki. Pomiędzy ulicami Niciarnianą i Kopcińskiego powstaje tunel, który ma już wykonane 75 proc. ścian szczelinowych, 90 proc. płyty stropowej, a niedawno rozpoczęło się budowanie płyty dennej w tunelu. Na odcinku pomiędzy ul. Tramwajową i podziemną stacją trwa stawianie ścian szczelinowych i prace ziemne.
- W miejscu, gdzie będzie dworzec, powstała już cała płyta stropowa na poziomie 8 metrów pod powierzchnią gruntu, czyli na tzw. poziomie minus 8. Trwają prace up&down, czyli nad i pod tym stropem - informuje Katarzyna Rumowska, rzeczniczka wykonawcy budowy Dworca Fabrycznego, czyli konsorcjum firm Torpol, Astaldi, PBDiM i Intercor. - Na tej płycie trwa ustawianie słupów, które będą podtrzymywały strop na poziomie gruntu, czyli na poziomie 0. Trwa wykop spod stropu na poziomie minus 8. Wydobywana jest ziemia z poziomu minus 16, gdzie w przyszłości będą perony dworca.
Przy stawianiu słupów na poziomie minus 8 pracuje 9 żurawi. Powstanie 125 słupów o różnych przekrojach - okrągłe i kwadratowe. Słupy stawiane są metodą tradycyjną, czyli najpierw powstaje zbrojenie, później odeskowanie, a na końcu betonowanie. To podstawowa część konstrukcyjna bryły przyszłego dworca.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?