Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa dworca Łódź Fabryczna: strop już prawie gotowy [ZDJĘCIA]

Marcin Bereszczyński
Budowa dworca Łódź Fabryczna - listopad 2013
Budowa dworca Łódź Fabryczna - listopad 2013 Krzysztof Szymczak
Dobiega końca wylewanie stropu pośredniego, na którym staną kasy biletowe podziemnego dworca Łódź Fabryczna. Wkrótce ekipy budowlane wejdą pod strop, aby wydobyć stamtąd ziemię i ułożyć płytę denną, na której będą perony. Zanim zacznie się wydobywanie ziemi, trzeba odwodnić teren.

Wody podziemne są 10 metrów pod powierzchnią, a perony mają znaleźć się 16,5 metra pod powierzchnią gruntu. - Jesteśmy w stanie wypompować 900 metrów sześciennych wody na godzinę - mówi Marcin Zaręba, dyrektor kontraktu. - Z części dworcowej wypompujemy wodę do kanalizacji miejskiej przy ul. Wodnej, natomiast woda wypompowana z tunelu trafi do kanalizacji burzowej przy ul. Tunelowej, skąd popłynie do rzeki Jasień.

Woda będzie wypompowywana przez rok, czyli do zakończenia budowy płyty dennej. Wykonawca zapewnia, że wypompowanie wody z miejsca, gdzie powstanie tunel w stronę Widzewa, nie spowoduje obniżenia poziomu wód w parku 3 Maja.

Zabezpieczą przed tym ściany szczelinowe, które są ustawiane wzdłuż przyszłego tunelu. Budowa ścian szczelinowych dla tunelu powinna zakończyć się za 2,5 miesiąca. W lutym rozpocznie się wykopywanie ziemi, aby zbudować tunel metodą odkrywkową.

Pośrednia płyta stropowa dworca Fabrycznego jest zbudowana w 90 proc. Jej powierzchnia to 65 tys. mkw. Grubość stropu to 1,2 metra w części stacyjnej i 0,7 metra w parkingowej. Cały strop ma być gotowy jeszcze w tym roku. Ekipy budowlane są już gotowe do wejścia z pracami pod strop.

- Największym problemem inwestycji mogą być protesty mieszkańców - mówi Marcin Zaręba. - Protesty powodują, że przeciąga się procedura wydawania kolejnych zezwoleń na budowę. Już pierwsze pozwolenie było oprotestowane i jego wydanie przesunęło się w czasie o 2 miesiące.

Obecnie wykonawca otrzymał zezwolenie na wyburzenie przejścia podziemnego pod ul. Kilińskiego. W tym miejscu będzie budowana zachodnia głowica dworca, która ma być przedsionkiem przyszłego tunelu prowadzącego w stronę dworca Łódź Kaliska. W grudniu powinno być wydane pozwolenie na budowę hali peronowej dworca.

- Obecnie na placu budowy pracuje 400 osób, pracujemy na dwie zmiany - powiedział Marcin Zaręba zapewniając, że budowa Fabrycznego idzie zgodnie z planem i zakończy się zgodnie z umową, czyli do 28 lutego 2015 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki