Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa Fabrycznego zagrożona! Dworzec nie powstanie do końca 2015 r.

Marcin Bereszczyński, ab
Zgodnie z harmonogramem dworzec Fabryczny ma być gotowy w lutym 2015 roku
Zgodnie z harmonogramem dworzec Fabryczny ma być gotowy w lutym 2015 roku Grzegorz Gałasiński/archiwum
Dworzec Łódź Fabryczna nie powstanie do końca 2015 roku - taką odpowiedź wysłało Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej na interpelację posła PiS Marka Matuszewskiego. Autorem odpowiedzi jest wiceminister Andrzej Massel, który podczas wizyty na budowie Fabrycznego w ubiegłym tygodniu zapewniał, że budowa zakończy się na początku 2015 roku.

Ministerstwo twierdzi, że Fabryczny jest inwestycją dużego ryzyka, a dofinansowanie z Unii Europejskiej na budowę dworca, jest zagrożone. Jeśli inwestycja nie zostanie rozliczona do końca 2015 r. pieniądze przepadną.

UE miała przekazać na nowy Fabryczny 1 mld 200 mln zł, czyli większość z 1 mld 760 mln zł, które ma pochłonąć budowa podziemnego dworca. Posłowie PiS Marek Matuszewski i Marcin Mastalerek uważają, że pieniądze będzie trzeba więc zabezpieczyć w budżecie państwa.

Budowa dworca, jak pisze wiceminister Massel, może się znacznie opóźnić. Z powodu problemów geologicznych trzeba było zmienić projekt, co miało wpływ na postęp prac. W zawiązku z tym dworzec ma kosztować więcej, a obecnie trwają negocjacje między inwestorem a wykonawcą. Choć budowa ma zostać ukończona w lutym 2015 roku, to wiceminister uważa, że oddanie do użytku nowego dworca jest mało prawdopodobne do końca 2015 roku.

Odpowiedź wiceministra Massela na interpelację posła Matuszewskiego jest datowana na 6 września. Sześć dni później wiceminister był w Łodzi, gdzie osobiście sprawdzał jak przebiegają prace. Zapewniał wtedy, że wszystko odbywa się zgodnie z planem, a pierwszy pociąg wjedzie na nowy Fabryczny w pierwszej połowie 2015 roku.

CZYTAJ: Wiceminister transportu na budowie dworca Łódź Fabryczna

Wiceprezydent Łodzi Radosław Stępień zapewnia, że inwestycja jest zabezpieczona przez ministra finansów, a PiS
chce w ten sposób rozpocząć kampanię wyborczą.

- Robienie sensacji z informacji znanych od miesięcy jest niepoważne, biorąc pod uwagę, że wizytujący tydzień temu plac budowy wiceminister Andrzej Massel potwierdził zabezpieczenie finansowania projektu - tłumacz Stępień. - Czy będzie to finansowanie budżetowe czy też unijne - nie dotyczy to w żadnym zakresie finansów Łodzi.

Natomiast przebudowa dróg wokół dworca, którą realizuje ZDiT, jest realizowana odrębnie i jak zapewnia Stępień, cały zakres prac przebiega zgodnie z planem.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki