Budowa Fabrycznego zagrożona! Dworzec nie powstanie do końca 2015 r.

Marcin Bereszczyński, ab
Zgodnie z harmonogramem dworzec Fabryczny ma być gotowy w lutym 2015 roku
Zgodnie z harmonogramem dworzec Fabryczny ma być gotowy w lutym 2015 roku Grzegorz Gałasiński/archiwum
Udostępnij:
Dworzec Łódź Fabryczna nie powstanie do końca 2015 roku - taką odpowiedź wysłało Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej na interpelację posła PiS Marka Matuszewskiego. Autorem odpowiedzi jest wiceminister Andrzej Massel, który podczas wizyty na budowie Fabrycznego w ubiegłym tygodniu zapewniał, że budowa zakończy się na początku 2015 roku.

Ministerstwo twierdzi, że Fabryczny jest inwestycją dużego ryzyka, a dofinansowanie z Unii Europejskiej na budowę dworca, jest zagrożone. Jeśli inwestycja nie zostanie rozliczona do końca 2015 r. pieniądze przepadną.

UE miała przekazać na nowy Fabryczny 1 mld 200 mln zł, czyli większość z 1 mld 760 mln zł, które ma pochłonąć budowa podziemnego dworca. Posłowie PiS Marek Matuszewski i Marcin Mastalerek uważają, że pieniądze będzie trzeba więc zabezpieczyć w budżecie państwa.

Budowa dworca, jak pisze wiceminister Massel, może się znacznie opóźnić. Z powodu problemów geologicznych trzeba było zmienić projekt, co miało wpływ na postęp prac. W zawiązku z tym dworzec ma kosztować więcej, a obecnie trwają negocjacje między inwestorem a wykonawcą. Choć budowa ma zostać ukończona w lutym 2015 roku, to wiceminister uważa, że oddanie do użytku nowego dworca jest mało prawdopodobne do końca 2015 roku.

Odpowiedź wiceministra Massela na interpelację posła Matuszewskiego jest datowana na 6 września. Sześć dni później wiceminister był w Łodzi, gdzie osobiście sprawdzał jak przebiegają prace. Zapewniał wtedy, że wszystko odbywa się zgodnie z planem, a pierwszy pociąg wjedzie na nowy Fabryczny w pierwszej połowie 2015 roku.

CZYTAJ: Wiceminister transportu na budowie dworca Łódź Fabryczna

Wiceprezydent Łodzi Radosław Stępień zapewnia, że inwestycja jest zabezpieczona przez ministra finansów, a PiS
chce w ten sposób rozpocząć kampanię wyborczą.

- Robienie sensacji z informacji znanych od miesięcy jest niepoważne, biorąc pod uwagę, że wizytujący tydzień temu plac budowy wiceminister Andrzej Massel potwierdził zabezpieczenie finansowania projektu - tłumacz Stępień. - Czy będzie to finansowanie budżetowe czy też unijne - nie dotyczy to w żadnym zakresie finansów Łodzi.

Natomiast przebudowa dróg wokół dworca, którą realizuje ZDiT, jest realizowana odrębnie i jak zapewnia Stępień, cały zakres prac przebiega zgodnie z planem.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 57

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

//////////
wypłycono i to znacznie tunele prowadzące do dworca, ujęte w kontrakcie.
Nie ma podstaw do powiększenia wartości przedmiotu umowy. Jeśli to nastąpi to kryminał.
j
jadzia
to co ta chora głowa wyprawia, jest nie do opisania.
p
pardons
tepe miernoty pazerne na waaadze ile razy mozna dopuszczac tych ludzi z uwu ude aws pelo do wladzy roznych wiecznie nietrzezwych "naukowcow" z najgorszego uniwersytetyu w Europie, czy pamiec ludzka nie siega dalej niz trzy lata
S
Sodoma
Bowiem zakres robót się nie zwiększył, a zmniejszył, gdyż niecke Dworca wypłycono. Czyli mniejsza dziura, mniej ziemi do wykopania i wywiezienia, mniej betonu itd.
Nie ma podstaw do zwiększenia wyceny, ale sa podstawy do zmniejszenia.
I to może nam odebrać dotacje unijną - to, ze zmieniono zakres prac na mniejsze, a wycena albo pozostanie ta sama, albo pójdzie w górę.
I tutaj apel do opzycji, aby była czujna, bo na reprezentantów miasta powiązanych z PKP nie ma co liczyć.
P
Ptak
Peło od 7 lat dzierży w Polsce władzę. W Ministerstwie Infrastruktury cały czas ma swoich ludzi, w PKP obsadza tylko swoimi, Łodzią rządzi od 3 lat bo się samo pchało, w Zdicie ma dyrektora ze swojej opcji i z PKP, Torpol tworza ludzie kolei czyli PKP I PLK, Zdanowska jest z PO !
No to chyba trzeba być jełopem, aby nie rozumieć, ze zawalają bo sa miernotami, które chcą rządzić tylko dla koryta, a teraz myśla jak na wieksza sumę za budowę Dworca nasz kraj oskubać i to ze możemy stracić pieniądze unijne w ogóle do nich nie przemawia.
j
johny
chyba ciebie moherze
p
paparazzi
szlag mnie trafia jak czytam wpisy tępych pisuarów mających o wszystko pretensje do rządu, tak jakby za kaczora wszystkie inwestycje realizowane były sprawnie i terminowo. Nie były. Przypomnę - w ogóle ich nie było. A w Łodzi mieliśmy zaplutego dziada, który ośmieszał miasto w całej Polsce.
P
Poeta
W tym ambaras cały
aby ludzie nie wiedziały
gdzie pieniądze się podziały.

Geologia jasny powód
i na więcej kasy dowód
kto tam przecież zanurkuje
głębie wody posmakuje

Wartość robót się powiększy
Zakres robót też pomniejszy
Zamiast przedużego dworca
Będzie dużo monet w korcach.

Korce nasze są ważniejsze
Niż tam dworce skuteczniejsze
Jak coś komuś nie gra
nie sobie dużo pogada

Sukces jest przewielki
Bośmy w ziemię wlali belki
Wiele ton betonu poszło
Rosną koszty niczym prosno

Biorąc procent od woreczka
Uzbiera się sakieweczka
C
Ciekawy
Był straszny larum na konsultacjach w maju 2012. Aby robić w terminie Firma miała opuścić działkę natychmiast. Dalej cisza- ale według ZDiT wszystko zgodnie z harmonogramem. Tzn że ten cały projekt to pic na wodę fotomontaż. Tak sobie myślę, że najbardziej chodzi o handelek gruntami przy schowanym w ziemi niby dworcu. Tylko, że mają urzędasy problem- jest kryzys i nikt nie chce kupować takich działek.
w
wiatry z PO
i lud przepędzi PO na cztery wiatry
s
sklave
Dziś dla Fabrycznego.
Rząd chce wycofać się z finansowania jego budowy.
A o dofinansowaniu z Unii można zapomnieć.
Władze Łodzi szacują, że Łódź Fabryczna będzie obsługiwać 200 tys. pasażerów dziennie.
PKP jednak obniżyło te prognozy do 100 tys. osób na dobę.
Jaspers jakoś nie chce uwierzyć że Fabryczny będzie obsługiwać 100 tys. podróżnych dziennie????
W raporcie wnioskował o znaczne zmniejszenie dofinansowania.....
więcej:
sklave.manifo.com/
l
lodzermen
teraz z utęsknieniem czekam na trasę w-z,jakie tam będa jajka
p
pardons
akurat zaatakowales potrzebna inwestycje bo jako pisior nie bede krytykowal czegos co moastu jest potrzebne czyli wylotowke na autostrade i odciazenie korkow na Rzgowskiej ktora juz stala sie zakala miasta. Gorzej ze oni chca majstrowac przy trasie wz ktora jest absurdem pod kazdym wzgledem
K
Kurde
Tam były zawsze wody podziemne. Poszukajcie o odwałaniu się ENKEf od decyzji budowlanej. Czyli jedni wiedzieli a budowniczowie nie?
g
graczyk
Pani Zdanowska nie zawiadomila prokuratury ani w sprawie naduzyc i marnotrawstw w SSS az 25 mkn z naszycH podatkow, ani w sprawiekorupcji w EC1.
Czy chodzi o to ze za oboma sprawami stal Andzrej Walczak z Atlasa, pelniacy funkcje prezydenckiego pelnomocnika i bogaty sympatyk PO?
To skandal ze pani Zdanowska nierowno traktuje ludzi.
Teraz Moder powinien wyjasnic sprawy dworca.
Brak nalezytego nadzoru Zdanowskiej i uklady to ja dyskwalifikuje.
Dosc Zdanowskiej i PO
Więcej informacji na stronie głównej Dziennik Łódzki
Dodaj ogłoszenie