Budowa Fabrycznego zagrożona! Dworzec nie powstanie do końca...

    Budowa Fabrycznego zagrożona! Dworzec nie powstanie do końca 2015 r.

    Marcin Bereszczyński, ab

    Dziennik Łódzki

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Zgodnie z harmonogramem dworzec Fabryczny ma być gotowy w lutym 2015 roku
    1/2
    przejdź do galerii

    Zgodnie z harmonogramem dworzec Fabryczny ma być gotowy w lutym 2015 roku ©Grzegorz Gałasiński/archiwum

    Dworzec Łódź Fabryczna nie powstanie do końca 2015 roku - taką odpowiedź wysłało Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej na interpelację posła PiS Marka Matuszewskiego. Autorem odpowiedzi jest wiceminister Andrzej Massel, który podczas wizyty na budowie Fabrycznego w ubiegłym tygodniu zapewniał, że budowa zakończy się na początku 2015 roku.
    Ministerstwo twierdzi, że Fabryczny jest inwestycją dużego ryzyka, a dofinansowanie z Unii Europejskiej na budowę dworca, jest zagrożone. Jeśli inwestycja nie zostanie rozliczona do końca 2015 r. pieniądze przepadną.

    UE miała przekazać na nowy Fabryczny 1 mld 200 mln zł, czyli większość z 1 mld 760 mln zł, które ma pochłonąć budowa podziemnego dworca. Posłowie PiS Marek Matuszewski i Marcin Mastalerek uważają, że pieniądze będzie trzeba więc zabezpieczyć w budżecie państwa.

    Budowa dworca, jak pisze wiceminister Massel, może się znacznie opóźnić. Z powodu problemów geologicznych trzeba było zmienić projekt, co miało wpływ na postęp prac. W zawiązku z tym dworzec ma kosztować więcej, a obecnie trwają negocjacje między inwestorem a wykonawcą. Choć budowa ma zostać ukończona w lutym 2015 roku, to wiceminister uważa, że oddanie do użytku nowego dworca jest mało prawdopodobne do końca 2015 roku.

    Odpowiedź wiceministra Massela na interpelację posła Matuszewskiego jest datowana na 6 września. Sześć dni później wiceminister był w Łodzi, gdzie osobiście sprawdzał jak przebiegają prace. Zapewniał wtedy, że wszystko odbywa się zgodnie z planem, a pierwszy pociąg wjedzie na nowy Fabryczny w pierwszej połowie 2015 roku.

    CZYTAJ: Wiceminister transportu na budowie dworca Łódź Fabryczna

    Wiceprezydent Łodzi Radosław Stępień zapewnia, że inwestycja jest zabezpieczona przez ministra finansów, a PiS
    chce w ten sposób rozpocząć kampanię wyborczą.

    - Robienie sensacji z informacji znanych od miesięcy jest niepoważne, biorąc pod uwagę, że wizytujący tydzień temu plac budowy wiceminister Andrzej Massel potwierdził zabezpieczenie finansowania projektu - tłumacz Stępień. - Czy będzie to finansowanie budżetowe czy też unijne - nie dotyczy to w żadnym zakresie finansów Łodzi.

    Natomiast przebudowa dróg wokół dworca, którą realizuje ZDiT, jest realizowana odrębnie i jak zapewnia Stępień, cały zakres prac przebiega zgodnie z planem.

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz w Łodzi najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w centrum?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z naszym miastem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Komentarze (59)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jesli powyzsza wartość kontraktu, to powinny wkroczyc odpowiednie słuzby

    Sodoma (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 5

    Bowiem zakres robót się nie zwiększył, a zmniejszył, gdyż niecke Dworca wypłycono. Czyli mniejsza dziura, mniej ziemi do wykopania i wywiezienia, mniej betonu itd.
    Nie ma podstaw do zwiększenia...rozwiń całość

    Bowiem zakres robót się nie zwiększył, a zmniejszył, gdyż niecke Dworca wypłycono. Czyli mniejsza dziura, mniej ziemi do wykopania i wywiezienia, mniej betonu itd.
    Nie ma podstaw do zwiększenia wyceny, ale sa podstawy do zmniejszenia.
    I to może nam odebrać dotacje unijną - to, ze zmieniono zakres prac na mniejsze, a wycena albo pozostanie ta sama, albo pójdzie w górę.
    I tutaj apel do opzycji, aby była czujna, bo na reprezentantów miasta powiązanych z PKP nie ma co liczyć.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Tak to prawda.

    ////////// (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 4

    wypłycono i to znacznie tunele prowadzące do dworca, ujęte w kontrakcie.
    Nie ma podstaw do powiększenia wartości przedmiotu umowy. Jeśli to nastąpi to kryminał.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    a co ma PO do tego?

    paparazzi (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 17

    szlag mnie trafia jak czytam wpisy tępych pisuarów mających o wszystko pretensje do rządu, tak jakby za kaczora wszystkie inwestycje realizowane były sprawnie i terminowo. Nie były. Przypomnę - w...rozwiń całość

    szlag mnie trafia jak czytam wpisy tępych pisuarów mających o wszystko pretensje do rządu, tak jakby za kaczora wszystkie inwestycje realizowane były sprawnie i terminowo. Nie były. Przypomnę - w ogóle ich nie było. A w Łodzi mieliśmy zaplutego dziada, który ośmieszał miasto w całej Polsce. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    jak to co ma PO do tego?

    Ptak (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 5

    Peło od 7 lat dzierży w Polsce władzę. W Ministerstwie Infrastruktury cały czas ma swoich ludzi, w PKP obsadza tylko swoimi, Łodzią rządzi od 3 lat bo się samo pchało, w Zdicie ma dyrektora ze...rozwiń całość

    Peło od 7 lat dzierży w Polsce władzę. W Ministerstwie Infrastruktury cały czas ma swoich ludzi, w PKP obsadza tylko swoimi, Łodzią rządzi od 3 lat bo się samo pchało, w Zdicie ma dyrektora ze swojej opcji i z PKP, Torpol tworza ludzie kolei czyli PKP I PLK, Zdanowska jest z PO !
    No to chyba trzeba być jełopem, aby nie rozumieć, ze zawalają bo sa miernotami, które chcą rządzić tylko dla koryta, a teraz myśla jak na wieksza sumę za budowę Dworca nasz kraj oskubać i to ze możemy stracić pieniądze unijne w ogóle do nich nie przemawia. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ten generalny przybytek z PKP w Zdicie, to jest dopiero szkodnik

    jadzia (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 4

    to co ta chora głowa wyprawia, jest nie do opisania.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    dworzec nie POwstanie bo wcześniej bedzie POwstanie

    wiatry z PO (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 13

    i lud przepędzi PO na cztery wiatry


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    chyba ciebie

    johny (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 9

    chyba ciebie moherze

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Bytka abo ne bytka – to je zapytka.

    sklave

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 11

    Dziś dla Fabrycznego.
    Rząd chce wycofać się z finansowania jego budowy.
    A o dofinansowaniu z Unii można zapomnieć.
    Władze Łodzi szacują, że Łódź Fabryczna będzie obsługiwać 200 tys. pasażerów...rozwiń całość

    Dziś dla Fabrycznego.
    Rząd chce wycofać się z finansowania jego budowy.
    A o dofinansowaniu z Unii można zapomnieć.
    Władze Łodzi szacują, że Łódź Fabryczna będzie obsługiwać 200 tys. pasażerów dziennie.
    PKP jednak obniżyło te prognozy do 100 tys. osób na dobę.
    Jaspers jakoś nie chce uwierzyć że Fabryczny będzie obsługiwać 100 tys. podróżnych dziennie????
    W raporcie wnioskował o znaczne zmniejszenie dofinansowania.....
    więcej:
    sklave.manifo.com/zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tia

    pardons (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 4

    tepe miernoty pazerne na waaadze ile razy mozna dopuszczac tych ludzi z uwu ude aws pelo do wladzy roznych wiecznie nietrzezwych "naukowcow" z najgorszego uniwersytetyu w Europie, czy pamiec ludzka...rozwiń całość

    tepe miernoty pazerne na waaadze ile razy mozna dopuszczac tych ludzi z uwu ude aws pelo do wladzy roznych wiecznie nietrzezwych "naukowcow" z najgorszego uniwersytetyu w Europie, czy pamiec ludzka nie siega dalej niz trzy latazwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    w-z

    lodzermen (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 8

    teraz z utęsknieniem czekam na trasę w-z,jakie tam będa jajka

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Warto szukać w necie

    Szukacz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 6

    Przed chwilą trafiłem na facebook taki link: http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35153,12423182,Budowa_dworca_zablokowana__Firma_Enkev_boi_sie___.html

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    O geologii wiadomo od lat

    Kurde (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 6

    Tam były zawsze wody podziemne. Poszukajcie o odwałaniu się ENKEf od decyzji budowlanej. Czyli jedni wiedzieli a budowniczowie nie?


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Mieli wywłaśzczyć tą fabrykę w maju 2012!

    Ciekawy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 3

    Był straszny larum na konsultacjach w maju 2012. Aby robić w terminie Firma miała opuścić działkę natychmiast. Dalej cisza- ale według ZDiT wszystko zgodnie z harmonogramem. Tzn że ten cały projekt...rozwiń całość

    Był straszny larum na konsultacjach w maju 2012. Aby robić w terminie Firma miała opuścić działkę natychmiast. Dalej cisza- ale według ZDiT wszystko zgodnie z harmonogramem. Tzn że ten cały projekt to pic na wodę fotomontaż. Tak sobie myślę, że najbardziej chodzi o handelek gruntami przy schowanym w ziemi niby dworcu. Tylko, że mają urzędasy problem- jest kryzys i nikt nie chce kupować takich działek. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Co ze zmarnotrawionymi 25 mln na SSS?Co z korupcja w EC1? Teraz Dworzec! Zdanowska odejdz! to zly se

    graczyk (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 8

    Pani Zdanowska nie zawiadomila prokuratury ani w sprawie naduzyc i marnotrawstw w SSS az 25 mkn z naszycH podatkow, ani w sprawiekorupcji w EC1.
    Czy chodzi o to ze za oboma sprawami stal Andzrej...rozwiń całość

    Pani Zdanowska nie zawiadomila prokuratury ani w sprawie naduzyc i marnotrawstw w SSS az 25 mkn z naszycH podatkow, ani w sprawiekorupcji w EC1.
    Czy chodzi o to ze za oboma sprawami stal Andzrej Walczak z Atlasa, pelniacy funkcje prezydenckiego pelnomocnika i bogaty sympatyk PO?
    To skandal ze pani Zdanowska nierowno traktuje ludzi.
    Teraz Moder powinien wyjasnic sprawy dworca.
    Brak nalezytego nadzoru Zdanowskiej i uklady to ja dyskwalifikuje.
    Dosc Zdanowskiej i POzwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zamiast wybudować S14 zakopują nam dworzec

    hohoho (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 14

    zamiast odnawiać kamienice wykopują nam rów
    zamiast zbudować A1 Stryków-Tuszyn budują trasę Górną

    a na tym nie koniec podobno...


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tia

    pardons (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 10

    akurat zaatakowales potrzebna inwestycje bo jako pisior nie bede krytykowal czegos co moastu jest potrzebne czyli wylotowke na autostrade i odciazenie korkow na Rzgowskiej ktora juz stala sie...rozwiń całość

    akurat zaatakowales potrzebna inwestycje bo jako pisior nie bede krytykowal czegos co moastu jest potrzebne czyli wylotowke na autostrade i odciazenie korkow na Rzgowskiej ktora juz stala sie zakala miasta. Gorzej ze oni chca majstrowac przy trasie wz ktora jest absurdem pod kazdym wzgledemzwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ...

    takiś mądry (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 12

    A1 buduje GDDKiA, trasnę Górna (nie Górną) buduje ZDiT Łódź. Każda z tych instytucji ma oddzielny budżet i zadania. A1 ma wyprowadzić tranzyt z Łodzi, trasa Górna ma ułatwić wyjazd z Łodzi i...rozwiń całość

    A1 buduje GDDKiA, trasnę Górna (nie Górną) buduje ZDiT Łódź. Każda z tych instytucji ma oddzielny budżet i zadania. A1 ma wyprowadzić tranzyt z Łodzi, trasa Górna ma ułatwić wyjazd z Łodzi i poruszanie się po niej.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    PO nich choćby potop

    gajowy Marucha (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 34 / 8

    A teraz rozgrzebią al. Mickiewicza. I tez zostawią burdello. Ot tacy bawidamkowie i kurtyzany rządzą w mieście.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo