Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa S14. Zobacz, jak postępują prace. Jest szansa, że za dwa lata Łódź będzie miała zachodnią obwodnicę. Połączy S8 z A1 ZDJĘCIA, FILM

Matylda Witkowska
Matylda Witkowska
Wideo
od 16 lat
Dość zaawansowane są już prace na pierwszym odcinku zachodniej obwodnicy Łodzi czyli trasy S14. Jest szansa, że pierwszym odcinkiem drogi ekspresowej pojedziemy już za dwa lata. Obejrzeliśmy jak prowadzone są prace.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, za dwa lata pojedziemy nowo wybudowanym fragmentem drogi ekspresowej S14 od Lublinka do ulicy Szczecińskiej w rejonie Niesięcina.

Odcinek ten buduje firma Budimex i prace na nim są zaawansowane w około 12 - 15 procentach. Formowane są nasypy pod przyszłe jezdnie, trwają też roboty ziemne na przyszłym węźle Konstantynów.

- Wykonawca usuwa obecnie tzw. kolizje z instalacjami podziemnymi, których na tym fragmencie S14 jest aż 250 - informuje Maciej Zalewski, rzecznik łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

- Budowa prowadzona jest w mocno zurbanizowanym terenie, dlatego wykonawca napotyka na wiele linii energetycznych, gazociągów, wodociągów i kanalizacji. Wszystkie te instalacje trzeba przełożyć, co zajmuje dużo czasu, choć wizualnie nie posuwa robót do przodu.

Przedstawiciele Budimexu twierdzą, że wiosną ruszą z budową wiaduktów, mostów i innych obiektów inżynieryjnych. Na odcinku Lublinek - Rąbień powstaną też trzy węzły - pierwszy w miejscu, gdzie budowana droga połączy się z już istniejącym odcinkiem S14 z Pabianic do Ikei, drugi na przecięciu z ulicą Maratońską w pobliżu Grupowej Oczyszczalni Ścieków i trzeci w pobliżu Konstantynowa Łódzkiego, z którego będzie można zjechać na ulicę Szczecińską.

Nie będzie natomiast budowany węzeł Teofilów, który miał powstać w rejonie ulicy Rojnej i miała od niego zostać zbudowana zupełnie nowa ulica do centrum Łodzi.

- Węzeł ten jest ujęty w projekcie, a trasa S14 zostanie zbudowana tak, aby w przyszłości można go było dobudować bez ingerencji w już istniejącą infrastrukturę - tłumaczy Maciej Zalewski z GDDKiA.

Dalszy fragment S14 od Rąbienia do Zgierza i dalej do Emilii budować ma firma chińska Stecol Corporation. W sierpniu tego roku podpisała umowę na wykonanie prac za ponad 700 mln zł. Na razie trwają tam prace przygotowawcze.

Trasa S 14 ma pełnić funkcje zachodniej obwodnicy Łodzi. I ostatecznie domknąć pierścień dróg szybkiego ruchu wokół Łodzi.

Ma ona połączyć dwie bardzo ruchliwe trasy: S8 oraz autostradę A2. Inwestycja ma być ukończona w roku 2023, a jej budowa ma kosztować około 1.3 mld zł.

W ostatnich miesiącach pojawiły się informacje, że nie wszystkie planowane węzły na S14 zostaną zrealizowane. To zaś zbudziło obawy mieszkańców i radnych, czy związku z trudnościami z wjazdem na drogę S 14 będzie ona przydatna także dla samych łodzian.

Współpraca Jacek Zemła

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki