Budowa Trasy W-Z: aleje Mickiewicza i Piłsudskiego zamknięte...

    Budowa Trasy W-Z: aleje Mickiewicza i Piłsudskiego zamknięte od listopada

    Agnieszka Magnuszewska

    Dziennik Łódzki

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Budowa Trasy W-Z: aleje Mickiewicza i Piłsudskiego zamknięte od listopada

    ©mat. prasowe UMŁ

    Hanna Zdanowska przedstawiła wstępny harmonogram prac na Trasie W-Z, z którego wynika, że al. Mickiewicza i Piłsudskiego zostaną wyłączone z ruchu dopiero od 4 listopada.
    Budowa Trasy W-Z: aleje Mickiewicza i Piłsudskiego zamknięte od listopada

    ©mat. prasowe UMŁ

    Wstępnie roboty na Mickiewicza i Piłsudskiego, między Kilińskiego a Wólczańską, miały się rozpocząć 1 października. Jednak zgodnie z przedstawioną w środę wersją, w październiku Mosty Łódź zamierzają tylko demontować torowisko w alejach. Dlatego tramwaje zostaną przerzucone na ul. Kopernika, a na W-Z zastąpią je autobusy.

    W środę nie było wiadomo, jak mają one kursować. - Koncepcja jest, ale zmienia się z dnia na dzień - przyznaje Sebastian Grochala, rzecznik MPK. Przewoźnik jest uzależniony od decyzji Zarządu Dróg i Transportu. Choć Mosty Łódź przedstawiły organizację ruchu urzędnikom dwa miesiące temu, wprowadzono do niej zmiany dopiero w tym tygodniu.

    - Wprowadzone zmiany wymagają wydłużenia terminu robót przynajmniej o trzy miesiące, czyli do końca września - mówi Wojciech Pater. - Wynika to z pozostawienia ruchu na skrzyżowaniu z ul. Sienkiewicza, chociaż wstępnie miało być ono zamknięte, podobnie jak skrzyżowania z Wólczańską i Kościuszki. A właśnie z ul. Sienkiewicza wiąże się najwięcej prac.

    Sienkiewicza przejezdna?

    Jeśli ZDiT zgodzi się w czwartek na wydłużenie prac do 30 września 2015 r., to Kilińskiego i Sienkiewicza będą przejezdne do maja przyszłego roku. Po ich zamknięciu, kierowcy będą mogli jeździć Wólczańską i Kościuszki. Jednak ruch na trasie Łódzkiego Tramwaju Regionalnego ma być utrzymany do końca inwestycji.

    Podczas prac, które rozpoczną się 4 listopada, kierowcy będą mieć do dyspozycji jeden pas ruchu na każdej jezdni. Jednak będą musieli skręcać w prawo w pierwszą przecznicę. Na wprost będą mogły jeździć tylko autobusy i taksówki. Do przesiadki w MPK mają łodzian zachęcić parkingi park&ride, które powstaną na Kościuszki między Zamenhofa a Radwańską oraz na ul. Wróblewskiego.

    Ta koncepcja może się w czwartek zmienić, bo ostateczna organizacja ruchu zostanie opracowana podczas spotkania Zespołu Monitoringu Ruchu w magistracie. Wiele na to wskazuje, bo jeszcze w środę ZDiT nie potwierdzał terminu zakończenia robót, podawanego przez wykonawcę. - Prace mają się zakończyć na początku lata w 2015 r. - mówi Witold Nykiel, zastępca dyrektora ZDiT ds. inwestycji.

    Radni są oburzeni

    Czerwcowy termin zaskoczył w środę na sesji radnych SLD. Przypominali, że w 2010 r. planowano zrealizować tę inwestycję w ciągu 30 miesięcy, a nie 20. Gdy Jarosław Berger, radny SLD, pytał, jak miasto chce ten termin skrócić, ZDiT nie owijał w bawełnę: - Z tego powodu szykują się spore utrudnienia - przyznaje Witold Nykiel.

    Niestety, władze ZDiT nie przedstawiły w środę radnym organizacji ruchu, związanej z modernizacją odcinka Kilińskiego - Wólczańska. Ponoć nie była ona jeszcze gotowa. Mimo to radni SLD usłyszeli od Nykla, że część materiałów przeznaczona do druku (gazetki przekazane łodzianom) jest już w drukarni.

    Dopiero po tym, jak biuro prawne wydało opinię, że materiały te powinny zostać udostępnione opinii publicznej, ZDiT zgodził się je przekazać.
    1 »

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (75)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    kpina

    jacko (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

    Pani Prezydent kpi sobie z mieszkancow... To będzie komunikacyjny armagedon. Lodz nue jest przygotowana na takiej skali roboty drogowe. Dziękujemy pani Zdanowskiej, za to, ze ma w d.... swoich...rozwiń całość

    Pani Prezydent kpi sobie z mieszkancow... To będzie komunikacyjny armagedon. Lodz nue jest przygotowana na takiej skali roboty drogowe. Dziękujemy pani Zdanowskiej, za to, ze ma w d.... swoich wyborców. nie zapomnimy o tym. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    skok na kasę

    Seba (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 22 / 10

    buuuuuuu hahaha...
    zanim się zaczęło to już kombinują z terminami a rozliczyć inwestycję trzeba bodajże do końca 2015r co oznacza ż absolutnie nie ma takiej możliwości

    ale muszą iść łapówy, byle...rozwiń całość

    buuuuuuu hahaha...
    zanim się zaczęło to już kombinują z terminami a rozliczyć inwestycję trzeba bodajże do końca 2015r co oznacza ż absolutnie nie ma takiej możliwości

    ale muszą iść łapówy, byle tylko zacząć wąwóz, a że już wszystko zdrożało o 25% i zdrożeje jeszcze o 100% czyli do ponad miliarda to już urzędasy i tancerka mają w d**** bo i tak zgadza się to co ma się zgadzać

    generalnie okaże się że inwestycja o wartości około miliarda złotych zostanie w 100% sfinansowana przez miasto z zaciągniętych kredytów co skończy się bankructwem!!!!!!!!!

    stop debilom i ich debilnym inwestycjom!!!

    tancerka, a jak tam przewałka z zamówionym sondażem??? oddałaś już kasę z własnej kieszeni czy próbujesz przeczekać i zamieść ten wałek pod dywan???zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Czy to prawda, ze p. Magnuszewska pisze dla SLD ?

    ? (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 10

    ?


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    prawda

    prawda (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 9

    nie pisze, ale kłamie

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Będzie sie działo,

    Podroznik (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 11

    Oj będzie,

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jeszcze mozna wycofać się z niedobrej decyzji...

    Piotr Biliński (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 12

    Mam nadzieję , że Pani Prezydent , w której dobre intencje głęboko wierzę pochyli się nad tym problemem i wycofa się z jak widać nieprzygotowanej i niechcianej inwestycji w centrum miasta.
    To nie...rozwiń całość

    Mam nadzieję , że Pani Prezydent , w której dobre intencje głęboko wierzę pochyli się nad tym problemem i wycofa się z jak widać nieprzygotowanej i niechcianej inwestycji w centrum miasta.
    To nie inwestycja pod tytułem modernizacja linii tramwajowej wschód zachód jest budzi kontrowersje, choć nie bardzo rozumiem dlaczego nie kończy się przy Gillette (to kilkaset metrów dalej a umożliwionoby dojazd kilku tysięcy pracowników do strefy przemysłowej na Nowym Józefowie) ... nie jest też problemem przystanek przesiadkowy bo to bardzo dobry i oczekiwany pomysł....
    Problemem jest DURNE rozwiązanie drogowo tunelowo - szparkowe w obszarze Piotrkowskiej!
    Upór Władzy w tej sprawie rzeczywiście rodzi teorie spiskowe.
    Żadna z organizacji zawodowych (SARP, TUP, Izba Architektów ) czy środowisk biznesowych nie popiera tego rozwiązania, uważając je za szkodliwe dla miasta - więcej nie zostawiła suchej nitki na wywołanych tym projektem skutkach społecznych , ruchowych i przestrzennych.
    A więc jestem za wstrzymaniem działań na odcinku centralnym i przeprogramowaniem w tym obszarze inwestycji.
    Natomiast należy bezzwłocznie rozpocząć budowę od odcinków skrajnych to jest od Della i Retkini, które nie wywołują żadnych szczególnych emocji , są potrzebne temu miastu, a więc odwrócić etapowanie a nie zaniechać inwestycji w całości !
    Rozumiem, że projekt (skoro jest tak kosztowny) i wydane pozwolenie na budowę (jeżeli jest wydane) obejmują całość inwestycji, więc zamiana etapów nie jest już tak dużym problemem. Takie działanie pozwoli uratować inwestycję i da czas na mądre rozstrzygnięcia programowo-przestrzenne a także umożliwi przygotowanie realnej organizacji ruchu w obszarze centralnym podczas budowy.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    nigdy wiecej KOMUCHÓW!

    Łodzianin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 15

    Jest to komunistyczny defetyzm organizowany przez SLD znanych wichrzycieli i demagogów którzy za wszelką cenę chcą dorwać się do koryt,nie dajmy się
    omamiać obietnicami komuchów które NIGDY nie...rozwiń całość

    Jest to komunistyczny defetyzm organizowany przez SLD znanych wichrzycieli i demagogów którzy za wszelką cenę chcą dorwać się do koryt,nie dajmy się
    omamiać obietnicami komuchów które NIGDY nie zostaną spełnione,znamy to z historii,popatrzmy spokojnie na to co robi SLD,wszędzie gdzie się da kopia doły po innymi i utrudniają wszystko co można aby było gorzej,aby miasto Łódź była zaściankiem i głęboką prowincją,nic konstruktywnego tylko sam sabotaż i robienie ludziom wody w mózgu,nie dajmy się tym manipulantom. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    .

    . (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 18 / 8

    "Dlatego tramwaje zostaną przerzucone na ul. Kopernika,"

    A Kopernika w remoncie przynajmniej do listopada. Módlmy się o ciepłą i późną zimę, bo jak nie, to w ogóle na rok zostaniemy bez tramwajów.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Chytry 2 razy traci, i zaczyna remont PO zakończeniu budowy

    POlska w budowie (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 10

    W ubiegłym roku cena była jedynym kryterium oceny ofert w aż 92 proc. postępowań o zamówienie publiczne. Wygląda na to, że nie ma takiej siły, która zmusiłaby odpowiedzialnych za przetargi...rozwiń całość

    W ubiegłym roku cena była jedynym kryterium oceny ofert w aż 92 proc. postępowań o zamówienie publiczne. Wygląda na to, że nie ma takiej siły, która zmusiłaby odpowiedzialnych za przetargi urzędników do sięgania także po inne kryteria.
    - Zachęcamy, szkolimy, ale to jak głos wołającego na puszczy - przyznał prezes Urzędu Zamówień Publicznych (UZP) Jacek Sadowy w czasie wtorkowej debaty w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Urząd w swoim najnowszym raporcie zwrócił uwagę na patologie na rynku zamówień publicznych. Jedną z nich jest dyktat najniższej ceny. Dlaczego? Prezes UOKiK Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel wyjaśniła, że rywalizacji cenowej często nie są w stanie wygrać przedsiębiorcy, których produkty lub usługi są korzystniejsze z innych powodów, np. jakości, terminu dostawy czy gwarancji. - Efektem może być wybór oferty, która po uwzględnieniu wszystkich jej cech nie będzie najkorzystniejsza z punktu widzenia podatników - uważa pani prezes. I dodaje, że gdy cena jest jedynym kryterium, znacznie łatwiej jest zawrzeć nielegalne porozumienie między oferentami.
    zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    BARDZO DOBRZE

    YES,YES,YES.... (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 19

    ŻE W KOŃCU RUSZA BUDOWA TEJ TRASY,JESTEM CAŁY HEPY,OK.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    @

    @ (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 10

    Drogi robić a nie wymyślać!!!!!!!! czy ludzie na prawdę nie myślą? ;/

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Menadżer Roku 2018

    Menadżer Roku 2018

    Najlepsze prezenty dla kobiety na urodziny i imieniny

    Najlepsze prezenty dla kobiety na urodziny i imieniny

    Smartfon pod choinkę? Okazje w świątecznej ofercie Orange

    Smartfon pod choinkę? Okazje w świątecznej ofercie Orange

    Szamanie na ekranie - nowy program kulinarny

    Szamanie na ekranie - nowy program kulinarny