Budowa Trasy W-Z: dodatkowe parkingi w centrum będą płatne [MAPA]

Agnieszka Magnuszewska
Władze Łodzi zachęcają kierowców, by podczas modernizacji Trasy W-Z (z Retkini na Widzew) zrezygnowali z wjeżdżania do centrum miasta, zostawiali auta na parkingach i korzystali z komunikacji miejskiej. Zarząd Dróg i Transportu przygotowuje na czas modernizacji nowy parking. Będzie on jednak płatny. Jak to ma zachęcić zmotoryzowanych do korzystania z MPK? Zapytają o to na środowej sesji radni SLD.

Nowy parking na ul. Wróblewskiego przy Wólczańskiej ma być gotowy na początku października, choć ruch kołowy w centrum Łodzi zostanie znacznie ograniczony dopiero od 4 listopada. Wówczas na części al. Mickiewicza i Piłsudskiego (odcinek Wólczańska - Kilińskiego) przejezdny będzie tylko jeden pas, a kierowcy zostaną dodatkowo zobowiązani do prawoskrętu w pierwszą przecznicę.

Parking na ul. Wróblewskiego powstaje w miejscu dawnego torowiska. - Prace dobiegają końca. Parking ma być wysypany tłuczniem i utwardzony. Nie wiemy jeszcze, ile aut będzie mógł pomieścić, bo będzie to zależało od tego czy wprowadzimy parkowanie po skosie czy równolegle - mówi Wojciech Kubik, rzecznik ZDiT.

Wiadomo za to, że za korzystanie z tego parkingu trzeba będzie płacić. Dlaczego? - Bo znajduje się on w strefie płatnego parkowania - wyjaśnia Wojciech Kubik. - Na razie nie zamierzamy występować do radnych z wnioskiem o wyłączenie tego parkingu ze strefy - dodaje rzecznik i zapewnia, że powodem urządzenia nowego parkingu nie są planowane zyski z parkomatów. - Nie chodzi o pieniądze, tylko o rotację miejsc - mówi Wojciech Kubik.

Raczej nie będzie ona wielka, bo do tej pory płatne parkingi przy ul. Wróblewskiego nie cieszyły się zbyt dużą popularnością. Mieli korzystać z nich studenci politechniki, ale wolą parkować na terenie uczelni, co jest dużo tańsze. Trudno będzie znaleźć też chętnych do przesiadki w MPK, bo w pobliżu ul. Wróblewskiego kursuje na razie tylko autobus Z15. Dopiero od listopada na al. Politechniki powrócą tramwaje linii 15 i 15A.

Znacznie więcej możliwości do przesiadki będzie na al. Kościuszki, gdzie dodatkowe parkingi powstaną po zamknięciu skrzyżowania z al. Mickiewicza. Niestety, także będą one płatne.

Za darmo auto będzie można zostawić przy dworcu Łódź Kaliska, ale liczba miejsc jest tam bardzo znikoma. W grę wchodzą więc głównie parkingi przy Centrum Handlowym Tulipan przy al. Piłsudskiego, na Zdrowiu, u zbiegu Zgierskiej i Liściastej oraz na Pabianickiej przy Ikei. To raczej propozycje dla tych, którzy dojeżdżają do pracy spoza Łodzi. Bo jeśli mieszkaniec Janowa ma dotrzeć swoim autem do CH Tulipan i przesiąść się w autobus Z10, to będzie wolał bezpośrednio przejechać do centrum linią nr 98.

O wyłączeniu niektórych parkingów z płatnej strefy zamierzają dyskutować na najbliższej sesji radni SLD. - Chcę poszerzyć punkt dotyczący realizacji budowy dworca Łódź Fabryczna o dyskusję na temat Trasy W-Z. Chociaż pani prezydent nie liczy się z opinią radnych w sprawie tej drugiej inwestycji, być może spróbujemy przegłosować uchwałę - apel o wyłączenie niektórych parkingów ze strefy płatnego parkowania - mówi Jarosław Berger, radny SLD.

Wideo

Komentarze 31

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

i
igboiujkm,

a teamwaj 2 jezdic ma

!

Gdyby wszyscy, którzy mają samochody przesiedli się do MPK to twój tłusty tyłek i wyszczekana gęba nie byłaby tam mile widziana

g
glp

W-Z czyli Wagina Zdanowskiej

p
pytajnik

Ciekawostka przyrodnicza, gdzie na tych parkingach zmieści się tak około 30tysięcy pojazdów, aby kierowcy zgodnie z prośbą przesiedli się do komunikacji publicznej??? I czy będzie aż tyle pojazdów MPK aby wszystkich zabrać???

c
czx

trasę wz zbudowano w czasach socjalizmu i niech pani Z. nie przywłaszcza sobie autorstwa tej trasy!

f
funs

Jeden z 8 ma być płatny - ten w samiutkim centrum, po cholerę podnosić ludziom ciśnienie na wyrost?

g
gość

No to trzeba było łuki odbudować.

/

/

!

Oj ciotka owszem jestem w mlodym wieku i wtym miejscu faktycznie jadę sam ale juz na Kaliskim zabieram małżonke a na Wyszyńskiego teściowa. Chociaż w taki sposób da się odciążyć ulice i zaoszczędzić

C
Ciocia Jadzia

Której z tych rzeczy nie umiesz załatwić wsiadając w tramwaj? Albo autobus? Albo pieszo? Konkretnie pisz, zamiast takie głodne kawałki nam tu wciskać!

b
bzdury piszesz

?

C
Ciocia Jadzia

Skoro chce jeździć jak chce, to nie będzie jeździć wcale i niech stoi w korkach. Tylko buzia w ciup wtedy i nie pyskować, bo stoi na własne życzenie. Ja swoją rodzinę i swoje obowiązki załatwię tramwajem i będę z nieskrywaną radością obserwować, jak stoicie.

C
Ciocia Jadzia

Chyba Ty jednak masz problem z myśleniem, bo w każdym normalnie zarządzanym miastem wiedząc, że będzie taka wielka budowa, dobudowano by te zlikwidowane bezmyślnie łuki i stworzono by trasę objazdową. Zresztą i w Łodzi się kiedyś tak dało. Jakoś jak przebudowywali okolice Dworca Kaliskiego albo okolice tego monstrualnego Szpitala na Grembachu, to nie wyłączyli z ruchu tramwajów na Retkinię czy Stoki na dwa lata, tylko cały czas jeździły.

.....

Każdy powinien jeździć jak chce - a taka ciotka niech nie uprawia dyktatury.

C
Ciocia Jadzia

Stań sobie przy skrzyżowaniu jakimś ruchliwym i popatrz ilu tych starszych i niepełnosprawnych jedzie. Ja dziś widziałam pod Centralem tylko jeden samochód, w którym kobieta wiozła jakąś starszą panią. W pozostałych młodzi albo w średnim wieku mężczyźni, a samochód mimo że smrodzi i zajmuje miejsce, wiezie dupę tylko i wyłącznie kierowcy. Podejrzewałabym, że tak z 85 procent tych facetów mogłoby spokojnie pojechać tramwajem i autobusem, tylko że nie pomyśli dalej niż czubek własnego... nosa.

Dodaj ogłoszenie