Budowa Trasy W-Z: Łodzianie woleliby przebudowę skrzyżowania marszałków

Agnieszka MagnuszewskaZaktualizowano 
Prace na al. Mickiewicza i Piłsudskiego mają rozpocząć się w Listopadzie
Prace na al. Mickiewicza i Piłsudskiego mają rozpocząć się w Listopadzie policja
Aż 64,3 proc. z 960 przepytanych łodzian wolałoby przebudowę skrzyżowań al. Piłsudskiego z ul. Kilińskiego i al. Rydza-Śmigłego niż budowę "wykopu" w pobliżu Centralu. Badania ankietowe przeprowadzili członkowie i sympatycy SLD, a radni tej opcji apelują do prezydent Hanny Zdanowskiej o rozsądek.

- W piątek zapowiadaliśmy, że zapytamy łodzian o opinię na temat trasy W-Z. Przez kolejne trzy dni ankiety były prowadzone w trzech punktach Łodzi, których inwestycja dotyczy, czyli w Śródmieściu, na Retkini i Olechowie-Janowie. Aż 68,6 proc. łodzian jest za modernizacją linii tramwajowej między Retkinią a Olechowem, ale nie popiera rozpoczęcia prac jesienią - podkreśla Tomasz Trela, szef łódzkiego SLD.

Na pytanie ankietowe "Czy uważasz, że przy rozpoczętych i przedłużających się remontach w centrum Łodzi wskazane jest częściowe zamknięcie ruchu na al. Mickiewicza i al. Piłsudskiego od listopada 2013 r.?" aż 64,6 proc. odpytanych odpowiedziało "nie".

- Poza tym znaczna większość łodzian uznała, że bardziej niż wykop pod Centralem potrzebna jest przebudowa skrzyżowań al. Piłsudskiego z ul. Kilińskiego i al. Rydza-Śmigłego. Dlatego jeszcze raz apelujemy do prezydent Zdanowskiej o rozsądek - podkreśla Tomasz Trela. - Nie oczekujemy rezygnacji z inwestycji, tylko zmiany w jej projekcie. Nie można też straszyć łodzian utratą unijnego dofinansowania, bo jeszcze go nie dostaliśmy. Na razie podpisana jest tylko preumowa.

I chociaż prezydent Hanna Zdanowska podkreśla, że przebudowa i modernizacja trasy W-Z to kontynuacja pomysłu Dariusza Jońskiego, posła SLD, radni tej opcji nie zgadzają się z tym twierdzeniem.

- Zasady i cele projektu z 2010 r. zostały zmienione. Wówczas tunel miał się ciągnąć aż za ul. Kilińskiego i pod skrzyżowaniem marszałków. Nie było wówczas mowy o budowie rowu pod Centralem tylko po to, by powstał dworzec przesiadkowy dla pasażerów MPK - zaznacza Jarosław Berger, radny SLD.

Po południu Hanna Zdanowska publicznie odpowiedziała na apel Tomasza Treli. Podkreśliła, że trasa W-Z była szeroko konsultowana z łodzianami i nie zrezygnuje z inwestycji wartej ponad 600 mln zł tylko dlatego, że...

- Radni SLD chcą na krytyce trasy W-Z, przygotowanej przez Dariusza Jońskiego, zbijać kapitał polityczny - podkreśla Zdanowska. - Dziś, gdy mamy gwarancję otrzymania 300 mln unijnej dotacji, chce pan wyrzucić te pieniądze do kosza. To grozi, że Łódź przez najbliższych siedem lat nie otrzyma ani grosza dotacji z Unii Europejskiej. Raz jeszcze powtarzam: nie na mojej zmianie!

polecane: Wybory 2019

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 24

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

N
NiE

To prawda... Jest możliwość jeszcze pociągnięcia tunelu,ale niestety nie za władzy H.Zdanowskiej. :))

D
Dar

Nic to nie da jak wyjedziemy z tunelu przy skrzyżowaniu marszałków bo staniemy w ogromnym korku!!
Jak już budować tunel to za to skrzyżowanie!I jeszcze trzeba pomyśleć o przejezdności skrzyżowań,ustawić tak światła żeby jazda była płynna.Co innego że kierowcy w Łodzi muszą się najpierw nauczyć jazdy po mieście! Bo jest tragicznie!

D
Daq

Ciekawe ilu pasażerów bedzi sie faktycznie na tym centrum przesiadkowym przesiadac. No bo nie liczymy tu osób wsiadajacych i wysiadajacych, bo im centrum przesiadkowe nie jest potrzebne. No więc przyjmijmy że osób przesiadajacych sie bedzie 1000 dziennie. To chyba i tak na wyrost . 600 mln / 1000 =600 tyś/ osobę. To może lepiej kupić tym ludziom po autku za 50 tyś, zaoszczędzić 550mln i dac sobie spokój z tak nieprzemyslana inwestycją.

J
JERY

Na dobrą sprawę tunel nic nie poprawi. Pojawią się tylko problemy z wdzieraniem się wody do tunelu po każdym deszczu. Bajerny dworzec też nic nie poprawi. Z dachem czy bez dachu czterotorowy dworzec okaże się klapą, taką samą jak PAT na ŁTR. Brakuje tylko awaryjnych zjazdów dla tramwajów pomiędzy Kościuszki a Gdańską, Politechniki a Piotrkowską. Może przekonac UE, że to częśc projektu....Może jakaś alternatywa dla W-Z torowisko na Żwirki i Wigury ? i skręty na Żeromskiego /Kościuszki / Kilińskiego, jakiś inny wyjazd z Retkini?

f
fan LODZ

Za Millera premiera Łódź dostała najbardziej w d...., więc przestańcie się mądrować. Wasz czas już minął. Wreszcie ktoś zaczął coś robić z ruiną tzw. śródmieściem. Oprócz krytyki i nic nie robienia w przeszłości nic dla Łodzi nie zrobiono, ani za Milera ani za Jońskiego.

x
xvv

Wolec moze i wolą (ja tez), ale dofinansowanie od UE idzie na rozwoj infrastruktury tramwajowej, a nie drogowej wiec przebudowe Kopcinskigo-Pilsudskiego bysmy musieli finansowac sami i takie oplany sa ale pieniedzy nie ma

s
ss

Jesli już budować to tylko taka opcja, bo inaczej to kasa wyrzucona w błoto. Jeśli nie ma kasy, to przesunąć z innych inwestycji, wstrzymać budowę tramwaju na Olechów bo centrum Łodzi jest ważniejsze niż tramwaj na terenach gdzie tramwaj nie zyska nic w porównaniu do autobusu a kosztuje fortunę.

Ł
Łodzianin

No tak część ludności żyje w zaścianku i nie zna współczesnych rozwiazań drogowych, może czas się dokształcić?

n
najtańsze

A jakie dla pieszych wygodne, hoho!

?

jak maja po niej iść?

J
Jakub Hubert

Jak juz sa podpisane umowy, no to trudno...
Rozwiazac umow sie nie da, natomiast myslenie przed ich podpisywaniem bylo wyłączone ustawowo, prawda ?

Ł
Łodzianin

W takim razie zamiast biegać po skrzyżowaniu, wybudujmy kładkę dla pieszych z prawdziwego zdarzenia - to bezpieczne i najtańsze rozwiązanie problemu.

!

!

J
Jakub Hubert

Skoro tunel byl drozszy to go nie zbudujemy. Logiczne. Tanszy jest rów. To go zbudujemy. A jeszcze tanszy bylby remont skrzyzowania marszalkow, albo np. budka z hamburgerami. I co z tego ? Mamy budowac to co jest tansze, czy to co ma sens ?
Centra miast powinny isc w kierunku otwartosci dla pieszych i zazielenieia sie, a nie zabetonowania. Ta inwestycja to dobry pomysl, ale nie z betonowym kanionem Colorado, tylko z tunelem. Jesli nas na tunel nie stac, trudno, dolozmy do nowego centrum Łodzi pieniadze, ktore sa przeznaczone w budzecie inwestycje kanion Colorado - wtedy nowe centrum bedzie zbudowane jeszcze szybciej i bedzie jeszcze piekniejsze.

J
Jarosław Ogrodowski

"Zasady i cele projektu z 2010 r. zostały zmienione. Wówczas tunel miał się ciągnąć aż za ul. Kilińskiego i pod skrzyżowaniem marszałków." - powiedział radny Berger. I ten urywek opisuje, jak wyglądały tamte zasady i cele - wiążąc się między innymi z masowymi wyburzeniami.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3