Budowa Trasy W-Z: Łodzianie woleliby przebudowę skrzyżowania marszałków

Agnieszka Magnuszewska
Prace na al. Mickiewicza i Piłsudskiego mają rozpocząć się w Listopadzie
Prace na al. Mickiewicza i Piłsudskiego mają rozpocząć się w Listopadzie policja
Aż 64,3 proc. z 960 przepytanych łodzian wolałoby przebudowę skrzyżowań al. Piłsudskiego z ul. Kilińskiego i al. Rydza-Śmigłego niż budowę "wykopu" w pobliżu Centralu. Badania ankietowe przeprowadzili członkowie i sympatycy SLD, a radni tej opcji apelują do prezydent Hanny Zdanowskiej o rozsądek.

- W piątek zapowiadaliśmy, że zapytamy łodzian o opinię na temat trasy W-Z. Przez kolejne trzy dni ankiety były prowadzone w trzech punktach Łodzi, których inwestycja dotyczy, czyli w Śródmieściu, na Retkini i Olechowie-Janowie. Aż 68,6 proc. łodzian jest za modernizacją linii tramwajowej między Retkinią a Olechowem, ale nie popiera rozpoczęcia prac jesienią - podkreśla Tomasz Trela, szef łódzkiego SLD.

Na pytanie ankietowe "Czy uważasz, że przy rozpoczętych i przedłużających się remontach w centrum Łodzi wskazane jest częściowe zamknięcie ruchu na al. Mickiewicza i al. Piłsudskiego od listopada 2013 r.?" aż 64,6 proc. odpytanych odpowiedziało "nie".

- Poza tym znaczna większość łodzian uznała, że bardziej niż wykop pod Centralem potrzebna jest przebudowa skrzyżowań al. Piłsudskiego z ul. Kilińskiego i al. Rydza-Śmigłego. Dlatego jeszcze raz apelujemy do prezydent Zdanowskiej o rozsądek - podkreśla Tomasz Trela. - Nie oczekujemy rezygnacji z inwestycji, tylko zmiany w jej projekcie. Nie można też straszyć łodzian utratą unijnego dofinansowania, bo jeszcze go nie dostaliśmy. Na razie podpisana jest tylko preumowa.

I chociaż prezydent Hanna Zdanowska podkreśla, że przebudowa i modernizacja trasy W-Z to kontynuacja pomysłu Dariusza Jońskiego, posła SLD, radni tej opcji nie zgadzają się z tym twierdzeniem.

- Zasady i cele projektu z 2010 r. zostały zmienione. Wówczas tunel miał się ciągnąć aż za ul. Kilińskiego i pod skrzyżowaniem marszałków. Nie było wówczas mowy o budowie rowu pod Centralem tylko po to, by powstał dworzec przesiadkowy dla pasażerów MPK - zaznacza Jarosław Berger, radny SLD.

Po południu Hanna Zdanowska publicznie odpowiedziała na apel Tomasza Treli. Podkreśliła, że trasa W-Z była szeroko konsultowana z łodzianami i nie zrezygnuje z inwestycji wartej ponad 600 mln zł tylko dlatego, że...

- Radni SLD chcą na krytyce trasy W-Z, przygotowanej przez Dariusza Jońskiego, zbijać kapitał polityczny - podkreśla Zdanowska. - Dziś, gdy mamy gwarancję otrzymania 300 mln unijnej dotacji, chce pan wyrzucić te pieniądze do kosza. To grozi, że Łódź przez najbliższych siedem lat nie otrzyma ani grosza dotacji z Unii Europejskiej. Raz jeszcze powtarzam: nie na mojej zmianie!

Wideo

Komentarze 24

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

N
NiE
To prawda... Jest możliwość jeszcze pociągnięcia tunelu,ale niestety nie za władzy H.Zdanowskiej. :))
D
Dar
Nic to nie da jak wyjedziemy z tunelu przy skrzyżowaniu marszałków bo staniemy w ogromnym korku!!
Jak już budować tunel to za to skrzyżowanie!I jeszcze trzeba pomyśleć o przejezdności skrzyżowań,ustawić tak światła żeby jazda była płynna.Co innego że kierowcy w Łodzi muszą się najpierw nauczyć jazdy po mieście! Bo jest tragicznie!
D
Daq
Ciekawe ilu pasażerów bedzi sie faktycznie na tym centrum przesiadkowym przesiadac. No bo nie liczymy tu osób wsiadajacych i wysiadajacych, bo im centrum przesiadkowe nie jest potrzebne. No więc przyjmijmy że osób przesiadajacych sie bedzie 1000 dziennie. To chyba i tak na wyrost . 600 mln / 1000 =600 tyś/ osobę. To może lepiej kupić tym ludziom po autku za 50 tyś, zaoszczędzić 550mln i dac sobie spokój z tak nieprzemyslana inwestycją.
J
JERY
Na dobrą sprawę tunel nic nie poprawi. Pojawią się tylko problemy z wdzieraniem się wody do tunelu po każdym deszczu. Bajerny dworzec też nic nie poprawi. Z dachem czy bez dachu czterotorowy dworzec okaże się klapą, taką samą jak PAT na ŁTR. Brakuje tylko awaryjnych zjazdów dla tramwajów pomiędzy Kościuszki a Gdańską, Politechniki a Piotrkowską. Może przekonac UE, że to częśc projektu....Może jakaś alternatywa dla W-Z torowisko na Żwirki i Wigury ? i skręty na Żeromskiego /Kościuszki / Kilińskiego, jakiś inny wyjazd z Retkini?
f
fan LODZ
Za Millera premiera Łódź dostała najbardziej w d...., więc przestańcie się mądrować. Wasz czas już minął. Wreszcie ktoś zaczął coś robić z ruiną tzw. śródmieściem. Oprócz krytyki i nic nie robienia w przeszłości nic dla Łodzi nie zrobiono, ani za Milera ani za Jońskiego.
x
xvv
Wolec moze i wolą (ja tez), ale dofinansowanie od UE idzie na rozwoj infrastruktury tramwajowej, a nie drogowej wiec przebudowe Kopcinskigo-Pilsudskiego bysmy musieli finansowac sami i takie oplany sa ale pieniedzy nie ma
s
ss
Jesli już budować to tylko taka opcja, bo inaczej to kasa wyrzucona w błoto. Jeśli nie ma kasy, to przesunąć z innych inwestycji, wstrzymać budowę tramwaju na Olechów bo centrum Łodzi jest ważniejsze niż tramwaj na terenach gdzie tramwaj nie zyska nic w porównaniu do autobusu a kosztuje fortunę.
Ł
Łodzianin
No tak część ludności żyje w zaścianku i nie zna współczesnych rozwiazań drogowych, może czas się dokształcić?
n
najtańsze
A jakie dla pieszych wygodne, hoho!
?
jak maja po niej iść?
J
Jakub Hubert
Jak juz sa podpisane umowy, no to trudno...
Rozwiazac umow sie nie da, natomiast myslenie przed ich podpisywaniem bylo wyłączone ustawowo, prawda ?
Ł
Łodzianin
W takim razie zamiast biegać po skrzyżowaniu, wybudujmy kładkę dla pieszych z prawdziwego zdarzenia - to bezpieczne i najtańsze rozwiązanie problemu.
!
!
J
Jakub Hubert
Skoro tunel byl drozszy to go nie zbudujemy. Logiczne. Tanszy jest rów. To go zbudujemy. A jeszcze tanszy bylby remont skrzyzowania marszalkow, albo np. budka z hamburgerami. I co z tego ? Mamy budowac to co jest tansze, czy to co ma sens ?
Centra miast powinny isc w kierunku otwartosci dla pieszych i zazielenieia sie, a nie zabetonowania. Ta inwestycja to dobry pomysl, ale nie z betonowym kanionem Colorado, tylko z tunelem. Jesli nas na tunel nie stac, trudno, dolozmy do nowego centrum Łodzi pieniadze, ktore sa przeznaczone w budzecie inwestycje kanion Colorado - wtedy nowe centrum bedzie zbudowane jeszcze szybciej i bedzie jeszcze piekniejsze.
J
Jarosław Ogrodowski
"Zasady i cele projektu z 2010 r. zostały zmienione. Wówczas tunel miał się ciągnąć aż za ul. Kilińskiego i pod skrzyżowaniem marszałków." - powiedział radny Berger. I ten urywek opisuje, jak wyglądały tamte zasady i cele - wiążąc się między innymi z masowymi wyburzeniami.
Dodaj ogłoszenie