Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa Trasy W-Z: Maszyny zaparkują pod biurami i sklepami [ZDJĘCIA]

Agnieszka Magnuszewska
Brak większych korków na alejach Piłsudskiego i Mickiewicza oraz mniejsze spóźnienia autobusów - to bilans trzeciego dnia modernizacji Trasy W-Z w stolicy regionu. Łodzianie zdążyli już do niej przywyknąć i nie skarżą się na większe utrudnienia. Obawiają się jednak tych, które rozpoczną się w listopadzie. Jednym z nich jest park maszyn, który ma być urządzony koło Urzędu Marszałkowskiego, co znacznie utrudni funkcjonowanie m.in. sklepów, biur podróży, centrum fitness.

O tym, że handlowcy o lokalizacji parku maszyn dowiedzieli się przypadkiem i nikt z nimi jej nie konsultował, pisaliśmy 18 września. W czwartek za przedsiębiorcami wstawili się radni z klubu "Łódź 2020", którzy zaapelowali do prezydent Hanny Zdanowskiej o zmianę lokalizacji parkingu dla ciężkiego sprzętu.

- W pobliżu jest 57 firm, łącznie z biurowcem u zbiegu Sienkiewicza i Piłsudskiego - podkreśla Jerzy Stejskał z biura podróży TUI. - Maszyny będą stały naprzeciwko wejścia do naszego hotelu - dodaje Agnieszka Graczyk, dyrektor sprzedaży i marketingu sieci Boutique Hotel's.

Przedsiębiorcy, ze Spółdzielczymi Domami Handlowymi "Central" na czele, zaproponowali Zarządowi Dróg i Transportu dwie inne lokalizacje: plac Zwycięstwa i parking przed Wólczańską. - Drogowcy mogliby też wykorzystać wyłączone z ruchu torowisko i jeden pas jezdni - dodaje Stejskał.

Z kolei radny Łukasz Magin proponuje stworzenie parku maszyn na parkingu pod dawną siedzibą Infosysu. - Liczymy, że prezydent zmieni lokalizację parkingu, bo to ona jest gospodarzem miasta a nie prezes firmy Mosty-Łódź, która jest wykonawcą robót - mówi radny.

Według ZDiT parking przed Urzędem Marszałkowskim jest najlepszym miejscem na park maszyn, bo ciężki sprzęt nie będzie powodował dużych utrudnień w ruchu. Poza tym na parkingu pozostanie 20 wolnych miejsc dla urzędników i 30 dla innych osób.

Z dotarciem w okolice Urzędu Marszałkowskiego nie powinni mieć problemu rowerzyści i piesi. W czwartek wiceprezydent Radosław Stępień zapewnił, że podczas drugiego etapu modernizacji Trasy W-Z (od 4 listopada) zostanie zachowany przejazd rowerowy na alejach Mickiewicza i Piłsudskiego oraz obecne przejścia dla pieszych.

Dodatkowe zebry powstaną przy Piotrkowskiej i Sienkiewicza, gdzie zlikwidowane zostaną podziemne przejścia. Na pewno ułatwią one drogę do przystanków komunikacji zastępczej. W środę kursowała ona znacznie lepiej niż we wtorek. Opóźnienia były w stronę Retkini, jednak dotyczyły tylko pięciu kursów autobusowych.

- Obserwujemy zmniejszenie liczby samochodów osobowych, jeżdżących Trasą W-Z. Również liczba pasażerów w pojazdach komunikacji miejskiej jest nieco mniejsza - mówi Sebastian Grochala, rzecznik MPK.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Budowa Trasy W-Z: Maszyny zaparkują pod biurami i sklepami [ZDJĘCIA] - Dziennik Łódzki

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki