Budowa Trasy W-Z: Najpierw zaplecze socjalno-bytowe, potem zieleń?

Agnieszka Magnuszewska
Paweł Łacheta
Już nie park maszyn, ale zaplecze socjalno-bytowe - tak Grzegorz Nita, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu określa zaplecze budowy trasy W-Z, które powstanie przy Centralu II. Po raz kolejny o lokalizacji "zaplecza" debatowali w środę radni.

Dyrektor ZDiT, prezentując na środowej sesji mapę z zaznaczonym zapleczem budowy, podkreślił, że to minimum, jakie musi pozostać.

- To najlepsza lokalizacja także ze względu na ukończenie w terminie prac na trasie W-Z - mówił dyrektor Nita.

Radni z klubu "Łódź 2020" podkreślali, że przedstawiono im już kolejną mapę i nie wiadomo, czy jest ona ostateczna. Ich wątpliwości się potwierdziły.

- Zgodnie z tą mapą zaplecze budowy znajduje się na terenie Centralu II - zauważyła radna Iwona Boberska.

- Ale prezentowana przeze mnie mapa nie jest geodezyjna. Geodeta dopiero będzie wyznaczał teren zaplecza budowy - przyznał Nita.

Dyrektor ZDiT nie rozwiał wątpliwości radnych co do stworzenia zaplecza budowy w sąsiedztwie blisko 60 firm. Zwłaszcza, gdy przyznał, że Mosty-Łódź po ukończeniu prac mają stworzyć w miejscu zaplecza... teren rekreacyjny.

- Będzie to teren przyjazny łodzianom z zielenią - zapewnia Grzegorz Nita.

Takie zapewnienie zdziwiło Łukasza Magina, radnego Łódź 2020.

- To dlatego wykonawca robót otrzymał na zaplecze teren przy Centralu II, bo zobowiązał się go upiększyć? Dlatego nie przewidziano rewitalizacji tego miejsca ani w przetargu na modernizację trasy W-Z ani na modernizację Piotrkowskiej - pytał radny Magin.

Grzegorz Nita zapewnił, że opinia radnego to nadinterpretacja. Dodał, że w poniedziałek po raz kolejny spotka się z przedsiębiorcami z al. Mickiewicza oraz Piłsudskiego i przedyskutuje z nimi montażu dodatkowych tablic informacyjnych.

- Oznakowanie to ma wskazywać m.in. drogę do hoteli i większych punktów handlowych - mówi Wojciech Kubik, rzecznik ZDiT. - Rozważamy też umieszczenie na ogrodzeniu zaplecza budowy reklam punktów handlowo-usługowych.

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
gość
przecież tam nie ma dojazdu... jadąc piłsudskiego jest nakaz skrętu w prawo, zaś sienkiewicza jest nakaz jazdy na wprost lub w prawo w kierunku widzewa... burdel będzie i tyle
s
sss
:/
t
trolololo
"Będzie to teren przyjazny łodzianom z zielenią - zapewnia Grzegorz Nita. "

A łodzianom bez zieleni ?
b
baza i nadbudowa
PO komunie została mowa i mentalnośc tego pana
Dodaj ogłoszenie