Budowa Trasy W-Z od września. Zobacz, jak będzie wyglądała...

    Budowa Trasy W-Z od września. Zobacz, jak będzie wyglądała [WIZUALIZACJE+FILM]

    Agnieszka Magnuszewska

    Dziennik Łódzki

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Budowa Trasy W-Z od września. Zobacz, jak będzie wyglądała [WIZUALIZACJE+FILM]
    1/12

    Przejdź do
    galerii zdjęć

    ©materiały prasowe

    Modernizacja i rozbudowa Trasy W-Z, dzięki której tramwaje będą mogły kursować z Retkini na Olechów, ma się rozpocząć we wrześniu. Na razie projektowany jest pierwszy odcinek trasy w ścisłym centrum miasta. Powstanie tu nowy tunel drogowy oraz centrum przesiadkowe Piotrkowska Centrum. Koszt tego odcinka to 308 mln zł (cały projekt będzie kosztował 630 mln zł).
    - Szacujemy, że modernizacja i przebudowa Trasy W-Z oraz utworzenie czterech centrów przesiadkowych zwiększy liczbę pasażerów MPK o czterdzieści tysięcy - podkreśla Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi.

    Pierwsze i najważniejsze centrum przesiadkowe to Piotrkowska Centrum, które powstanie na al. Mickiewicza naprzeciwko Centralu. Pasażerowie MPK będą mogli się tam przesiadać z tramwajów kursujących po Trasie W-Z do składów jeżdżących po trasie Łódzkiego Tramwaju Regionalnego.


    Kolejne, ale już mniejsze punkty przesiadkowe zostaną utworzone przy skrzyżowaniu Wyszyńskiego i Retkińskiej (Retkinia), w pobliżu dworca Łódź Kaliska oraz u zbiegu Rokicińskiej i Augustów (Widzew). Niedaleko tego ostatniego miejsca, przy ul. Jurczyńskiego, powstanie też niewielka estakada.

    - Dwa środkowe pasy Rokicińskiej zostaną podwyższone na 2-3 metry. Pod nimi powstanie przejście dla pieszych. Umożliwi to pasażerom MPK bezpieczne dotarcie do przystanku - wyjaśnia Grzegorz Nita, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu.

    Takie rozwiązanie może zwiększyć korki na Rokicińskiej, ale drogowcy podkreślają, że w przebudowie i modernizacji Trasy W-Z priorytet mają tramwaje i ich pasażerowie. Dlatego w okolicach ul. Piotrkowskiej zostaną zlikwidowane przejścia podziemne.

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz w Łodzi najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w centrum?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z naszym miastem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Komentarze (43)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Katastrofa komunikacyjna i paraliż tramwajów na dlugi lata!

    A. B. (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

    Muszą być przejścia podziemne z osobnymi wyjściami na perony od strony Kościuszki i Piotrkowskiej - wizualizacje z kilkoma osobami to fałsz, w tak zaprojektowanym centrum tramwaje będą przeciskać...rozwiń całość

    Muszą być przejścia podziemne z osobnymi wyjściami na perony od strony Kościuszki i Piotrkowskiej - wizualizacje z kilkoma osobami to fałsz, w tak zaprojektowanym centrum tramwaje będą przeciskać się pomiędzy tłumami ludzi ganiającymi z jednego peronu na drugi najgorsze będą te skręcające z Kościuszki i Piotrkowskiej po przejściach dla pieszych- to będzie makabra gorsza niż za komuny na Górniaku, będą wypadki jak w dziewiętnastym wieku, hałas jak za komuny ( tramwaje skręcające będą pokonywać 2 x 3 ukośniki i 2 x po dwie zwrotnice! oczywiście ze stratą czasu dla ŁTR 3-4 min.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    W Łodzi są ważniejsze rzeczy do zrobienia niż podniesienie wartości wizualnych centrum.

    nico (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

    Nie no od samego patrzenia złość człowieka bierze. Szkoda pieniędzy na takie coś. Większy pożytek byłby ze zrobienia dróg i skrzyżowań, załatania dziur i dołożenie prawo skrętów, poszerzenie...rozwiń całość

    Nie no od samego patrzenia złość człowieka bierze. Szkoda pieniędzy na takie coś. Większy pożytek byłby ze zrobienia dróg i skrzyżowań, załatania dziur i dołożenie prawo skrętów, poszerzenie niektórych ulic tak jak to teraz jest zrobione na skrzyżowaniu Tatrzańska-Przybyszewskiego. Wspólny pas dla autobusów i tramwai skutecznie rozładowuje ruch. Z takiego rozwiązania myślę że wszyscy są zadowoleni, zarówno kierowcy jaki i pasażerowie MPK. A może chodzi o kompleks że Łódzkie centrum wypada słabo na tle innych miast? To raczej wina starych i zniszczonych kamienic oraz kloszardów po paru głębszych w bramach.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Hm.

    Łodziak (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 15

    Hmmm od kiedy po Łodzi jeżdżą Pesy 120Na Swing ?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    to jeszcze lotnisko na widzewie...

    AgA (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 15

    ...zeby mozna bylo na retkinie doleciec bo dojechac bedzie ciezko a no i moze skoro fabryczny zalalo to i tutaj bedziemy miec centrum basenowe albo basen przesiadkowy no to juz wedle uznania a ja...rozwiń całość

    ...zeby mozna bylo na retkinie doleciec bo dojechac bedzie ciezko a no i moze skoro fabryczny zalalo to i tutaj bedziemy miec centrum basenowe albo basen przesiadkowy no to juz wedle uznania a ja wolalabym miec rowny asfalt pod kolami lepsze przystanki i posprzatane miasto bo wstydze sie tylko przed znajomymi dlaczego nikt nigdy nie pyta mieszkancow o zdanie czy cos takigo jest potrzebne czy sie sprawdzi ech szkoda gadac
    zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Centrum przesiatkowe

    news (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 15

    Takie centrum przesiatkowe było na Zgierskiej przy rynku i zostało zlikwidowane bo było nie wygodne to dlaczego jest teraz budowane przy Centralu a nie wystarczyzostawić dwa tory itylko skręty...rozwiń całość

    Takie centrum przesiatkowe było na Zgierskiej przy rynku i zostało zlikwidowane bo było nie wygodne to dlaczego jest teraz budowane przy Centralu a nie wystarczyzostawić dwa tory itylko skręty zrobić i nie było by kłopotu zbieganiem z jednego przystanku na drugi i mniej roboty i mniejszy koszt.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    język polski

    wa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    pisze się przesiaDka.
    Przesiatka to może pochodzi od siatki na kartofle?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Katowice

    Skamon (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 18

    Proponuje spojrzeć jak została w Katowicach rozwiązana tzw. "średnicówka"

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    as

    Benek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 22

    Przypomina mi to centrum warszawskie

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Daty!

    Młodziak (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 10

    Najśmieszniejsze jest to, że w tekście nie ma żadnej daty - PR Zdanowskiej działa należycie.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A coz przejsciem podziemnym przy Sienkiewicza, przy Galerii Lodzkiej?

    Joanna (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 27 / 18

    To chyba jakis zart - tunel powinien konczyc sie miedzy Sienkiewicza i Kilinskiego, inaczej przetnie maisto na pol!!! No i sluszne pytanie - gdzie sa drzewa?


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Pomyśl, zanim napiszesz -

    @Joanna (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 17

    - właśnie chodzi o tunel, nakryty wykop, który pozwoli zachować integralność poziomu zero i całej dzielnicy ! Tym samym przejście podziemne przy Sienkiewicza nie będzie tak istotne.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    FIlip

    Propozycje dla dziennikarzy - zapytajnie UML (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 27 / 20

    1. Cztery tory - sens przedsiewziecia bylby w tym, gdy był po jednym w kazda strone (plus jeden awaryjny)! Inaczej pasazerowie beda biegac po torach i o wypadek nietrudno
    2. Szklana wiata - czy...rozwiń całość

    1. Cztery tory - sens przedsiewziecia bylby w tym, gdy był po jednym w kazda strone (plus jeden awaryjny)! Inaczej pasazerowie beda biegac po torach i o wypadek nietrudno
    2. Szklana wiata - czy pomyslano o zabezpieczeniu przez ciezarem sniegu i wiatrem, oraz ochronie przed golębiami? Kto i jak będzie to mył?
    3. Odzyskanie powierzchni - czemu tylko dla betonu? GDZIE JEST ZIELEŃ? Wyglada na to, ze stworzy sie jedynie wielki parking, okropnosc
    4. Kanion zamiast tunelu - przetnie miasto na dwie czesci. Tunel nie moze wychodzic na powierzchnie miedzy Piotrkowska a Sienkiewicza! Powinien byc przynajmniej do Kilinskiego (mozna przeznaczyc 100 milionow oszczedzonych ze stadionu)
    5. Pasazerowie tramwaju - gdy zdarzy sie awaria, jak pasazerowie opuszcza pojazd? A jak rozwiazany zosatnie problem sniegu w "kanionie"?
    6. Jazda autobusu - dlaczego nie pomyslano o rozwiązaniu polegającym na wpuszczenia autobusu na torowisko, jak w innych miastach?zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    @Filip

    Beyzi (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 11

    A co to pierwszy szklany dach na świecie?
    Pierwszy "kanion" jak to zwiecie?

    Takie rozwiązania stosowane są na całym świecie od dziesiątek lat i jakoś to działa...

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Menadżer Roku 2018

    Menadżer Roku 2018

    Najlepsze prezenty dla kobiety na urodziny i imieniny

    Najlepsze prezenty dla kobiety na urodziny i imieniny

    Smartfon pod choinkę? Okazje w świątecznej ofercie Orange

    Smartfon pod choinkę? Okazje w świątecznej ofercie Orange

    Szamanie na ekranie - nowy program kulinarny

    Szamanie na ekranie - nowy program kulinarny