Budowa Trasy W-Z rozpoczęta. Jak poruszać się po mieście?

    Budowa Trasy W-Z rozpoczęta. Jak poruszać się po mieście?

    Marcin Bereszczyński

    Dziennik Łódzki

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, modernizacja trasy W-Z zakończy się jesienią 2015 roku, a centrum Łodzi będzie wyglądać jak na powyższej w
    1/2

    Przejdź do
    galerii zdjęć

    ©UMŁ

    Aż do września 2015 roku potrwa modernizacja trasy W-Z, która rozpoczyna się we wtorek (1 października). Najpierw utrudnienia odczują pasażerowie MPK, dla których uruchomiono dodatkowe cztery zetki. Do korzystania z komunikacji miejskiej powinni się też szybko przekonać kierowcy, którym drogowcy zafundują utrudnienia od 4 listopada. Wówczas ruch kołowy na alejach Mickiewicza i Piłsudskiego zostanie znacznie ograniczony.
    Od wtorku po alejach w centrum Łodzi nie kursują tramwaje. Wkrótce torowisko między ulicami Wólczańską a Kilińskiego zostanie rozebrane. Jednak do listopada prace te nie będą prowadzone na skrzyżowaniach, żeby nie utrudniać ruchu kierowcom.

    Dotychczasowe linie tramwajowe, które kursowały alejami Mickiewicza i Piłsudskiego, mają zastąpić pasażerom MPK cztery zetki. Te linie to: Z10 (centrum handlowe Tulipan - dworzec Łódź Kaliska), Z1 (dworzec Łódź Chojny - skrzyżowanie Kilińskiego i Tuwima), Z2 (Augustów - Radiostacja) oraz Z3 (Kilińskiego - skrzyżowanie Marszałków). Tylko pierwsza z nich to linia autobusowa.

    SPRAWDŹ ROZKŁADY NOWYCH LINII

    Wyłączenie z ruchu torowiska w centrum Łodzi wiąże się też ze zmianą tras linii tramwajowych 8 i 8A. Zamiast na Widzew, będą one kursowały z Retkini na Bałuty. Tramwaje linii 8 będą kursowały na trasie Chochoła - Wyszyńskiego, a linii 8A na trasie Żabieniec - Wyszyńskiego.

    Bez zmian mają kursować składy po trasie Łódzkiego Tramwaju Regionalnego (północ - południe). Ruch ma zostać tam utrzymany nawet wtedy, gdy w pobliżu Centralu budowany będzie wykop i tunel. Ruch na odcinku ŁTR w centrum miasta zostanie wstrzymany tylko na dwa miesiące podczas przyszłorocznych wakacji (to krótko, biorąc pod uwagę, że cała inwestycja ma trwać ponad 20 miesięcy).

    W ciągu wspomnianych dwóch miesięcy ma być podłączane do ŁTR m.in. nowe torowisko, które powstanie na ulicy Piotrkowskiej między Mickiewicza a Żwirki. Dzięki temu tramwaje na trasie północ - południe i wschód - zachód będą zatrzymywały się na jednym przystanku przy Centralu.

    Część obecnych tras linii tramwajowych i autobusowych zmieni się od 4 listopada, kiedy rozpocznie się drugi etap modernizacji trasy W-Z. Część z nich zostanie skierowana na ulicę Kopernika, której modernizacja powinna się zakończyć do końca tego miesiąca.

    ZOBACZ DOKŁADNE TRASY NOWYCH LINII I PLANOWANE MIEJSCA NOWYCH PRZYSTANKÓW NA AL. PIŁSUDSKIEGO [MAPY]

    Jednak w listopadzie zaczną się utrudnienia dla kierowców, którzy w październiku będą się zmagać tylko z częściowymi zawężeniami jezdni na alejach Mickiewicza i Piłsudskiego.

    CZYTAJ DALEJ NA DRUGIEJ STRONIE
    1 »

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (33)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Sposób na korki

    Lodz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Nie stoj w korkach ! Polecam
    http://tablica.pl/i/oferta/vespa-lx-50-szybka-zarejestrowana-z-ac-i-oc-CID5-ID33Tcw.html?code=a7e5c5fc4a

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Czy kiedykolwiek będziemy z czegoś zadowoleni?

    student (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

    zamiast ciągle narzekać powinniśmy się cieszyć z modernizacji! Polacy tylko narzekać potrafią! jak nie na pogodę, to na drogi.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    .

    MN (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

    Czy nowa WZ usprawni przejazd z Retkinii na Widzew, czas pokaże, choć osobiście wątpię. Jedno jest pewne przez najbliższe dwa lata czeka Łodzian paraliż komunikacyjny.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    nie budowa ale Przebudowa

    czx (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    proszę zauważyć różnicę.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    centrum

    . (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

    W Łodzi nie ma CENTRUM tylko jest śródmieście

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    debilstwo

    Seba (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 4

    już pokazane zdjęcie pokazuje d****** stan inwestycji
    po jaką cholerę puszczać autobus na wąziutkiej ulicy tarasując ją, podczas gdy mógłby on sobie jeździć nie blokując ruchu po torowisku gdyby...rozwiń całość

    już pokazane zdjęcie pokazuje d****** stan inwestycji
    po jaką cholerę puszczać autobus na wąziutkiej ulicy tarasując ją, podczas gdy mógłby on sobie jeździć nie blokując ruchu po torowisku gdyby był to normalny tunel a nie "wagina zdanowskiej"

    ciekawe czy tak jak przy okazji wyborów podrasowano jej gębę, tak teraz też wymodelowano jej waginę czy też jest to dokładne odwzorowanie

    oczywiście jeśli tunel to TYLKO!!!!!!! za Kilińskiego
    a najlepiej za "Marszałków" a jeśli za marszałków to nie możliwe to przynajmniej zabetonować całe skrzyżowanie "Marszałków" aby nie było hamulcowym

    należy jeszcze zamontować liczniki czasu na światłach odmierzające czas do zielonego co akurat sprawdziło się w wielu miastach a które zwiększają przepustowość skrzyżowań coby barany z osobówek nie szukali dźwigni biegów podczas gdy od dawna pali się już zielonezwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    zawracanie pilsudskiego/kilinskiego

    turysta (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

    Czy bedzie mozliwosc zawracania na skrzyzowaniu Pilsudskiego/Kilinskiego?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    pytanie do osób mających pojecie nt. organizacji ruchu.

    krystek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

    pytanie do osób mających pojecie nt. organizacji ruchu. czy przejścia dla pieszych nie powinny być poniżej jezdni Al.Piłsudskiego i równocześnie powyżej dolnego, najgłębszego pasa ruchu? tak jak...rozwiń całość

    pytanie do osób mających pojecie nt. organizacji ruchu. czy przejścia dla pieszych nie powinny być poniżej jezdni Al.Piłsudskiego i równocześnie powyżej dolnego, najgłębszego pasa ruchu? tak jak jest na skrzyżowaniu Mickiewicza z Żeromskiego? dzięki temu nie byłoby zwalniających świateł na Piłsudskiego. bo jaki jest zysk na przepustowości w tym proponowanym rozwiązaniu?zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    .

    . (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Proponuję przejść się tym przejściem koło WAMu, najlepiej tuż po opadach śniegu i zobaczyć jakie to jest wygodne i praktyczne rozwiązanie. Zwłaszcza, że światła na skrzyżowaniach i tak są, nie tyle...rozwiń całość

    Proponuję przejść się tym przejściem koło WAMu, najlepiej tuż po opadach śniegu i zobaczyć jakie to jest wygodne i praktyczne rozwiązanie. Zwłaszcza, że światła na skrzyżowaniach i tak są, nie tyle ze względu na pieszych, co na ruch na przecznicach (znów można sobie zajrzeć na skrzyżowanie przy WAM - przejść tam nie ma, a światła są i to bardzo korkujące ruch).zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    przepustowość

    caro (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

    zysk przepustowości jest taki że wszyscy co jadą na przestrzał na retke i widzew lecą dołem. Gora jest głownie dla poruszających się po centrum, dlatego światła zostały na górze.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Gdyby tunel był za kilinskiego

    ss (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    to taki przestrzał miałby sens... a tak tylko bedzie jeden wielki korek przed wjazdem do tunelu, w samym tunelu oraz na poziomie 0, gdzie ruch w kierunku centrum sienkiewicza całkowicie sparaliżuje...rozwiń całość

    to taki przestrzał miałby sens... a tak tylko bedzie jeden wielki korek przed wjazdem do tunelu, w samym tunelu oraz na poziomie 0, gdzie ruch w kierunku centrum sienkiewicza całkowicie sparaliżuje górę łacznie z tramwajami. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Prośba

    Kasik (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Czy mógłbyś/mogłabyś uzasadnić dlaczego uważasz że "jeden wielki korek" będzie się tworzył równocześnie przed tunelem, w tunelu i na poziomie 0? Ruch samochodów w tunelu nie będzie ograniczony...rozwiń całość

    Czy mógłbyś/mogłabyś uzasadnić dlaczego uważasz że "jeden wielki korek" będzie się tworzył równocześnie przed tunelem, w tunelu i na poziomie 0? Ruch samochodów w tunelu nie będzie ograniczony światłami.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ...

    pgdn (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    To samo jest w centrum Katowic, zamiast starego ronda jest tunel. Usprawniło to ruch bo tranzytowcy mogą teraz smigać dołem, ale daleko jeszcze do pełni zadowolenia. Wystarczy zamknięcie tunelu i...rozwiń całość

    To samo jest w centrum Katowic, zamiast starego ronda jest tunel. Usprawniło to ruch bo tranzytowcy mogą teraz smigać dołem, ale daleko jeszcze do pełni zadowolenia. Wystarczy zamknięcie tunelu i Śląsk stoi.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    W odpowiedzi na pytanie

    Kasik (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

    Zysk na przepustowości jest taki, że część samochodów będzie jechała dolnym pasem ruchu bez zatrzymywania się na światłach.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    krystek

    dociekliwy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    no dobra, a tych przejść nie dałoby sie pod Piłsudskiego poprowadzić? piesi by nie wchodzili na jezdnie- tak jak na skrzyżowaniu Mickiewicza z Żeromskiego


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    W odpowiedzi na pytanie

    Kasik (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Doskonale rozumiem o co Ci chodzi, pomysł z poprowadzeniem przejść dla pieszych pod ulicą Piłsudskiego jest ok. Jedyny minus tego pomysłu jest taki, że jest to trochę mniej wygodne rozwiązanie dla...rozwiń całość

    Doskonale rozumiem o co Ci chodzi, pomysł z poprowadzeniem przejść dla pieszych pod ulicą Piłsudskiego jest ok. Jedyny minus tego pomysłu jest taki, że jest to trochę mniej wygodne rozwiązanie dla pieszych (przemieszczanie sie po schodach pomiędzy poziomami). Obecne rozwiązanie jest kompromisem dla pieszych i kierowców. Piesi przechodząc przez przejścia poruszają się po jednym poziomie, a kierowcy chcący jechać na wprost ze wschodu na zachód (bądź odwrotnie) nie muszą stać na światłach. Co do bezpieczeństwa się nie wypowiadam, bo to kwestia sporna. Wiadomo, zawsze znajdzie się jakiś wariat któremu nie bedzie się chciało schodzić schodami i przebiegnie przez jezdnię, ale też znajdzie się taki, któremu nie będzie się chciało czekać na czerwonym świetle i też przebiegnie. Więc akurat w tej kwestii się nie wypowiadam. Zaproponowane przez Ciebie rozwiązanie nie jest złe, ale pytanie, czy pomiędzy tymi dwoma poziomami jezdni znalazłoby się jeszcze miejsce na wybudowanie podziemnych przejść tj. na wspomnianym skrzyżowaniu z ulicą Żeromskiego.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    krystek

    dzięki (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    :)

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    dalsze pytania

    krystek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

    no dobra, a czy ten zysk w przepustowości nie byłby większy, gdyby przejścia dla pieszych było poniżej Piłsudskiego? samochody jadące w centrum by nie musiały na światłach stać. no i większe...rozwiń całość

    no dobra, a czy ten zysk w przepustowości nie byłby większy, gdyby przejścia dla pieszych było poniżej Piłsudskiego? samochody jadące w centrum by nie musiały na światłach stać. no i większe bezpieczeństwo dla pieszych. analogicznie jak we wspominanym skrzyżowaniu Mickiewicza i Żeromskiegozwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    c

    v (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 8

    jestem za oby tak dalej inwestycje


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    o

    k (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 5

    Ja też jestem za. Inwestycje inwestycje inwestycje. Nieważne jak, nieważne po co - ważne by były. Za! za!

    (dostrzegacie Państwo od pewnego czasu aktywność na forum osób, którym wszystko się podoba?)

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Patrzę na wizualizację. Nie wygląda to dobrze.

    cron (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 6

    Należy powoli zacząć myśleć nad modernizacją tej modernizacji. Za pięć - dziesięć lat może być na to za późno.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Menadżer Roku 2018

    Menadżer Roku 2018

    Najlepsze prezenty dla kobiety na urodziny i imieniny

    Najlepsze prezenty dla kobiety na urodziny i imieniny

    Smartfon pod choinkę? Okazje w świątecznej ofercie Orange

    Smartfon pod choinkę? Okazje w świątecznej ofercie Orange

    Szamanie na ekranie - nowy program kulinarny

    Szamanie na ekranie - nowy program kulinarny