Budowa Trasy W-Z: Sklepy już liczą straty

Agnieszka Magnuszewska
Kilkudziesięciu przedsiębiorców spotkało się we wtorek z przedstawicielami Zarządu Dróg i Transportu, by poznać organizację ruchu na al. Mickiewicza i Piłsudskiego po 4 listopada. Wówczas rozpocznie się drugi etap modernizacji trasy W-Z.

Spora grupa handlowców i właścicieli firm stawiła się w samo południe na spotkaniu pod Centralem II, gdzie powstanie zaplecze budowy trasy W-Z. Znowu powrócono do sporu o jego lokalizację.

- Już straciliśmy 30 procent klientów, a jeszcze roboty się nie rozpoczęły. Zapewniacie, że rozumiecie, ale nic z tym nie robicie - zarzuca przedstawicielom ZDiT Krzysztof Drewniak z fitness clubu Sportera. - A dla naszych klientów ważne jest by mogli podjechać w pobliże klubu autem. Przecież nie będą iść rozgrzani po treningu na przystanek.

Straty na podobnym poziomie odnotowały Spółdzielcze Domy Handlowe Central.

- W Centralu I mamy o 30 procent klientów mniej, a najemcy lokali w Centralu II już wystąpili do mnie z pismem o obniżkę czynszu - podkreśla Wiesława Kołek, prezes SDH Central. - Zastanawiamy się więc czy nie wystąpić o odszkodowanie.

Handlowcy podkreślają, że mowa o odszkodowaniach była podczas czerwcowego spotkania z prezydent Zdanowską.

- Prezydent zapewniała, że kwestia ta zostanie poruszona na sesji, tylko nie wiadomo na której - zaznacza Kołek. - Być może postąpimy tak jak grupa kupców z Piotrkowskiej, którzy złożyli do sądu pozew o odszkodowanie.

ZDiT nie zamierza jednak zmieniać lokalizacji parkingu. Sporą część zaplecza budowy trasy W-Z zajmować będą kontenery z lokalami socjalnymi, które mają mieć wysokość 2,9 m.

Wideo

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

j
ja
byliby zadowoleni gdyby zdanowska nie skróciła projektu, bo w tej formie nie ma on sensu ani ekonomicznego, ani logistycznego. Pierwotnie miał być tunel od wydawniczej a nie wąwóz od kilińskiego. To co chce zrobić hanka nie rozładuje korków, nie przyspieszy znacząco tramwaju ale z pewnością narobi długów i wiele firm upadnie,a co sięz tym wiąże wielu ludzi straci pracę.
n
nie rzucim ziemi!
zdroworozsądkowi łodzianie są zachwyceni tą inwestycją 100 lecia,nareszcie coś drgnęło w tym zapyziałym mieście!
s
sklave
No tak tylko przez odpowiednie przygotowanie budowy te straty można zminimalizować. Niestety na budowie Trasy W -Z prócz chaosu, burdelu za przeproszeniem wszystkiego brakuje.
Wiceprezydent Stępień powinien zostać w trybie natychmiastowym zdymisjonowany.
Zadania jakie mu zostały powierzone przerastają go o całą głowę.
Nie dość że nie panuje na remontami, modernizacją ulic
to jeszcze wprowadza w błąd prezydent Zdanowską.
Doprowadził do paraliżu komunikacyjnego miasta.
Do czego jeszcze może doprowadzić .......???
Foto:
Obecne władze miasta z archiwów ...
Zajechali nominowani przed dwór
Czaruś potrafi być czarujący
sklave.manifo.com/foto-szopka-2
M
Misio
Trzeba budować infrastrukturę drogową bo do Łodzi wjeżdża się jak do jakiegoś miasta powiatowego,brak bezkolizyjnych skrzyżowań ,drogi dwukierunkowe wąskie,wszechobecne światła sygnalizacji .Kto jeżdzi trochę po kraju to zapewne widzi jak jest w innych miastach .Do Łodzi jaki taki wjazd jest od strony Wrocławia bo reszta to zwykłe drogi dwukierunkowe na Tomaszów ,Brzeziny Stryków Zgierz czy Aleksandrów. Niech budują byle szybko.
h
hahaha
klub sportera traci klientów od dawna i każdy dobrze o tym wie. właściciel przestał dbać o lokal więc ten stał się sterydownią i metą jak każda inna to teraz niech nie zwala na remont ulicy.
o
olo
Płaczecie kolejny raz nad losem tych sklepów z Piłsudskiego, a co ze sklepami i firmami np. na Kilińskiego w okolicach budowy dworca. Tam obroty spadły o 90% i nikogo to nie obchodzi, nikt nie organizuje spotkań z przedsiębiorcami, nikt nie daje nadziei na jakąś pomoc ze strony UM.
m
miki
yyy trzeba było poprzeć Grabarczyka byłaby kasa dla Łodzi i inwestycje ale nie... głupota wyborców wybrała prawdziwego łodzianina J.A. Godsona hmmm i co on zrobił dla el??????
A
Aga
Łódź tonie!!! ja nie widze dla siebie juz miejsca w tym mieście. Czemu władze Łodzi nie szukają nowych inwestorów, szans dla młodych, czemu nie stawia na przemysł?? Młodzi nie maja pracy, jak ktos cos próbuje działac to mu sie rzuca kłody pod nogi. A dla pani prezydent najważniejsze sa pierdoły, remont Pietryny (po co to bylo- wygląda gorzej niż kiedyś), podziemny dworzec- zenada a teraz trasa W-Z. Ehhh
X
X
Na diabła łodzianom rozkopanie Łodzi, na diabła tunele, kiedy kondycja firm w centrum spadnie do zera.
Kto za to odpowie? Mamy nadzieję, ze ta ekipa wyleci i słuch o niej zaginie.
Te setki milionów należało wydać na NCŁ, Gehryego, SSS, SSK, Rynek Kobro. Na obiekty stanowiące ikony, które przyciagały by świetny PR i co za tym idzie dużo sprawnych firm.
k
ktoś
O ile Roosevelta do tego czasu zostanie wyremontowana.... Poza tym urząd to nie tylko te 15 pięter głównej siedziby, ale także kilka pięter wieżowca obok. Łącznie to jakieś 600 - 700 osób....
a
add
... ludzie by znieśli jakoś te uciążliwości, ale jak uczy doświadczenie z remontami w Łodzi (permanentne obsuwy, niedoróbki), ch..l...ra ich bierze na samą myśl o kolejnych "udanych" (tzn. perfekcyjnie przeprowadzonych) przedsięwzięciach.
A poza tym, dziwnie jakoś, urzędnicy nigdy nie mają problemów z parkingami, czy dojazdem...
b
będzie
na Kilińskiego, tuz obok pomnika Grabarczyka Który Chciał Zbudować Dworzec. Ale mu nie wyszło.
W
W. Olszewski
czy nie wystarczą mu miejsca w podziemiach z wjazdem od Roosevelta?
Dodaj ogłoszenie