reklama

Budowa Trasy W-Z. Tunel jest już przebity na wylot [ZDJĘCIA]

Matylda WitkowskaZaktualizowano 
W piątek (5 września) robotnicy przebili tunel pod Trasą W-Z. Z tunelu trzeba jeszcze wybrać metr ziemi, potem zacznie się budowa dolnego poziomu.

Przejezdny (ale tylko dla ciężkiego sprzętu budowlanego) jest tunel pod Trasą W-Z. Do czasu jego przebicia, robotnicy musieli w nim pracować w maskach, bo spaliny z maszyn nie miały ujścia. Od piątku cały tunel jest już przekopany.

- Za nami najtrudniejsza część inwestycji - podkreślała na wtorkowej konferencji prasowej Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi.

Do wybrania jest jeszcze metr gruntu, potem kładziona będzie półmetrowej grubości płyta zbrojona, a na niej już docelowa jezdnia. Tunel będzie miał 246 metrów długości, oraz prawie 9 metrów szerokości. Zmieszczą się w nim dwie jezdnie o szerokości 3,5 metra oraz chodniki techniczne, niedostępne dla pieszych.

Ponieważ tunel nie ma 250 metrów, nie będzie musiał mieć wyjść ewakuacyjnych i instalacji przeciwpożarowej.

- Co 25 metrów umieszczone będą kamery podłączone do centrum sterowania ruchem - mówi Wojciech Pater, prezes zarządu Mostów Łódź, głównego wykonawcy trasy. - Płynność ruchu mają zwiększyć tablice elektroniczne informujące o utrudnieniach i kierujące na objazdy.

Firma Mosty Łódź znalazła już sposób na naprawę zalanego betonem kanału, o którym pisaliśmy wcześniej. Beton z budowy Trasy W-Z w końcu sierpnia dostał się przez przyłącze, którego nie było w dokumentacji.

Całość inwestycji ma być gotowa we wrześniu 2015.

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 27

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

B
Beyzi

...

P
Piotr

Proponuję wybudowanie pręgierza na Placu Wolności lub Staym Rynku

s
stefan

O ile dobrze zauważyłem, to tunel nie jest pod trasą W-Z a w jej ciągu. Żeby tunel był "pod trasą" W-Z,powinien przebiegać w poprzek tej trasy. Pismaki piszą nie myśląc.

x
xyz

Zanim zaczniesz pisać głupoty najpierw sprawdź jak wyglądają drogi na zachodzie a potem pisz.

w
wujek

Tu chodzi o centrum przesiadkowe a nie uplynnienie ruchu. Jakby chcieli uplynnic to tunel powinien byc az za ulice Kilinskiego. Wiadukt nad Przedzalniana i nad Rydza Smiglego. Dodatkowo rozbudowa skrzyzowania z Niciarniana. Jak otworza zjazd z autostrady przy Rokicinskiej to zobaczycie jaki ruch bedzie.

D
Dosyć tego

Na wszystkim oszczędności. 2 pasy w tunelu kpina. To samo pseudo autostrady A1, A 2 z dwoma pasami , przecież to nawet nie są autostrady , tylko drogi szybkiego ruchu .Na zachodzie droga musi mieć 3 pasy ,żeby mieć miano autostrady. Partia Obietnic nic nie potrafi zrobić ,żeby od początku do końca było dobrze , ,żeby potem inne pokolenia się tym cieszyły.To wszystko to złudzenie i mistyfikacja.

M
Majka

Tunel by LEPIEJ ŻYŁO SIĘ SITWIE!!!!

J
JzM

Za Jońskiego wybrano wariant BEZ TUNELU. Stwierdzono, że tunel jest za drogi i niepotrzebny.
Za Jońskiego rozważano tunel ale dla całego układu włącznie z tramwajem i nie w tej lokalizacji ale pomiędzy Kilińskiego a Wodną. TEGO TUNELU W OGÓLE NIE BYŁO.
Dopiero w styczniu 2012 roku ten tunel się pojawił.
Miejska Pracownia Urbanistyczna w kwietniu 2013 negatywnie zaopiniowała budowę TEGO TUNELU. Ale Nita ze Stępniem w nosie mają takie uzgodnienia.

P
Praca

I tak niedlugo ruskie to zbombarduja.

g
gosia

Ciekawe, że w piątek w Forum Dziennik Łódzki pojawia się taka sugestia:

"Niewykluczone też, że kierowcy szybko utkną w korkach na górnej nitce wuzetki, ale to szczegół. W końcu, jak powiedział kiedyś szef ZDiT Grzegorz Nita, przecież udrażniamy dla samochodów ul. Żwirki...."

Ale będzie drożnie.

k
k

Ale brak tunelu pod Kilińskiego i Śmigłego-Rydza to niewybaczalny błąd!

m
malik

Choć wtedy pomysł był inny, nieco lepszy. Polecam research choćby na DŁ (red. Darda dużo o tym pisał i red. Brzóska).

F
Filip Górski

Podstawowe znaczenie dla publicznej gospodarki finansowej mają zasady:
- celowego,
- racjonalnego
- i oszczędnego wydatkowania środków publicznych.

PRZEBUDOWA WZ za 800 mln zł (w tym bodaj 120 mln zł w prezencie od byłem minister Bieńkowskiej), czym tak chwali się p. Zdanowska, łamie wszystkie te zasady. W mieście, które ma takie problemy socjalne i bezrobocie.
Aha, firmy budowlane mają się dobrze. Ich pracownicy i rodziny tychże będą na PeŁo głosować, by nie zostać odciętymi od kurka z publicznymi pieniędzmi (podatkami łodzian).
To jest NIEGOSPODARNOŚĆ p. Zdanowskiej, ale niewykluczone, że g***** lud kupi jako Inwestycję coś co Inwestycją NIE JEST.
Inwestować = odbierać potem z zyskiem wydane pieniądze. Jedyny zysk na WZ to ten właśnie w urnie wyborczej. Oby wątpliwy.

k
k

Trasa WZ jest tylko (acz niepotrzebnie) przebudowywana. A, no tak, i prawdopodobnie zostaną dobudowane tory na Olechów, co akurat jest potrzebne, ale zależy też od punktu widzenia.

DŁ znowu kłamie w tytule, bo chce podbudować wątłe morale i poparcie rządzących?

d
d

Bilety na mecz Polska-Francja 14.09.2014 w Łodzi
(upoważnia również do wstępu na mecz Serbia-Iran)

kontkat polskafrancja.bilety@gmail.com

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3