Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa Trasy W-Z. Tunel jest już przebity na wylot [ZDJĘCIA]

Matylda Witkowska
W piątek (5 września) robotnicy przebili tunel pod Trasą W-Z. Z tunelu trzeba jeszcze wybrać metr ziemi, potem zacznie się budowa dolnego poziomu.

Przejezdny (ale tylko dla ciężkiego sprzętu budowlanego) jest tunel pod Trasą W-Z. Do czasu jego przebicia, robotnicy musieli w nim pracować w maskach, bo spaliny z maszyn nie miały ujścia. Od piątku cały tunel jest już przekopany.

- Za nami najtrudniejsza część inwestycji - podkreślała na wtorkowej konferencji prasowej Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi.

Do wybrania jest jeszcze metr gruntu, potem kładziona będzie półmetrowej grubości płyta zbrojona, a na niej już docelowa jezdnia. Tunel będzie miał 246 metrów długości, oraz prawie 9 metrów szerokości. Zmieszczą się w nim dwie jezdnie o szerokości 3,5 metra oraz chodniki techniczne, niedostępne dla pieszych.

Ponieważ tunel nie ma 250 metrów, nie będzie musiał mieć wyjść ewakuacyjnych i instalacji przeciwpożarowej.

- Co 25 metrów umieszczone będą kamery podłączone do centrum sterowania ruchem - mówi Wojciech Pater, prezes zarządu Mostów Łódź, głównego wykonawcy trasy. - Płynność ruchu mają zwiększyć tablice elektroniczne informujące o utrudnieniach i kierujące na objazdy.

Firma Mosty Łódź znalazła już sposób na naprawę zalanego betonem kanału, o którym pisaliśmy wcześniej. Beton z budowy Trasy W-Z w końcu sierpnia dostał się przez przyłącze, którego nie było w dokumentacji.

Całość inwestycji ma być gotowa we wrześniu 2015.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki