Budowa Trasy W-Z. Zobacz, jak od października pojadą autobusy i tramwaje

Agnieszka Magnuszewska
Kliknij dalej i zobacz schemat komunikacji miejskiej na czas budowy Trasy W-Z
Kliknij dalej i zobacz schemat komunikacji miejskiej na czas budowy Trasy W-Z policja
Policja, straż miejska, wydział zarządzania kryzysowego, ZDiT i MPK opracowywali w czwartek organizację ruchu na czas modernizacji Trasy W-Z. Po kilkugodzinnej naradzie nie udało się stworzyć mapy objazdów czy utrudnień, tylko schemat komunikacji miejskiej na modernizowanym odcinku. Prezentujemy go poniżej.

Mimo tego Grzegorz Nita, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu, zapewniał w czwartek, że etap przygotowań do inwestycji dobiega końca. Rozpoczęciu prac nie przeszkodzi opóźnienie remontu na ul. Kopernika, która ma być głównym objazdem dal tramwajów.

- Inwestycja rozpocznie się w październiku, ale wówczas z ruchu zostanie wyłączone tylko torowisko, które będzie demontowane. Ruch kołowy wschód-zachód zostanie utrzymany - zapewnia Grzegorz Nita, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu.

W czwartek jednak okazało się, że nie będzie gdzie przekierować tramwajów z trasy w-z, bo remont torowiska na Kopernika może trwać do końca października. Taki termin podał prezes MPK, bo przewoźnik jest jednym z konsorcjantów tej inwestycji. - Najbardziej zagrożony jest węzeł Kopernika - Żeromskiego. Próbowaliśmy znaleźć jakiś sposób na przyspieszenie prac, ale generalnie dopiero teraz wchodzimy z pracami torowymi na Kopernika - tłumaczy Zbigniew Papierski, prezes MPK.

Według Grzegorza Nity problem braku objazdów dla tramwajów rozwiąże uruchomienie dodatkowy autobusów. Wstępnie po modernizowanym odcinku trasy W-Z miały kursować linie 98 i Z10 (dworzec Łódź Kaliska - centrum handlowe Tulipan). Podróż pasażerom MPK mają też ułatwić dwie linie tramwajowe, na których będą kursować dwukierunkowe składy. Jedna linia ma jeździć po ul. Kilińskiego między Piłsudskiego a dworcem Łódź Chojny, a druga po al. Piłsudskiego od Widzewa do Kilińskiego.

Jezdnia na al. Mickiewicza i Piłsudskiego (między Wólczańską a Kilińskiego) zostanie wyłączona z ruchu 4 listopada. Dostępny będzie tam tylko jeden pas w każdą stronę, na którym będą obowiązywały nakazy skrętu w prawo w najbliższą przecznicę.

Od listopada do wiosny 2014 r. (prawdopodobnie maj) przejezdne ma być skrzyżowanie z ul. Kilińskiego i Sienkiewicza. Z ruchu wyłączone będzie skrzyżowanie z Wólczańską i Kościuszki. Jednak tramwaje mają kursować po trasie Łódzkiego Tramwaju Regionalnego prawie przez cały czas modernizacji. Zostaną wstrzymane tylko na dwa miesiące w przyszłe wakacji.

Kolejny etap prac, który będzie trwał od wiosny przyszłego roku do wiosny 2015 r. wiąże się z wyłączeniem ruchu na skrzyżowaniu z Sienkiewicza. Z kolei auta powrócą na Wólczańską i Kościuszki, ale w przypadku tej ostatnie ulicy możliwy będzie tylko ruch w jednym kierunku (z południa na północ). - Od wiosny do jesieni 2015 r. realizowane będą prace na skrzyżowaniu z ul. Kilińskiego - mówi Nita.

Żeby usprawnić ruch w centrum, mają powstać tymczasowe sygnalizacje przy Kilińskiego - Milionowa oraz Wólczańska - Czerwona. Poza tym zostanie umożliwiony skręt w lewo z al. Kościuszki w Zamenhofa. Kierowcy, którzy będą chcieli się przesiąść do pojazdów MPK będą mogli zostawić auta na specjalnych parkingach. Straż miejska zapewnia, że będzie je patrolować m.in. pod względem pobierania na nich nielegalnych opłat.

Komunikacja miejska od 1 października do 4 listopada na Trasie W-Z

Komunikacja Retkinia - Widzew: linia autobusowa 98 (częstotliwość co 7,5 minuty)

Komunikacja Widzew - centrum Łodzi:

  • linia autobusowa 98 (częstotliwość co 7,5 minuty)
  • tramwaj Z2 z pętli Augustów do ul. Kilińskiego (częstotliwość co 7,5 minuty)
  • linia autobusowa Z10 (z parkingu przy CH Tulipan do dw. Kaliskiego, częstotliwość co 5 minut)

Komunikacja Retkinia – centrum Łodzi:

  • linia autobusowa 98 (częstotliwość co 7,5 minuty)
  • tramwaj 8 i 8A do dw. Kaliskiego (częstotliwość co 5 minut), dalej przesiadka na 98 lub Z10
  • linia autobusowa Z10 (z dw. Kaliskiego do CH Tulipan, częstotliwość co 5 minut)

Wideo

Komentarze 69

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

j
ja
zlikwidować wszystko będzie się lepiej jeździło po Łodzi
g
gość
czy 9 będzie jeździła po rokicińskiej czy nie?
ł
łodzianin
naprawdę idiota te propozycje opracował,przykład linia autobusowa Z10 dlaczego tylko do Realu a nie do stacji Widzew tam jest krańcówka i blisko stacja PKP
p
pasażer
dlaczego linia autobusowa Z 10 będzie kończyć jazdę przy REALU ,a nie chociaż przy dworcu Łódz Widzew.Likwidując linie tramwajowe 10 i 8 pasażerom poć wysiadającym na stacji Widzew i mieszkańcom osiedla Widzewa od ronda Inwalidów pozostanie jazda do centrum z przesiadkami, lub przemieszczanie się od dworca do przystanku na Puszkina pieszo około2 km Debiliz
l
lodzianin obserwator
Tramwaj ze Zgierza do Pabianic .Al Wlokniarzy.(podobno czesc Jana Pawla.ale ktorego i ktora czesc)Panstwo daje na kler ile wlezie.Ludzie klepia biede.Urzedasy blokuja centrumBo poprzednicy be..my cacy.Zyjemy w klechistanie.Nawet dawne sld tez ...podpisalo konkordat.Czy jesyt w Polsce jakis maz stanu???Tramwaje Strykowska (czesc podobno Palki..ale o zmarlych ..)Gdzie my zyjemy??Mozna i trzeba myslec o Lodzi a nie...nasza partia bo poprzednicy.Jest cos takiego jak rozum...
l
lodzianin obserwator
Nowobogackie mamusie wiozace jeepami srajluchy do bezstresowej szkoly niech jada tramwajami.ludzie po 40 latach pracy szukaja jedzenia na..smietnikach..
A
Agata
To jest jakiś debilizm i to do kwadratu.Chciałam zauważyć że oprócz aut prywatnych poruszają się również auta z dostawami towarów do sklepów i hurtowni.Pewnie lotem. Zrobi się taki burdel że w życiu tego nie rozsupłają, a dostawcy będą omijać miasto szerokim łukiem(wiem z doświadczenia). Jak w sklepach będą gołe puły to może ktoś się puknie w rozum.
.
Będą kursować tramwaje dwukierunkowe. Zawróci przejeżdżając sobie na tor sąsiedni.
s
snm
Z5 ze skrzyzowania Kilinskiego i Pilsudskiego. Przystanek lini 12.
d
doa
szukam informacji, jak długo samochody będą się swobodnie poruszać po Mickiewicza i Piłsudskiego i nie mogę znaleźć. Czy ktoś mógłby mnie oświecić?
k
koko
A tramwaje Z2 po dojeździe do Kilińskiego będą rozbierane na kawałki by zawieźć je z powrotem na krańcówkę.
l
lodzianin
...jak zawróci tramwaj Z2 na Piłsudskiego przed Kilińskiego? czy pasażerowie będą go nieść na plecach na przeciwległy tor?
P
PASAŻER
PEWNIE Z RETKINI NA WIDZEW BĘDZIE SIĘ JECHAŁO PRZEZ KATOWICE.
h
hihiiii
Prezydent H. Zdanowska opowiadała na sesji Rady Miejskiej Łodzi w dn. 11.09.2013r. jak to ona doskonale wie co chcą mieszkańcy, ale nie zorganizowała konsultacji społecznych w sprawie propozycji likwidacji pętli tram. CHOCHOŁA przy ul. Aleksandrowskiej, bo po co w UMŁodzi wiedzą lepiej!!!!!!
M
Monika
Na retkinii zostawiłbyś tylko jedną linię 8 kursującą co 15 minut ? ( czestotliwość co 7,5 minuty dotyczy 8 i 8A razem ) .
Obecnie na retkinii kursuja 3 linie tramwajowe - w przeliczeniu na ilosc kursow na godzine daje 20 odjazdów - a ty chcesz ilosc tych odjazdów zredukować do 4 na godzine ? gratuluję pomysłu - jak widać nie mieszkasz na retkinii i nie wiesz jakie jest zapełnienie na tych liniach
Dodaj ogłoszenie