Budowa tunelu na Niciarnianej utrudni dojazd pociągów na nowy Dworzec Fabryczny

Marcin BereszczyńskiZaktualizowano 
Tak ma wyglądać tunel drogowy pod torami kolejowymi, prowadzącymi ze stacji Łódź Widzew do Łodzi Fabrycznej. Tunel na ulicy Niciarnianej ma powstać do 30 czerwca 2016 roku
Tak ma wyglądać tunel drogowy pod torami kolejowymi, prowadzącymi ze stacji Łódź Widzew do Łodzi Fabrycznej. Tunel na ulicy Niciarnianej ma powstać do 30 czerwca 2016 roku MATERIAŁY PROMOCYJNE
Budowa tunelu na Niciarnianej ma zakończyć się 30 czerwca 2016 r. Może to utrudnić dojazd pociągów na nowy Dworzec Fabryczny.

Pociągi mają kursować z nowego dworca Łódź Fabryczna przed końcem tego roku. Będą musiały przejeżdżać przez ulicę Niciarnianą, gdzie ma powstać tunel drogowy pod torami kolejowymi. Kłopot w tym, że tunel ma być budowany do połowy 2016 roku. Taki termin zapisano w umowie, którą właśnie podpisała spółka PKP Polskie Linie Kolejowe z wykonawcą prac Trakcją PRKiI.

Jeśli do końca roku pociągi nie będą dojeżdżały do podziemnego dworca Łódź Fabryczna, Łódź będzie zmuszona oddać ćwierć miliarda złotych unijnego dofinansowania. A to zachwiałoby płynnością finansową miasta. Tunel, który ma powstać pod torami na Niciarnianej, jest największym zagrożeniem dla ruchu kolejowego na Fabryczny.

Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP PLK, przekonuje, że harmonogram prac został tak skonstruowany, aby pociągi mogły dojeżdżać na dworzec Fabryczny po konstrukcji tunelu. Kłopot w tym, że wybudowanie tej konstrukcji będzie niezwykle trudne. Powstać ma ona w słynnej soczewce wodnej, czyli podziemnym jeziorze, którego obecność doprowadziła do przesunięcia terminu zakończenia budowy dworca Łódź Fabryczna aż o siedem miesięcy.

- Niewiadomą nadal pozostaje rzeczywiste położenie i rozmiar soczewki wodnej oraz instalacje dotychczas niezidentyfikowane w gruncie - potwierdza dyrektor Marek Kacprzak z Trakcji PRKiI, odpowiedzialny za realizację kontraktu.

Budowa tunelu ma kosztować 55 mln zł. Koniec prac wyznaczono na 30 czerwca 2016 roku.

- Prace będą przebiegać w kilku etapach. Najważniejszy z nich przewiduje wykonanie układu torowego, umożliwiającego przejazd pociągów do stacji Łódź Fabryczna do 11 grudnia 2015 roku - mówi Robert Kuczyński, dyrektor ds. komunikacji w Trakcji PRKiI.

- Niciarniana zostanie zagłębiona na odcinku kilkuset metrów, by zachować przejazd pociągów na istniejącym poziomie. Po zakończeniu prac na stacji Łódź Widzew i likwidacji przejazdu kolejowego w ciągu ulicy Widzewskiej będzie to najważniejsza arteria drogowa, łącząca północną i południową część miasta w tym rejonie.

Pierwotnie na ulicy Niciarnianej tory kolejowe miały być pod ziemią. Obecność podziemnego jeziora storpedowała te plany. Kolej postanowiła wybudować wiadukt drogowy nad torami, biegnącymi po powierzchni gruntu. Budowę wiaduktu oprotestowali mieszkańcy, którzy nie chcieli estakady przy oknach.

Władze Łodzi zaproponowały konsultacje społeczne, aby mieszkańcy wybrali wariant skrzyżowania drogowo-kolejowego. W czerwcu ubiegłego roku zapadła decyzja, że powstanie tunel drogowy pod torami. Protesty mieszkańców i konsultacje spowodowały, że budowa tunelu rozpocznie się dopiero na początku tego roku.

Księgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.pl

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 14

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

w
waldi

Teraz to musztarda po obiedzie. Terminy gonią sobiepaństwo mieszkańców jednego bloku zawaliło całą sprawę terminów. Trzeba było ich wykwaterować a mieszkania wynająć tym którym to nie przeszkadza. Inna sporawa to przejazd od razu trzeba było projektować na Konstytucyjnej oraz w ciągu Widzewskiej . Nie było by tylu konfliktów. A tym co się to nie podoba uważam że trzeba jeszcze wybudować kilka przejazdów. Wydeptanych ścieżek przez tory ze strony Południowej torów na północną było klika . Pamiętam z lat szczenięcych jak się nie chciało iść do przejazdów.

w
widzewiak

Czemu przejazd kolejowy na ulicy widzewskiej ma być zlikwidowany ? Ulica niciarniana nie wytrzyma takiego potoku, korki będą większe niż przed budowa dworca. Konieczne jest powstanie jakiegoś przejazdu który będzie alternatywa dla ul niciarnianej i umożliwi polaczenie Widzewa ze stokami. Najbliższy taki przejazd jest dopiero w Mileszkach.

Ł
Łodzianin

nie biednemu , tylko : "dlaczego jesteś g***** łodzianinie , boś biedny !!! a dlaczego biedny boś g*****" były wybory , była szansa na zmiany , ale :"bajer Łodż w budowie " zwyciężył , teraz smiech na sali , takich "inwestycji będzie wiecej" , bo to jest ...kasa !!!!!

Ł
Łodzianin

ale ważniejszy jest dojazd do budowanej Sukcesji na Al. Politechniki niz komunikacja Łodzi z Warszawą ," bisnes is bisnes"

K
K1

Jeśli zmieniono koncepcję poprowadzenia torów, to chyba na podstawie przedstawionej/zaakceptowanej przez PKP dokumentacji geodezyjnej. A teraz okazuje się, że soczewka jest jak widmo: jest ale nie wiadomo gdzie.
A te urzędasy też są architektami.

G
Gość

Czy widział pan dokumentację potwierdzajaca tę cudowną soczewkadzieki której wielu już zarobiła, a jak widzimy inni zarobią jeszcze???
Nie widział pan :) więc dlaczego pan o istnieniu tej soczewki pisze ???

a
asa

Trudno bowiem zrozumieć, ze ten artykuł ukazał się daleko, a na pewno nie na pierwszej stronie, a artykuły o wypadkach tkwia tam wiecej niż jeden dzień.

c
chłodnym okiem

Ale to podnosiło koszty i jakiś cwany urzędas wymyślił "soczewkę".

W ten sposób ktoś "zaoszczędził" sporo kasy, a my łodzianie straciliśmy możliwość skrętu z Niciarnanej jadąc z północy na południe w osiedle lub na stadion, a w drugą stronę możliwość skrętu w prawo (tunel na to nie pozwoli).

W ten sposób urzędasy projektują w Łodzi większość dróg. A powinni to robić architekci i urbaniści.

Obecnie jedynym, najgorszym kryterium jest koszt inwestycji a nie jej funkcjonalność.

C
Cogito

Tok myślenie po prostu nic dodać nic ująć . Trzeba pierw było zająć się przejazdem przez niciarnianą a nnie dworcem........

c
czytelnik

O tej wirtualnej soczewce wszyscy mówią od co najmniej 2 lat. Każdy wykręt podpierany jest tą soczewką. A dzisiaj dowiadujemy się, że nie wiadomo jaka ona jest duża i gdzie jest - a może jej nie ma. O tej soczewce wodnej powinni wszystko wiedzieć już dawno, również przed rozpoczęciem inwestycji. Przecież odwierty były robione. Czym by się tłumaczyli, gdyby się okazało, że żadnej soczewki nie ma i nie było. Oj fachowcy, fachowcy (oczywiście od PR).

G
Gröm

... ale drogi dojazdowe do niej mają powstać do 2018 roku - kto pamięta o tym?
Będzie dworzec bez parkingów, dojazdów - jakieś tymczasowe rozwiązania przez kilka lat.

S
STANISŁAW

- BIEDNEMU TO ZAWSZE WIATR W OCZY

J
Jasnowidz

Zbadać, czy "soczewka" jest. Zbadać jak gleboko, o ile jest. Okaźe się, źe moźna zrobić wykop na pociąg.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3