Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa tunelu na Niciarnianej. W czwartek zaczyna się kolejna faza prac

Marcin Bereszczyński
Marcin Bereszczyński
Prace związane z budową tunelu drogowego pod torami kolejowymi na Niciarnianej wchodzą w kolejną fazę. Dla pieszych oznacza to znaczne utrudnienia

Od czwartku (19 maja) wprowadzona zostanie nowa organizacja ruchu dla pieszych w okolicach Niciarnianej, gdzie powstaje tunel drogowy pod torami kolejowymi łączącymi dworca Łódź Widzew i Łódź Fabryczna. Zmiany są spowodowane rozpoczęciem prac, polegających usuwaniu ziemi spod konstrukcji tunelu, którą wybudowano w ubiegłym roku.

Dworzec Łódź Fabryczna. Budują cztery perony dla tramwajów i autobusów

Od czwartku piesi będą zmuszeni nadłożyć drogi, aby ominąć plac budowy. Osoby idące z ulicą Niciarnianą w kierunku północnym muszą skręcić w lewo w św. Kazimierza, następnie przy kościele skręcić w prawo i dalej idąc chodnikiem pomiędzy blokiem przy Józefa 17 a przedszkolem nr 107 dojść do ul. Józefa. Dalej muszą iść przejściem przez tory, a następnie aleją parku Baden-Powella będzie możliwe dojście do ul. Niciarnianej. W gorszej sytuacji są idący Nowogrodzką, którzy chcą dojść do północnej część Niciarnianej. Muszą najpierw dość do parku Baden-Powella, skręcić na północ i iść alejami parku do ul. Niciarnianej.

- Powyższa organizacja ruchu jest zatwierdzona przez policję i ZDiT. Spowodowana jest koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa przechodzącym w rejonie placu budowy - wyjaśnia Robert Kuczyński, rzecznik firmy Trakcja PRKiI, wykonawcy tunelu. - Prace wchodzą w decydującą fazę. Po przebudowie biegnących w tym miejscu instalacji kolidujących z powstającym po torami przejazdem, rozpoczęto następny etap prac. Od ubiegłego tygodnia wybrano już kilkadziesiąt metrów sześciennych ziemi. Dalsze prace wymagają zmian ruchu pieszych. Rozpoczyna się zabijanie w gruncie elementów przyszłych ścian zjazdu prowadzącego do tunelu.

CZYTAJ TEŻ: Dwie stacje w tunelu pod Łodzią

Na pobliskim peronie stacji Łódź Niciarniana trwają ostatnie prace. Są już tory i sieć trakcyjna. Nowy peron będzie miał wiaty, tablice informacyjne, oświetlenie oraz megafony. Wygodne dojście do niego będzie umożliwiała antresola, czyli przejście podziemne łączące się z tunelem drogowym. Zakończenie prac zaplanowano na przełom trzeciego i czwartego kwartału.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki