Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa tunelu na Niciarnianej w Łodzi. Prace miały się rozpocząć we wrześniu [ZDJĘCIA]

Marcin Bereszczyński
Grzegorz Gałasiński
Budowa tunelu pod torami kolejowymi na ulicy Niciarnianej w Łodzi miała się rozpocząć we wrześniu. Nie znane są do tej pory parametry obiektu, ani warunki geologiczne terenu pod budowę tunelu.

Nikt nie wie, kiedy zacznie się budowa tunelu na Niciarnianej. Nie wiadomo też, jakie parametry będzie miał ten obiekt. Co gorsza, nie znane są warunki geologiczne w miejscu, gdzie powstanie tunel. To istotne, bo znajduje się tam soczewka wodna. Te komplikacje nie robiłyby na nikim wrażenia, gdyby nie fakt, że tunel musi być gotowy już za rok.

W październiku przyszłego roku pociągi mają wreszcie dojeżdżać do dworca Łódź Fabryczna. Po drodze będą musiały przejechać nad ulicą Niciarnianą. Nie wiadomo jednak, czy uda się to osiągnąć, skoro tunel drogowy pod torami jest ciągle w fazie projektu.

Przypomnijmy, że w czerwcu odbyły się konsultacje społeczne dotyczące tego, czy na Niciarnianej ma być wiadukt, czy tunel. Wykonawca, czyli Trakcja PRKiI niecierpliwie czekała na wynik konsultacji, aby zacząć prace projektowe. Gdyby konsultacje przeciągnęły się do lipca, to inwestycja stanęłaby pod znakiem zapytania. Decyzja zapadła w czerwcu, więc prace projektowe rozpoczęły się w terminie. Miały zakończyć się we wrześniu, aby jeszcze przed końcem tego roku zrobić pomiary geodezyjne.

Jesienią miało odbyć się przesunięcie instalacji znajdujących się na placu budowy tunelu. Powinny też rozpocząć się prace ziemne, aby na wiosnę rozpocząć prace związane z budową konstrukcji tunelu. Nie wiadomo jednak, czy w tym roku jakiekolwiek prace się rozpoczną.

- Trwa opracowanie szczegółów technicznych i finansowych tego przedsięwzięcia - mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP PLK, czyli inwestora. - Dla nas najważniejsze, żeby pierwsze pociągi do nowego dworca Fabrycznego pojechały w 2015 roku.

Rzecznik PKP PLK zwrócił też uwagę, że nie są dopięte sprawy techniczne i finansowe budowy tunelu. Czynnik finansowy jest ważny, bo tunel to dodatkowe zadaniem związane z modernizacją peronów Łodzi Widzewa i budową linii kolejowej w stronę Łodzi Fabrycznej. Kwestie techniczne dotyczą głównie rozpoznania geologii terenu.

Trakcja PRKiI zwraca uwagę na to, że prawdziwe problemy mogą pojawić się, gdy zacznie się zdejmowanie poszczególne warstw gruntu.

- Trakcja PRKiI wraz z PKP PLK przygotowują szczegóły dotyczące budowy wiaduktu. Na razie nie możemy podać terminu rozpoczęcia prac budowlanych - mówi Robert Kuczyński, rzecznik Trakcji PRKiI. - Prace projektowe rozpoczęły się niedawno, bo po zakończeniu konsultacji społecznych. Ostateczne parametry tunelu będą znane po zatwierdzeniu przez zamawiającego.
Strona miejska, czyli ZDiT, nie ma żądnych nowych wieści dotyczących tunelu od czasu zakończenia konsultacji społecznych i odsyła do PKP PLK.

- Nie sztuka zacząć budowę, tylko sprawnie ją przeprowadzić, czyli zakończyć prace jesienią 2015 roku - podsumował Dutkiewicz z PKP PLK.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki