Konieczne było – podawała już wcześniej GDDKiA – wyłączenie z ruchu zachodniej jezdni drogi S14 na odcinku ok. 1,5 km, w okolicy Szynkielewa. Ruch w obu kierunkach odbywa się tylko po jezdni wschodniej (od wiaduktu nad torami PKP, do okolic Petrykoz). Jest tam zakaz wyprzedzania, a dozwolona prędkość wynosi do 50 km/h. Takie ograniczenia będą utrzymane do końca trwania kontraktu, czyli do schyłku 2022 roku.
Budowę 28-kilometrowej drogi ekspresowej S14 (zachodniej obwodnicy Łodzi) podzielono na dwie części. Pierwszą 12-kilometrową od węzła Łódź Lublinek do Teofilowa buduje konsorcjum firm Budimex i Strabag. Wartość kontraktu to ponad 560 mln zł. Drugi odcinek (16 km) za 724 mln zł buduje chińska firma Stecol Corporation.
Zakończenie inwestycji wyprowadzi ciężki ruch samochodowy z Łodzi, Zgierza, Pabianic, Konstantynowa Łódzkiego, Aleksandrowa Łódzkiego. Nowy fragment ekspresowej S14 połączy drogę ekspresową S8 z autostradę A2 i domknie tzw. ring dróg szybkiego ruchu wokół Łodzi. Tworzą go: od północy - autostrada A2, od południa - droga ekspresowa S8, od wschodu - autostrada A1 i od zachodu - S14.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?