Buduj odporność i siłę, chroń się przed wirusem

Materiał informacyjny ŁOW NFZ

Siłownie, baseny i centra treningowe zawiesiły działalność, by zmniejszyć ryzyko zakażenia. Musimy ćwiczyć w domu, w parku, w lesie. Nasi eksperci są zgodni: trzeba samodzielnie budować odporność i siłę, gdy w razie zakażenia korona wirusem czy grypą nie dać się chorobie. Uniknąć leżenia w szpitalu czy groźnych powikłań. Czy odporność i siła jest w naszych rękach. Tak! NFZ udostępnia bezpłatny profesjonalny program treningowy.

8 tygodni do zdrowia to program profilaktyczno-treningowego przygotowany przez Akademię NFZ. NFZ zachęcą do regularnej aktywności fizycznej, która jest znakomitym sposobem na wzmocnienie odporności tak ważnej w czasach pandemii oraz znakomitą inwestycją w dłuższe i zdrowsze życie.

8 TYGODNI DO ZDROWIA

Chcemy rozruszać Polaków. Zachęcić do regularnej aktywności fizycznej, która jest najlepszą inwestycją w dłuższe i zdrowsze życie. Pokażemy jak ćwiczyć bezpiecznie, tak by efekty byłby satysfakcjonujące.

Każdy kto przyłączy się do programu, może dzięki niemu realizować własne cele dotyczące sprawności fizycznej i kondycji, w zależności od swojego stanu zdrowia i możliwości. Każdy sam może ocenić, na którym poziomie treningu pozostaje. Razem z trenerami, lekarzem, fizjoterapeutą i psychologiem będziemy towarzyszyć chętnym w dwumiesięcznej ścieżce treningowej do lepszego zdrowia. Udział może wziąć każdy niezależnie od wieku, niezależnie od dotychczasowego zaangażowania sportowego czy sprawności.

O PROGRAMIE

To 8 programów treningowych długości 35 minut każdy, o wzrastającej stopniowo intensywności. Dodatkowo uczestnicy projektu otrzymają zalecenia aktywności fizycznej o wzrastającym wymiarze czasowym od 100 do 170 minut tygodniowo.

Emisja kolejnych odcinków odbywa sie na portalu Akademia NFZ. Odcinki są wyświetlane na You Tube.

JAK ZACZĄĆ

Odpowiedz na 7 prostych pytań z kwestionariusza PARQ. Jeżeli na którekolwiek pytanie odpowiesz twierdząco – skontaktuj się ze swoim lekarzem prowadzącym, aby określił ryzyko podjęcia aktywności fizycznej. Nie martw się, przeciwwskazań do ruchu jest niezwykle mało, przygotuj wygodne buty i strój, hantle (obciążenie dostosowane do obecnych Twoich możliwości), matę do ćwiczeń, wodę oraz ręcznik.

Zobacz zapowiedź programu.

PRZED, W TRAKCIE I PO

  • sprawdź aktualną kondycję fizyczną korzystając z 1 z 2 wersji testu Coopera – biegowej lub marszowej. W ten łatwy sposób samodzielnie określisz poziom wydolności fizycznej na początku projektu i w trakcie oraz sprawdzisz po zakończeniu projektu.
  • sprawdź ile ważysz oraz zmierz obwód pasa w cm i zapisz wyniki, aby móc monitorować postępy. Zapisz wyniki w swoim grafiku postępu.

EKSPERCI O PROGRAMIE

W dobie aktualnej sytuacji w kraju i na świecie związanej z pandemią koronawirusa, wiele innych działań dot. zdrowia zostało zaniedbanych, w tym profilaktyka zdrowotna. W związku z tym istnieje obawa, że trend zdrowego stylu życia, który stopniowo zyskiwał swoich zwolenników w Polsce zmieni obrany kierunek. Tymczasem, im zdrowsi będziemy na co dzień, tym łatwiej przeciwstawimy się rozwojowi choroby lub przynajmniej łagodniejszych objawów doświadczymy.
Nie deprecjonując powagi sytuacji i działań skierowanych w celu zwalczania koronawirusa, równolegle należy kontynuować działalność profilaktyczną w kraju. Na uwagę zasługuje program 8 tygodni do zdrowia przygotowany przez Akademię Zdrowia NFZ. Głównym celem programu jest zachęcenie Polaków w różnym wieku i o różnej sprawności fizycznej do podejmowania regularnej aktywności fizycznej.
Na stronie Akademii NFZ zamieszczane są materiały pomagające w treningu, aby każda osoba, nawet niedoświadczona do tej pory sportowo, była w stanie w bezpieczny sposób ćwiczyć. Polecam!

dr n. o zdrowiu Anna Lipert Adiunkt Zakładu Medycyny Sportowej UM w Łodzi mgr zdrowia publicznego, mgr pedagogiki kultury fizycznej i zdrowotnej

,,Ten program jest szczególnie wart uwagi - jest kompleksowy, w ważnym okresie dla budowania odporności.
Nie czekaj na jutro. Zdrowie budujemy już od wczoraj!
Otyłość - to wspólny mianownik dla praktycznie wszystkich chorób, temat do działania wszystkich organizacji i grup społecznych. Oddajmy WSZYSCY 1 kg przez najbliższe 8 tygodni! Zważmy się i wystartujmy.
Niezależnie od naszych różnych opinii - jedna wartość jest dla nas wszystkich wspólna - ZDROWIE. Ja dołączam do 8 tygodni zdrowia. Nie myśl o COVID, pomyśl o sobie, swoich bliskich - o ZDROWIU. Bądź aktywny, zbuduj odporność.
8 na 10 chorych postCOVID ze zdrowym stylem życia (bez stresów, optymiści, bez otyłości, bez pracy w nocy) nie ma dolegliwości po COVID19. Wysyłek fizyczny (adekwatny do wieku i zdrowia) to jeden z najsilniejszych czynników wzmacniających odporność.''

Dr n. med. Michał Chudzik lekarz kardiolog, który zajmuje się oceną kardiologicznych u chorych po COVID19 oraz oceną czynników, które wpływają na przebieg i następstwa choroby


Dodaj ogłoszenie