Polska rada Centrów Handlowych przedstawiła statystyki dotyczące obrotów centrów handlowych za październik 2022 (w porównaniu do października 2019) oraz tzw. odwiedzalności centrów za październik 2022 i listopad 2022 (w odniesieniu do analogicznych okresów 2019 roku). W zestawieniu zabrakło danych o obrotach w listopadzie 2022 roku, jednak same statystyki dotyczące odwiedzalności nie napawają optymizmem.
W listopadzie mniej osób odwiedziło centra handlowe
W październiku 2022 odwiedzalność centrów handlowych, mierzona liczbą klientów na 1 mkw. powierzchni najmu, była o 0,3 proc. wyższa niż w październiku 2019, natomiast w listopadzie 2022 się zmniejszyła i była o 3,1 proc. niższa niż w listopadzie 2019.
- W październiku obroty centrów handlowych utrzymały pozytywny trend rosnąc o 16 proc. w porównaniu do 2019 - mówi Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych. - Widać jednak, że presja inflacyjna, rosnące koszty nośników energii i niestabilna sytuacja gospodarcza wpływają na ich dynamikę. Klienci oszczędzają pieniądze i dokonują bardziej przemyślanych zakupów, co wpływa również na liczbę wizyt w centrach handlowych.
Co planuje Manufaktura, by zachęcić klientów do odwiedzin?
Sławomir Murawski dyrektor Manufaktury zaznacza, że w czasie pandemii wielu klientów przyzwyczaiło się do zakupów online, ale Polacy nadal lubią centra handlowe.
- Październik 2022 był dla nas naprawdę dobrym miesiącem pod względem obrotów – te wzrosły o ponad 24 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2019 roku - podkreśla Sławomir Murawski. - Jeśli chodzi o frekwencję - notujemy niewielki, ale stabilny wzrost. Wyniki listopadowe są znacząco lepsze od zeszłorocznych i nie odbiegają od wyników prezentowanych przez PRCH dotyczących porównania z listopadem 2019 roku. W naszej opinii świadczy to o pewnej stabilizacji na rynku handlu i usług.
[poecany]24311029[/polecany]
Manufaktura planuje wydarzenia związane m.in. z obchodami 600. urodzin Łodzi i dzięki temu chce przyciągnąć klientów, a także otwarcia nowych sklepów wśród których będzie Primark.
Co czeka centra handlowe w 2023 roku?
Zdaniem dr Pawła Kowalskiego, specjalisty ds. marketingu Uniwersytetu Łódzkiego, na spadek liczby wizyt klientów w centrach handlowych wpływ ma inflacja, która powoduje, że kupujący ograniczają zakupy. Przewiduje, że potrwa to jeszcze kilka miesięcy, ale w drugim kwartale tego roku sytuacja powinna się poprawić.
Uwaga na Instagram - nowe oszustwo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?