Hyundai i30 ma wyraziste, płynnie poprowadzone linie i wyglądem jest bardzo zbliżony do wprowadzonego niedawno do sprzedaży większego modelu i40. W obu tych samochodach można łatwo rozpoznać oryginalny język projektowania marki Hyundai, określony hasłem Fluidic Sculpture (Opływowa Rzeźba).
Samochód jest dostępny - do wyboru- z trzema silnikami benzynowymi i trzema wysokoprężnymi. Jednostki benzynowe to: 1,4 l (100 KM), 1,6 l (120 KM) i 1,6 l (135 KM), diesle zaś, to 1,4 l (90 KM), 1,6 l (110 KM) i 1,6 l (128 KM).
Bogate wyposażenie i30 nowej generacji to efekt inspiracji zaczerpniętej z wysokich standardów większego modelu i40. Na przykład, korzystając z systemu Flex Steer kierowca może dostosować siłę wspomagania kierownicy do aktualnych warunków jazdy, wybierając odpowiedni tryb pracy Comfort, Normal i Sport. Wygodę obsługi zapewni również przyjazny kierowcy zestaw wskaźników z wyświetlaczem LCD (typu Supervision Cluster) obecny także w modelu i40 oraz system nawigacji wyświetlany na 7-calowym dotykowym ekranie. Pasażerowie z pewnością docenią dwustrefową klimatyzację oraz uprzyjemniający podróż panoramiczny dach.
Warte wspomnienia elementy zewnętrzne to adaptacyjne reflektory ksenonowe z funkcją doświetlania zakrętów oraz światła do jazdy dziennej LED, dostępne już w wersji standardowej.
W Polsce nowy hyundai i30 jest oferowany w sześciu wersjach wyposażenia. Ceny i30 zaczynają się od 50.900 zł za wersję podstawową BASE, ze stukonnym silnikiem benzynowym 1,4 l.
Samochód ma bogate wyposażenie w elementy bezpieczeństwa biernego i czynnego, dlatego w europejskich testach bezpieczeństwa Euro NCAP, które wnet zostaną przeprowadzone, Hyundai spodziewa się dla i30 uzyskać najwyższą notę pięciu gwiazdek.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?