Chcesz zatrudnić milenialsa, pilnuj dobrego wizerunku swojej firmy w sieci

MAJA PIOTROWSKA AIPZaktualizowano 
Piotr Krzyzanowski
Aż 70 proc. tzw milenialsów szukając pracy kieruje się opiniami z forów internetowych – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy On Board Think Kong.

Fora internetowe, rekomendacje od znajomych i polecenia od specjalistów, którzy pracują lub pracowali w firmie do której aplikujemy. Właśnie za pośrednictwem tych źródeł, polscy millenialsi szukają informacji nt. swojego przyszłego pracodawcy. Firmy chcące przyciągnąć do siebie najbardziej utalentowanych pracowników powinny zadbać o jak najlepszą widoczność i pozycjonowanie swojej marki pracodawcy w oczach przedstawicieli pokolenia Y. W efektywnym dotarciu warto uwzględnić miejsca, w których młodzi specjaliści są masowo obecni - zarówno w kanałach online jak i offline – wynika z raportu Grupy On Board Think Kong.

Opinia znajomych i fora to źródła informacji o pracodawcy

W badaniu przeprowadzonym na zlecenie Grupy On Board Think Kong, 500 pracujących millenialsów zostało zapytanych o to, gdzie szukaliby informacji na temat potencjalnego pracodawcy. Osoby, które rozważałyby zmianę pracy i przejście do nowej firmy, w zdecydowanej większości szukałyby opinii na forach internetowych (70 proc.). Równie cennymi źródłami są dla nich rekomendacje znajomych (59 proc.), czy specjalistów, którzy są obecnie lub byli zatrudnieni w przedsiębiorstwie, z którym planujemy się związać (49 proc.). Ponadto, ważne dla kandydatów są informacje dostępne w social media, w kanałach skupiających profesjonalistów takich jak, Linkedin i Goldenline (43 proc.).

Pracodawcy powinni zadbać o swój wizerunek w wynikach wyszukiwania

Aby znaleźć się w centrum uwagi pracowników, firmy powinni zadbać o to, aby informacje na ich temat i tego, co mogą zaproponować kandydatom, były dobrze pozycjonowane i szeroko dostępne. Właśnie dlatego warto postawić na spójną i zintegrowaną komunikację z użyciem tradycyjnych i nowoczesnych kanałów i narzędzi.

– Strona internetowa pracodawcy nie jest dla pracowników wiarygodnym punktem odniesienia. Dlatego warto wyjść z inicjatywą i zadbać np. o swój wizerunek w wynikach wyszukiwania realizując działania SEO PR – mówi Norbert Kilen, dyrektor strategii w Grupie On Board Think Kong. Jednocześnie, na popularności zyskują rekomendacje pracownicze. To bardzo cenne źródło jakościowych rekrutacji dla osób zarządzających kadrami. Znajomi z branży często są najlepszym źródłem informacji o firmie – jej wartościach, podejściu do pracowników, atmosferze pracy, możliwościach rozwoju. Wiele organizacji w rozbudowanych formach korzysta z systemu poleceń.

Co ważne, takie polecenia często kończą się zatrudnieniem danej osoby do firmy. Specjaliści promujący konkretnego kandydata, najlepiej znają potrzeby swojej firmy, przez co ich polecenia można nazwać "szytymi na miarę" - dodaje Katarzyna Rek, dyrektor praktyki korporacyjnej w Grupie On Board Think Kong.

Obejrzyj wideo:

Firmy rodzinne wciąż mają dużą przyszłość w Polsce

Wideo

Materiał oryginalny: Chcesz zatrudnić milenialsa, pilnuj dobrego wizerunku swojej firmy w sieci - Polska Times

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

h
hmm

dbać? co to znaczy?
tyle że firma powinna wynająć kancelarię która będzie wysyłać żądania usunięcia złych opinii.
Jak ktos w końcu się przyzna że pracował w "Murzyniarni"
- nie tędy droga

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3