Wykonawca, którym jest chińska firma Stecol Corporation, koncentruje się obecnie na budowie obiektów inżynierskich. Jednym z najtrudniejszych jest wiadukt na linii kolejowej Zgierz - Kutno, gdzie tor przejdzie nad budowana trasą. Trwa tam zbrojenie elementów nośnych i zalewanie ich betonem. Obok tego wiaduktu powstają dwa inne - drogowe pod ulicami Bazylijską i Grotnicką. Na tej drugiej zapewniony został prowizoryczny przejazd dla samochodów.
Północny odcinek drogi ekspresowej S14
Północny odcinek drogi ekspresowej S14 obejmuje fragment od węzła Teofilów w Łodzi przez Zgierz do połączenia z autostradą A2 na węźle Emilia oraz drogą krajową nr 91 w kierunku Włocławka. Jego budowa rozpoczęła się o rok później niż fragmentu S14 od strony Pabianic. Planowany termin zakończenia tego odcinka, co warunkuje oddanie do użytku całej zachodniej obwodnicy, to koniec przyszłego roku. Wcześniej, choć nie wiadomo na razie na ile wcześniej, gotowy będzie fragment południowy, który pozwoli na dojazd od drogi ekspresowej S8 (kierunek Wrocław) przez Pabianice, Lublinek, Retkinię i Konstantynów do ul. Szczecińskiej w Łodzi.
Dzięki wybudowaniu ostatniego odcinka obwodnicy, Łódź będzie pierwszym miastem w Polsce, który zyska pełen ring okrążający miasto.
Realizacja tej inwestycji pozwoli na odkorkowanie zachodnich dzielnic Łodzi, Pabianic, Zgierza, Konstantynowa Łódzkiego i Aleksandrowa Łódzkiego, wyprowadzając tranzyt z tych miejscowości. Łodzianie uzyskają z kolei możliwość sprawnego dojazdu do autostrad A1 i A2, a jadący tranzytem będą mogli przejechać z drogi ekspresowej S8 na autostrady w kierunku Gdańska i Warszawy bez konieczności wjeżdżania do Łodzi.
Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?