Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Chiński Stecol dostał zezwolenie na S14. Prace przy budowie zachodniej obwodnicy Łodzi ruszą pełną parą. W lipcu kolejne odcinki z asfaltem

Arkadiusz Krystek
Arkadiusz Krystek
Firma Stecol, wykonawca drugiego odcinka S14, czyli zachodniej obwodnicy Łodzi, dostała zezwolenie na realizację inwestycji. Spodziewała się jej na początku grudnia 2020, mówiło się o połowie kwietnia, a nawet końcu maja...

- Dzięki decyzji wojewody łódzkiego z 29 kwietnia prace będą teraz obejmowały większy zakres - mówi Wojciech Karmasz, wicedyrektor Stecol Corporation w Europie i podkreślił: - Termin kontraktowy zakończenia inwestycji to kwiecień 2023. Realizujemy zadanie z bardzo dużym zaangażowaniem, tak aby termin ten został dotrzymany.

Przy budowie II odcinka S14 pracuje obecnie 145 podmiotów i ponad 410 osób. W maju i czerwcu mają zostać usunięte ostatnie kolizje z infrastrukturą leżącą na trasie planowanej drogi. Było ich ponad 120, głównie z infrastrukturą energetyczną i wodociągową.

- Na szeroką skalę będą kontynuowane prace związane z wykopami i nasypami - wicedyrektor Wojciech Karmasz zaczyna wymieniać długą listę zaplanowanych robót i podkreśla: - Kolejne fragmenty drogi pokryte asfaltem pojawią się najprawdopodobniej w lipcu. Na początku maja rozpoczniemy prace przy kolejnych obiektach mostowych.

Stecol Polska, czyli oddział chińskiego koncernu Stecol, jest odpowiedzialny za zbudowanie 16-kilometrowego odcinka S14 od węzła Teofilów do węzła Emilia przy autostradzie A2. Pod koniec 2020 r. firma wskazywała, że zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) otrzyma w grudniu. Jeszcze w marcu od wykonawcy płynęły sygnały, że roboty ruszą pełną parą po uzyskaniu ZRID w połowie kwietnia. Później zaczęło się mówić o końcu maja...

W czym problem? Drugi odcinek S14 wymagał zmian w projekcie, chodziło m.in. o poprowadzenie obwodnicy fragmentami nie na nasypach, a we wkopach, stąd Stecol pracował dotychczas głównie w miejscach, gdzie projekt zmian nie wymagał i w takim zakresie na jaki pozwalał „stary” ZRID.

Zakres prac, jakie wykonano na drugim odcinku S14, to ok. 20 proc. Na pierwszym, liczącym 12 km odcinku od węzła Lublinek do węzła Teofilów wynosi ok. 70 proc., ale Budimex/Strabag podpisali umowę rok wcześniej niż Stecol. Pierwszy odcinek S14 ma być gotowy do końca 2021 r., drugi na wiosnę 2023 r.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki