Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gdzie na spacer w woj. łódzkim. Gdzie wybrać się w weekend 20 - 21 kwietnia? 10 najlepszych tras

Redakcja Strony Podróży
Wideo
od 16 lat
W woj. łódzkim jest sporo ciekawych ścieżek spacerowych. Zebraliśmy dla Was 10 propozycji. Możecie namówić znajomych lub rodzinę i razem poznawać uroki naszego regionu. Razem z Taseo proponujemy Wam 10 tras na spacer w woj. łódzkim. Co tydzień wybieramy inny zestaw.

Spis treści

Ścieżki spacerowe po woj. łódzkim

We współpracy z Traseo przygotowaliśmy dla Was 10 tras na spacer w woj. łódzkim, które inni już sprawdzili. Wybierz najlepszą dla siebie.

Zanim wyruszysz, sprawdź prognozę pogody. W sobotę 20 kwietnia w woj. łódzkim ma być od 4°C do 9°C. Prawdopodobieństwo wystąpienia deszczu wynosi na różnych obszarach od 22% do 72%. W niedzielę 21 kwietnia w woj. łódzkim ma być od -0°C do 8°C. Prawdopodobieństwo wystąpienia deszczu wynosi na różnych obszarach od 8% do 23%.

🌳 Trasa spacerowa: Oporów

• Początek trasy: Bolimów
  • Dystans: 3,86 km
  • Czas trwania spaceru: 1 godz. i 17 min.
  • Przewyższenia: 15 m
  • Suma podejść: 54 m
  • Suma zejść: 54 m

Trasę spacerową mieszkańcom poleca Max_c74

Wycieczka piesza do zamku Oporów.
Zamek jest położony we wschodniej części wsi Oporów (i w najniższym miejscu miejscowości), otoczony 10-ha parkiem krajobrazowym. Obiekt ma wymiary 25 na 30m, położony jest na wyspie o kształcie nieregularnego czworoboku, umocnioną kamieniami polnymi, ponadto otoczoną fosą, nad którą jest murowany most. Dom zamkowy stoi od południa, połączony z kwadratową wieżą budynkiem bramnym. We wschodniej zamku części jest baszta z kaplicą. Wznosi się ona dołem na rzucie półelipsy, a górą sześcioboku. Wewnątrz jest niewielkie dziedziniec, zamknięty przez budynki i mury obwodowe.

🌳 Trasa spacerowa: Pola Irygacyjne - Osobowice

• Początek trasy: Błaszki
  • Dystans: 7,51 km
  • Czas trwania spaceru: 2 godz. i 27 min.
  • Przewyższenia: 27 m
  • Suma podejść: 330 m
  • Suma zejść: 319 m

Darzbor poleca tę trasę

Trasa z ul. Zapotocze na Polach irygacyjnych przez Rędzin do Osobowic.

🌳 Trasa spacerowa: Szlak kupiecki

• Początek trasy: Koluszki
  • Dystans: 77,99 km
  • Czas trwania spaceru: 25 godz. i 60 min.
  • Przewyższenia: 62 m
  • Suma podejść: 162 m
  • Suma zejść: 168 m

Powiat_Siemiatycze poleca tę trasę

Z punktu początkowego szlaku można obserwować panoramę Bugu. Przy trasie napotkamy wiele bunkrów różnej konstrukcji. Zmierzamy do wsi Arbasy Duże.

ARBASY DUŻE (1,5 km) we wsi kapliczka murowana z XVIII w., zabytkowe domy nr 33, 35 oraz młyn wodny z 1909 r.ŚLEDZIANÓW (4 km) zabytki: zespół kościoła parafialnego p.w. Świętych Apostołów Piotra i Pawła, kilka zagród i budynków drewnianych z przełomu XIX i XX w.

WIERZCHUCA NAGÓRNA (7 km) we wsi kilka ciekawych budynków drewnianych

Po opuszczeniu wsi szlak podąża w kierunku północno-wschodnim i szosą wprowadza nas do Putkowic Nadolnych, gdzie skręcamy na północny-zachód i drogą wiodącą przez las dochodzimy do Chutkowic, po minięciu których zmierzamy do Chrołowic

CHROŁOWICE (14 km) we wsi szkoła drewniana z lat trzydziestych naszego stulecia i zabytkowe zagrody drewniane nr 8 i nr 10

Po minięciu wsi kierujemy się dalej na południowy-wschód i dochodzimy do szosy w pobliżu mostu na rzece Bug w Tonkielach. Mijając przystanek PKS idziemy szosą , a potem drogami polnymi do Minczewa.

MINCZEWO (19 km) zabytkowy dom drewniany nr 1 z około 1880 r. , przy drodze wiodącej do Rudnic kapliczka z rzeźbą Jana Nepomucena w środku. Idąc dalej do Runic widzimy pośród pól rozrzucone liczne bunkry, kierując się na południowy-wschód przechodzimy przez dębowy zagajnik i docieramy do Runic.

RUNICE (22,5 km)

DROHICZYN (25 km) - opisz przy SZLAKU NADBUŻAŃSKIM,

Dalej przez wieś Bujaki, Krupice szlak prowadzi do Siemiatycz

SZLAK KUPIECKI - część wschodnia

(znaki żółte, długość 40 km)

SIEMIATYCZE0 powstały w XV wieku jako centrum dóbr królewskich. Najstarsze ślady osadnictwa pochodzą z X wieku p.n.e. W 1542 r. Siemiatycze otrzymały prawa miejskie. Posiadają bardzo bogatą historię. Obecnie 16 tysięczne miasto powiatowe.

• zabytki:
    a) KOŚCIÓŁ P.W. WNIEBOWZIĘCIA NMP I KLASZTOR POMISJONARSKI.

b) CERKIEW PRAWOSŁAWNA p.w. Narodzenia Matki Bożej i Świętych Apostołów Piotra i Pawła, murowana z 1866 r.

c) BOŻNICA powstała w latach 1791-1801, zniszczona w okresie wojny, odbudowana w latach 1961-1964. Obok znajduje się dawny dom talmudyczny restaurowany na cele biblioteki.

Ogółem w Siemiatyczach znajduje się ok. 150 obiektów zabytkowych.

• atrakcją jest zalew na rzekach Mahomet i Kamionce, gdzie znajdują się strzeżone kąpieliska i wypożyczalnie sprzętu pływającego.

SŁOWICZYN (2,5 km)

BACIKI BLIŻSZE (5 km)

• warto obejrzeć:
    a) zagroda młynarska z lat 30-tych naszego stulecia
    b) park podworski z murowanym dworem z pocz. XX wieku
    c) pod nr Dom murowany z lat dwudziestych, a w zagrodzie nr 5 stodoła z 1934 r.

SYCZE (11,5 km) stacja kolejowa pomiędzy Siedlcami i Czeremchą - w pobliżu Świętej Góry Grabarka.

GRABARKA (12,5 km) ? wieś w której znajduje się Święta Góra Grabarka ? miejsce kultu wyznawców prawosławia o znaczeniu ponadregionalnym.

KOŃSKIE GÓRY (13,5 km)

RADZIWIŁŁÓWKA (17 km) niegdyś Radziłówka. Wieś założona w 1576 r. W otoczeniu wsi: cudowne źródełko Sidzionka leżącego na zachód od szlaku przy szosie w kierunku Moszczonej Królewskiej, tzw. Święta Góra, domy nr 33 i 30 z ok. 1920 r.

GRABOWIEC (20 km)

MIELNIK (22km)

MIELNIK PRZEDMIEŚCIE (23,5 km)

WAJKÓW - dawniej przedmieście Mielnika, obecnie osada letniskowa.

Szlak wiedzie drogą u stóp wzgórza do Sutna. Podrodze można podziwiać panoramę na rzekę Bug, warto też zatrzymać się by obserwować wiele gatunków ptaków. Do Sutna wchodzimy przez skarpę nad starorzeczem. Na niej stał XVI dwór zniszczony w 1939 r. Do dnia dzisiejszego pozostały jedynie resztki alei dojazdowej i parku.

SUTNO (32 km) ciekawe obiekty: zagroda 88, dom i stodoła z 1922 r. , domy nr 43,45,73, 79, 87, 89, 92, 93 wszystkie z lat dwudziestych dwudziestego wieku, pomnik upamiętniający pacyfikację wsi w 1941 r.

Z Sutna szlak prowadzi do wsi Niemirów, do której to wchodzimy przy kościele.NIEMIRÓW (39 km) do zabytków należą: układ przestrzenny z XVII w., zespół kościoła parafialnego p.w. św. Stanisława Biskupa, na który składają się: kościół z 1789-1790 przebudowany w 1823 r., brama-dzwonnica z 1823 r. Dawna szkoła, obecnie poczta mieszcząca się przy Placu Wyzwolenia - drewniana z 1922 r. Wiatrak koźlak drewniany z poł. XIX w.

🌳 Trasa spacerowa: Sieradowicki Park Krajobrazowy

• Początek trasy: Drzewica
  • Dystans: 11,8 km
  • Czas trwania spaceru: 2 godz. i 50 min.
  • Przewyższenia: 149 m
  • Suma podejść: 2 207 m
  • Suma zejść: 2 210 m

Trasę spacerową mieszkańcom poleca Roberttof

Krótka piesza wycieczka w mroźny dzień. Latem można wybrać się z małymi dziećmi.

🌳 Trasa spacerowa: Najpiękniejszymi zaułkami Opola - trasa historyczna

• Początek trasy: Wieluń
  • Dystans: 4,57 km
  • Czas trwania spaceru: 52 min.
  • Przewyższenia: 147 m
  • Suma podejść: 855 m
  • Suma zejść: 864 m

Mar.now poleca tę trasę na spacer

Trasa łączy niemal wszystkie atrakcje Opola i zaczyna się na MOŚCIE PIASTOWSKIM. Z mostu widać wieże ponad 700-letniej KATEDRY św. Krzyża, w miejscu kościoła ufundowanego przez B. Chrobrego z 1005 r. Skręcamy w dół w prawo, za bawarską restauracją Starka, mieszczącą się w zabytkowej kamienicy i zostawiamy po prawej stronie remontowany opolski AMFITEATR TYSIĄCLECIA - obecnie teren wykopalisk archeologicznych. Przesmykiem między budynkami urzędów wychodzimy na ul. Piastowską. Przed nami najsłynniejsza panorama miasta - "OPOLSKA WENECJA" nad rzeką Młynówka. W nurcie rzeki odbijają się wielowiekowe kamienice, budynek dawnej synagogi, młyna - dziś zaadoptowane przez restauratorów czy opolską telewizję. Po prawej strony widać biały kościół i klasztor franciszkański, gdzie znajdują się b. ciekawe groby piastowskie z czasów Wł. Łokietka (w tym - jego wnuczki). Zostajemy po prawej stronie ul. Piastowskiej, naprzeciwko kościoła i mostu, przy którym znajduje się pomnik Karola Papy Musioła, burmistrza Opola, pomysłodawcy festiwalu piosenki. Po prawej stronie, nad gmachem urzędów, króluje najstarszy zabytek miasta - średniowieczna WIEŻA PIASTOWSKA (świetny punkt widokowy na rynek i centrum miasta), jedyna pozostałość po zamku książąt cieszyńskich sprzed ponad 700 lat. Przechodzimy dalej do PARKU ZAMKOWEGO ze stawem i fontanną. Warto poświęcić choć kwadrans, by pospacerować uliczkami okolicy - to serce wyspy PASIEKA, klimatem przypominające warszawską Saską Kępę, gdzie większość willi kryje ciekawe historie. To tu mieszkali opolscy intelektualiści (niemieccy i polscy), naukowcy, historycy, publicyści, kompozytorzy. Obok stawu znajduje się kryte lodowisko. Nasza trasa prowadzi za stawem zamkowym do Restauracji Radiowej przez szereg instytucji i obiektów - m.in. zabytkowe budynki redakcji Nowej Trybuny Opolskiej, Radia Opole, Domu Kultury, naprzeciwko - obok Biblioteki Głównej Uniwersytetu Opolskiego, Instytutu Śląskiego. Tu wchodzimy na spacerowy zielony MOST GROSZOWY nad Młynówką. Po drugiej stronie mostu docieramy do FILHARMONII (od tyłu) i na chwilę skręcamy w lewo na skwer z 60-letnią mozaikową fontanną, skąd widać najwyższe wieże okolicznych kościołów i ratusza. Przechodzimy w prawo i wychodzimy na pl. Wolności, naprzeciw głównego DEPTAKA miejskiego. Po prawej mijamy niepozorny pomnik z Wieżą Piastowską, wystrzeliwaną z armaty, a 20 m dalej - potężną bryłę pomnika Bojowników o Polskość Śląska Opolskiego zwanego NIKE. Deptakiem na ul. Krakowskiej idziemy do gmachu Dworca Gł. PKP, gdzie skręcamy w lewo za hotelem Mercure do sąsiedniej ul. Kołłątaja. Po jej prawej stronie znajduje się FONTANNA MACIERZYŃSTWA, bogato rzeźbiona i pięknie odnowiona. Dochodzimy do końca tej ulicy, przechodzimy przez ul. Ozimską, by minąć arkady i skręcić w prawo - obejść budynek i skierować się na krętą, brukowaną ul. Sempołowskiej. Mijamy muzeum - najstarszy mieszczański budynek w Opolu (XV w.), z barokowa elewacją oraz neoklasycystyczny pałacyk, siedzibę jednej z wyższych szkół i dochodzimy do pl. Kopernika, gdzie obok okazałego kolorowego budynku Rektoratu Uniwersytetu znajduje się WZGÓRZE UNIWERSYTECKIE z pomnikami m.in. Marka Grechuty, Agnieszki Osieckiej, duetu J. Przybora & J. Wasowski, C. Niemena, obok których można przycupnąć na pomnikowych ławkach wśród zieleni i kameralnych przejść w stronę C.H. Solaris lub - na tyłach - ponad 1000-letniego kościoła NA GÓRCE (najwyższe miejsce w Opolu, miejsce kazań św. Wojciecha), do którego wiedzie wąska droga od pomnika św. Krzysztofa przez nagrobki przykościelne. Stając twarzą do schodów prowadzących w dół z kościoła - po lewej stronie mamy wejście do ogrodu z POSĄGAMI 4 PÓR ROKU, do studni św. Wojciecha, mijając posągi można dojść do pomnika Damy z Harfą - hrabiny Schaffgotschowej i nagrobka biskupa J. Kropidło (metropolity gnieźnieńskiego, przyjaciela króla Wł. Jagiełły) zmarłego w 1421 r., wychodząc z drugiej strony na gmach Rektoratu. Sprzed kościoła Na Górce schodzimy wzdłuż budynku MUZEUM ŚLĄSKA OPOLSKIEGO do RYNKU. Tu od razu rzuca się nam w oczy kierunkowskaz, pokazujący odległości od Opola do wszystkich miast partnerskich, za którym znajduje się wenecki RATUSZ. Idąc pierzeją wschodnią rynku w bruku miejskim wmurowane są gwiazdy sław festiwalu opolskiej piosenki - ALEJA GWIAZD. Kierujemy się wzdłuż kamieniczek pierzei północnej do ul. Katedralnej, docieramy do katedry i z parkingu za ogrodzeniem bazyliki wchodzimy na odrestaurowane mury miejskie nad Młynówką i śluzą, wśród których znajduje się po prawej niepozorna drewniana BASZTA św. Barbary (dawne więzienie kleryków). Przechodzimy przez most na Młynówce i dalej wchodzimy na Most Piastowski, z którego rozpoczęliśmy historyczny spacer.

🌳 Trasa spacerowa: ZIELONKA CHALLENGE 42+ K

• Początek trasy: Uniejów
  • Dystans: 45,18 km
  • Czas trwania spaceru: 4 godz. i 40 min.
  • Przewyższenia: 71 m
  • Suma podejść: 481 m
  • Suma zejść: 481 m

Trasę dla spacerowiczów poleca KaPe

ZIELONKA CHALLENGE 2018
Dystans 42+ km
Park Krajobrazowy Puszcza Zielonka

„42+ km”: Z Owińsk przez Dziewiczą Górę do Ludwikowa. Następnie przez Tuczno południową stroną wokół jezior Stęszewskiego i Wronczyńskiego Dużego do Wronczyna, dalej północną stroną w/w jezior w kierunku Czernic, Zielonki. W Zielonce rozejście tras na dystansie maratonu w stronę mety przez Pławno i wspólny powrót przez Kamińsko, Potasze do Owińsk (meta).

Idealne na spacer

Materiały promocyjne partnera

🌳 Trasa spacerowa: Świniary - Rędzin

• Początek trasy: Błaszki
  • Dystans: 9,21 km
  • Czas trwania spaceru: 2 godz. i 23 min.
  • Przewyższenia: 51 m
  • Suma podejść: 420 m
  • Suma zejść: 454 m

Darzbor poleca tę trasę

Trasa ze Świniar przez pola irygacyjne do Rędzina

🌳 Trasa spacerowa: XXVII ZIMOWY PÓŁMARATON PIESZY 25KM

• Początek trasy: Opoczno
  • Dystans: 26,44 km
  • Czas trwania spaceru: 6 godz. i 9 min.
  • Przewyższenia: 88 m
  • Suma podejść: 1 601 m
  • Suma zejść: 1 577 m

Jedrula77 poleca tę trasę

Sielpię od Końskich dzieli zaledwie 10 kilometrów. Ale organizatorzy XVII Zimowego Półmaratonu Pieszego dystans ten zwiększyli do 25 kilometrów. Zbigniew Gontek, kierownik biura, wyznaczył trasę, na którą w sobotni poranek wyruszyło 140 piechurów

Chyba nikt tego nie żałował, ponieważ aura przypominała bardziej wczesną wiosnę niż zimę, a szlak przez koneckie lasy i wioski był bardzo malowniczy. Konecki oddział Polskiego Towarzystwa Turystyczno - Krajoznawczego oraz Klub Turystyki Aktywnej “Pasat”, organizatorzy imprezy, znakomicie przygotowali trasę. Znaki czerwonego szlaku turystycznego były odnowione, a pozostała część drogi przejrzyście oznakowana. Piechurzy wyruszyli z Sielpi w kierunku zachodnim przez Sokołówkę, Sokołów, Dziebałtów do Brodów, gdzie w centrum wioski, w pobliżu ogródka jordanowskiego zapłonęło ognisko, w którym tradycyjnie uczestnicy PTTK-owskich imprez mogli upiec kiełbaski. Można było odpocząć pod wiatą, przy drewnianych stołach po pierwszej 17-kilometrowym odcinku rajdu. Potem, między innymi przez karolinowski las, wędrowcy dotarli do Końskich.

• Mętę, dzięki uprzejmości szefostwa kubu, urządziliśmy w “Kaesemku” - opowiada prezes koneckiego oddziału PTTK Wojciech Pasek. - Tam nastąpiło podsumowanie wędrówki. Wręczyliśmy dyplomy, rozlosowaliśmy nagrody - niespodzianki.

Jaka będzie pogoda?

🌳 Trasa spacerowa: Główny Szlak Świętokrzyski im. E. Massalskiego (Kuźniaki - Gołoszyce) - Pieszy Czerwony ver. 2019

• Początek trasy: Zelów
  • Stopień trudności: 3.0
  • Dystans: 92,25 km
  • Czas trwania spaceru: 48 godz. i 39 min.
  • Przewyższenia: 351 m
  • Suma podejść: 2 699 m
  • Suma zejść: 2 629 m

Spacerowiczom trasę poleca JJ_Active

Czerwony szlak turystyczny – Kuźniaki - Gołoszyce – główny szlak turystyczny na terenie Gór Świętokrzyskich. Ma długość ponad 92 km. Prowadzi przez wszystkie najważniejsze miejsca regionu: Jeleniowski Park Krajobrazowy, Świętokrzyski Park Narodowy, poprzez Łysiec, Łysicę i Radostową, skończywszy na lasach suchedniowskich i oblęgorskich. Na trasie szlaku znajduje się szereg rezerwatów przyrody oraz znanych atrakcji turystycznych – warto odwiedzić m.in. sanktuarium na Świętym Krzyżu, Nową Słupię, Świętą Katarzynę i Kakonin..

Szlak o charakterze górskim. Dużo ciekawszy (również widokowo) niż zakładałem przed jego przejściem. Generalnie dosyć dobrze oznakowany co nie znaczy, że nie można się zgubić Zdroworozsądkowy czas przejścia 3 dni. Ogólnie polecam:)

🌳 Trasa spacerowa: Do Wiatraka

• Początek trasy: Koluszki
  • Dystans: 9,19 km
  • Czas trwania spaceru: 49 min.
  • Przewyższenia: 166 m
  • Suma podejść: 780 m
  • Suma zejść: 751 m

Trasę dla spacerowiczów poleca KazimierzDolny

Trasa dość prosta bez stromy podjazdów - nadaje się bo zabrać na nią dzieci, a nawet wózek.
Osada rybacka Mięćmierz wraz z przeniesionym tam Wiatrakiem jest niczym żywy skansen i absolutnie koniecznym punktem na mapie kazimierskich wycieczek. Z rynku kierujemy się w wąwóz "Plebanka" by ulicą słoneczną dojść na Albrechtówkę, gdzie z punktu widokowego rozciąga się zapierająca dech w piersiach panorama na Mięćmierz oraz Rezerwat Przyrody "Krowia Wyspa". W centrum Mięćmierza kierujemy się w lewo w kierunku Okala. Gdy dotrzemy do Okala kierujemy się w prawo drogą, która zaprowadzi nas prosto do Wiatraka. Od wiatraka schodzimy prosto do Mięćmierza, przy studni kierujemy się w lewo w stronę Wisły i ścieżką wzdłuż niej dojdziemy do Bulwaru Wiślanego a nim do Rynku w Kazimierzu.

traseo

Traseo.pl to portal oraz darmowa aplikacja mobilna na urządzenia z systemami android lub iOS. Znajdziesz tu ponad 200 000 tras! Możesz nagrywać własne ślady podczas wycieczek lub podążać trasami pozostałych użytkowników. Szukaj inspiracji wycieczkowych.

Rób zdjęcia, dodawaj opisy, a później wyślij zapisaną trasę na Traseo.pl. Będziesz mieć możliwość dodatkowej edycji danej trasy. Możesz również podzielić się nią z innymi użytkownikami Traseo lub zachować jako prywatną tylko dla siebie. Sprawdź wszystkie możliwości Traseo, zainstaluj aplikację i ruszaj na szlak!

Okazje

Lubisz spacery ale nie lubisz przepłacać za artykuły do trekkingu? Sprawdź kody rabatowe EMPIK oraz promocje i zniżki w innych sklepach online!

Spacerowanie - korzyści

Spacerowanie przynosi wiele korzyści dla ciała i umysłu. Podczas wszelkich aktywności uwalniają się hormony szczęścia, czyli endorfiny i serotonina. Dlatego ruch pomaga w zwalczaniu stresu i napięcia. Takie korzyści dostarczy Ci nie tylko siłowania, bieganie, czy inny sport, ale również regularne spacerowanie.

Chodzenie na spacery może pomóc w walce ze zbędnymi kilogramami. Podczas chodzenia angażujemy wiele mięśni, które pracują i spalają kalorie. Dlatego regularne spacerowanie może pomóc Ci w zgubieniu zbędnych kilogramów. Im więcej ruchu, tym większe zapotrzebowanie kaloryczne. Dlatego osoby, które dużo się ruszają i uprawiają sport, mogą więcej jeść bez efektu tycia. Jeśli chcesz poznać swoje zapotrzebowanie kaloryczne, w Internecie znajdziesz wiele kalkulatorów, które pomagają je wyliczyć.

WHO podaje, że dzienna ilość kroków dla osoby dorosłej i zdrowej powinna wynosić pomiędzy 6 000 a 8 000 kroków. Natomiast u osób z przewlekłymi chorobami dawka wynosi od 3 500 do 5 500 kroków dziennie.

Spacerowanie obniża ciśnienie krwi i zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób przewlekłych. Regularne spacery mają zbawienny wpływ na układ krążenia. Zmniejsza się ryzyko wystąpienia żylaków czy pajączków.

Jak widzisz spacerowanie przynosi wiele korzyści zarówno dla zdrowia fizycznego, jak i psychicznego. Jeśli jesteś ciekaw, ile kroków dziennie robisz, możesz zaopatrzyć się w zegarek z funkcją liczenia kroków.

Łódzkie: moc atrakcji w centrum kraju

Część z nas kojarzy woj. łódzkie, a szczególnie jego stolicę – Łódź, przede wszystkim z przemysłem włókienniczym i filmowym. Obecnie wspaniałe dziedzictwo miasta przeplata się wieloma nowoczesnymi atrakcjami i innowacyjnymi rozwiązaniami. Jeśli więc podczas wypoczynku w Łódzkiem zapragniecie zobaczyć tę ciekawą mieszankę, koniecznie wybierzcie się do Łodzi. Amatorzy krajoznawczych wypraw także nie muszą się obawiać, bowiem mapa całego regionu wypełniona jest miejscami, które warto odwiedzić. Wśród nich (choć wybór jest naprawdę trudny), należy wyróżnić przede wszystkim Tomaszowską Okrąglicę w okolicach Tomaszowa Mazowieckiego, wieś Konewka, pałace w Nieborowie czy Oporowie, a także Łowicki Park Etnograficzny w Maurzycach.

Zobacz, jakie atrakcje znajdziesz w Łodzi.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?