Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Cieszyński: "Najbardziej prokonsumencka ustawa w historii rynku telekomunikacyjnego". Chodzi o niewykorzystane środki na kartach pre-paid

Maciej Badowski
Maciej Badowski
Malgorzata Genca / Polska Press
- Pod koniec ubiegłego tyg. skierowaliśmy pod obrady Stałego Komitetu Rady Ministrów ustawę Prawo Komunikacji Elektronicznej - poinformował podczas środowego briefingu prasowego sekretarz stanu Janusz Cieszyński. - Ta ustawa, to implementacja przepisów unijnych, ale wzbogacona o nasz komponent. To najbardziej prokonsumencka ustawa w historii rynku telekomunikacyjnego w Polsce. Daje ona klientom nowe uprawnienia - dodał.

- Pod koniec ubiegłego tyg. skierowaliśmy pod obrady Stałego Komitetu Rady Ministrów ustawę Prawo Komunikacji Elektronicznej - poinformował podczas środowego briefingu sekretarz stanu Janusz Cieszyński. - Ta ustawa, to implementacja przepisów unijnych, ale wzbogacona o nasz komponent. To najbardziej prokonsumencka ustawa w historii rynku telekomunikacyjnego w Polsce. Daje ona klientom nowe uprawnienia - dodał.

Jak tłumaczył, chodzi o dostosowanie "tej rzeczywistości do tego, co widzieliśmy bardzo dobrze w ostatnich latach". - Epidemia COVID-19 sprawiła, że dostęp do internetu stał się jeszcze ważniejszy. Stad znacząco większe interakcje pomiędzy klientami, a ich operatorami - tłumaczył. - Wśród tych przepisów znalazł się jeden, który jak zauważyliśmy, wzbudził pewne kontrowersje - wyliczał.

- Przepis, który dotyczy odzyskiwania środków w przypadku telefonów na kartę. Do tej pory operatorzy czerpali wielomilionowe środki z tego. Prezes UOKiK nałożył wielomilionowe kary na operatorów i de facto wymusił, żeby operatorzy umożliwili zwrot środków - mówił. - To były wytyczne UOKiK.

- W toku konsultacji wypracowaliśmy rozwiązanie, w ramach którego każdy użytkownik telefonu przedpłaconego, będzie mógł podać przy rejestracji numer rachunku bankowego, na który te środki będą trafiały automatycznie - dodał.

- Chcemy, żeby te środki sprawiedliwie wracały na rachunek klienta. Teraz dajemy ustawową możliwość odzyskania tych środków w ciągu 6 miesięcy od końca ważności konta - mówił, obecne decyzje prezesa UOKiK mówią, że to jest 30 dni, czyli sześciokrotnie wydłużamy ten okres - dodał.

Ponadto jak przyznał, 20-krotnie obniżono wysokość opłat, które są nakładane na abonentów na kartę. - Jeżeli nr rachunku nie będzie podany w ciągu 6 miesięcy, te środki będą zasilać fundusz szerokopasmowy. To fundusz celowy powołany zgodnie z uwagami KE - poinformował.

- Z funduszu szerokopasmowego będzie można finansować lepszy dostęp do internetu, sprzęt do szkół, ale i walkę z uzależnieniami dzieci i młodzieży. Stajemy w obronie klientów i chcemy bronić ich praw kosztem operatorów, do których trafiały te środki - przyznał.

Cieszyński dodał, że środki z Funduszu zostaną przeznaczone na walkę z uzależnieniami od internetu wśród dzieci i młodzieży. - Chcemy w tym zakresie współpracować z Ministerstwem zdrowia i NFZ - przyznał.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wielki Piątek

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Cieszyński: "Najbardziej prokonsumencka ustawa w historii rynku telekomunikacyjnego". Chodzi o niewykorzystane środki na kartach pre-paid - Portal i.pl

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki