18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Co czeka Łódź w 2014 roku? [ZDJĘCIA]

Marcin Darda, Piotr Brzózka, Sławomir Sowa
Dokładnie 15 czerwca ma wystartować pierwszy pociąg w barwach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. ŁKA to największa i najdroższa inwestycja w dziejach samorządu województwa łódzkiego, a niedawno Komisja Europejska przyznała dofinansowanie tej inwestycji - ponad 60 mln euro przy całkowitej wartości na poziomie 113 mln euro.Na ŁKA złoży się 20 pociągów ETZ typu flirt (pierwsze 6 przyjedzie w kwietniu, reszta sukcesywnie będzie dostarczana do lutego 2015 r.), które będą kursować na pięciu liniach - na początek między Łowiczem a Widzewem via Zgierz i Łódź Kaliska lub do Sieradza, a trasy w stronę Koluszek i Kutna zostaną uruchomione w 2015 r. Na dwa tygodnie przed startem ŁKA ma zostać otwarta hala zaplecza technicznego dla taboru ŁKA, która będzie jednym z najnowocześniejszych tego typu centrów w Europie.  Przy okazji  PKP PLK wybudowało 8 nowych i zmodernizowało 9 już istniejących przystanków. Ale jest też pytanie, kiedy ŁKA zacznie na siebie zarabiać, bo na początku będzie to inwestycja deficytowa, co przyznał prezes ŁKA. Natomiast właściciel, czyli marszałek województwa, musi utrzymać jeszcze Przewozy Regionalne, do których dopłaca 60 mln zł rocznie. Utrzymanie obu spółek może w przyszłości kosztować blisko 100 mln zł rocznie, co przy budżetowej kondycji województwa może stanowić problem.(md)
Dokładnie 15 czerwca ma wystartować pierwszy pociąg w barwach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. ŁKA to największa i najdroższa inwestycja w dziejach samorządu województwa łódzkiego, a niedawno Komisja Europejska przyznała dofinansowanie tej inwestycji - ponad 60 mln euro przy całkowitej wartości na poziomie 113 mln euro.Na ŁKA złoży się 20 pociągów ETZ typu flirt (pierwsze 6 przyjedzie w kwietniu, reszta sukcesywnie będzie dostarczana do lutego 2015 r.), które będą kursować na pięciu liniach - na początek między Łowiczem a Widzewem via Zgierz i Łódź Kaliska lub do Sieradza, a trasy w stronę Koluszek i Kutna zostaną uruchomione w 2015 r. Na dwa tygodnie przed startem ŁKA ma zostać otwarta hala zaplecza technicznego dla taboru ŁKA, która będzie jednym z najnowocześniejszych tego typu centrów w Europie. Przy okazji PKP PLK wybudowało 8 nowych i zmodernizowało 9 już istniejących przystanków. Ale jest też pytanie, kiedy ŁKA zacznie na siebie zarabiać, bo na początku będzie to inwestycja deficytowa, co przyznał prezes ŁKA. Natomiast właściciel, czyli marszałek województwa, musi utrzymać jeszcze Przewozy Regionalne, do których dopłaca 60 mln zł rocznie. Utrzymanie obu spółek może w przyszłości kosztować blisko 100 mln zł rocznie, co przy budżetowej kondycji województwa może stanowić problem.(md) Grzegorz Gałasiński
10 lepszych i gorszych rzeczy, które przyniesie Łodzi rok 2014.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki