Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Co dalej z tunelami pod Łodzią?

Marcin Bereszczyński, (Ad.)
2,5 mld zł miałaby kosztować łącznie budowa dwóch tuneli KDP i ŁKA ze stacją Manufaktura.
2,5 mld zł miałaby kosztować łącznie budowa dwóch tuneli KDP i ŁKA ze stacją Manufaktura. Tomasz Frączek
Drugie spotkanie z mieszkańcami, podczas którego omawiany jest przebieg tuneli kolejowych pod Łodzią odbywa się we wtorek, 13 grudnia na Politechnice Łódzkiej przy ul. Wólczańskiej 215 w budynku B9. O tunelach opowiedzą ich projektanci z firmy Sener, która projektowała szybką kolej we Francji i Hiszpanii.

JAK BĘDĄ PRZEBIEGAŁY TUNELE KOLEJOWE W ŁODZI?

Zbudowane mają być dwa tunele, wychodzące z podziemnego Dworca Fabrycznego. Pierwszy tunel ma być przeznaczony dla Kolei Dużych Prędkości, czyli tzw. linii Y, która połączy Łódź z Poznaniem, Wrocławiem i Warszawą.

POBIERZ MAPĘ W WERSJI PDF

Projekt zakłada, zostanie on poprowadzony na południowy zachód w kierunku Retkini. Trasa Kolei Dużych Prędkości połączyłaby się z obecnym torowiskiem w okolicy stacji Łódź Lublinek.

NIE BĘDZIE SZYBKIEJ KOLEI?

ŁÓDŹ NA CZELE PROTESTU W SPRAWIE KDP

Za i przeciw

Zaleta tego projektu? Duża część korytarza tunelu poprowadzona pod terenami niezabudowanymi lub o niewielkiej zabudowie, przez co małe prawdopodobieństwo konfliktów społecznych. Wadą jest usytuowanie końca tunelu w pobliżu pętli tramwajowej u zbiegu Bratysławskiej i Waltera-Jankego, gdzie są linie wysokiego napięcia. Kłopotliwe będzie również utworzenie stacji kolejowej w pobliżu Portu Lotniczego im. Reymonta.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki