Co jeść, żeby ograniczyć cukier w diecie?

Materiał informacyjny
Cukier występuje dziś w większości produktów, które spożywamy. Można go znaleźć nie tylko w słodyczach, ale również w napojach gazowanych, wysoko przetworzonej żywności, pakowanych daniach typu instant, gotowych zupach i sosach. Nadmiar cukru w diecie prowadzi do otyłości i w konsekwencji do rozwoju cukrzycy, miażdżycy, chorób stawów i kręgosłupa. Zwiększa także ryzyko zawału i udaru. Z tego tekstu dowiesz się, co jeść, by ograniczyć cukier w diecie. Warto wprowadzić zdrowe nawyki już dziś!

Zamienniki cukru

Jeśli słodzisz herbatę i nie wyobrażasz sobie rezygnacji ze słodkich placków, sprawdź poniższe zamienniki białego cukru.

  • Cukier brzozowy (ksylitol) - nadaje się zarówno do słodzenia, jak i pieczenia. Ma o połowę mniej kalorii niż cukier i niski indeks glikemiczny. Ksylitol posiada również szereg innych zalet: opóźnia procesy starzenia, wzmacnia odporność organizmu, pomaga w walce z osteoporozą i zapobiega powstawaniu próchnicy.
  • Miód - ma więcej kalorii, ale jest zdrowszy: łagodzi kaszel i katar, ma działanie bakteriobójcze i grzybobójcze oraz poprawia funkcjonowanie układu pokarmowego. 
  • Syrop klonowy - idealny do naleśników amerykańskich! Jest bardzo słodki, ale ma mniej kalorii niż cukier. Poza tym stanowi bogate źródło witamin z grupy B i soli mineralnych.
  • Stewia - bardzo popularny, naturalny słodzik. Praktycznie nie ma kalorii i podobnie jak syrop klonowy zawiera witaminy z grupy B i sole mineralne. Ma trochę gorzki posmak, jednak do tego można się przyzwyczaić.

Zdrowe zamienniki słodyczy

Lubisz podjadać między posiłkami? Zamiast sklepowych słodyczy, postaw na zdrowe zamienniki. Dzięki temu oszukasz swój organizm, dostarczając niezbędnych węglowodanów, ale bez szkodliwego, białego cukru. 

  • lody owocowe (najlepiej domowej roboty),
  • koktajle owocowe i warzywne,
  • owoce w ciemnej czekoladzie,
  • owoce (na przykład jabłka i banany) z masłem orzechowym,
  • galaretki owocowe z mrożonymi owocami,
  • batoniki musli domowej roboty,
  • chlebek bananowy (słodzony ksylitolem lub miodem).

Dieta pudełkowa bez cukru

Jeśli zależy Ci na ograniczeniu spożywania cukru w codziennych posiłkach, możesz postawić na catering dietetyczny. Profesjonalna firma przygotuje dla Ciebie specjalny program diety, dostosowany do Twoich potrzeb i oczekiwań. Menu zostanie ułożone przez dietetyków, a posiłki przygotowane przez najlepszych kucharzy. Paczkę z jedzeniem otrzymasz prosto pod drzwi. Obecnie ta opcja dostępna jest głównie w większych miastach. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę na przykład “dieta pudełkowa Łódź” (zamiennie na inne miasto). Pod hasłem “dieta pudełkowa Łódź” znajdziesz różne rodzaje diety, między innymi specjalny program “Diabetic” z posiłkami opartymi o produkty o niskim indeksie glikemicznym. Takie menu to głównie dania wytrawne. Gotowy do wprowadzenia zmian w swoim codziennym żywieniu? Powodzenia! 

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3