Społeczność Mileszek, by część osiedla nie została wykluczona komunikacyjnie, chce by linia kolei dużych prędkości biegła na ich terenie tunelem. Apel w końcu grudnia poparła Rada Miejska Łodzi. Odpowiedź pełnomocnika rządu ds. budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego, jest o tyle niejasna, że nie mówi on ani "nie", ani "tak".
CZYTAJ DALEJ >>>
Szybką kolej projektuje rządowa spółka Centralny Port Komunikacyjny, a według zapewnień jej zarządu, Łódź jest kluczowym elementem tego projektu. Kolej Dużych Prędkości na linii Warszawa – CPK – Łódź – Sieradz – Wrocław / Poznań, a w zasadzie nowe propozycje jej przebiegu, od momentu przejęcia projektu przez rząd PiS, budziły coraz szersze protesty lokalnych społeczności. Chodź w Łodzi protestowali głownie mieszkańcy Złotna i zachodnich krańców miasta m.in. wraz Konstantynowem Łódzkim i Lutomierskiem, protestowały i wciąż protestują Mileszki, osiedle na wschodzie miasta. W grudniu protest mieszkańców osiedla poparła łódzka Rada Miejska.
CZYTAJ DALEJ >>>
[cyt]W przypadku poprowadzenia linii KDP w przebiegu naziemnym, południowa część osiedla Mileszki znajdzie się w trójkącie wyznaczonym przez tory kolejowe Łódź Fabryczna - Koluszki, tory kolejowe dużych prędkości i Autostradę A1. (...) Należy się obawiać, że w przypadku budowy KDP w wariancie naziemnym, powstanie w części osiedla Mileszki niedostępna komunikacyjnie enklawa - brzmi kluczowa część stanowiska[/cyt]
CZYTAJ DALEJ >>>
Stanowisko rozesłano m.in. do premiera i parlamentarzystów, stąd ministra infrastruktury w tej sprawie dopytywał także łódzki poseł Lewicy Tomasz Trela: "Czy prośby mieszkańców i mieszkanek osiedla, aby trasę linii kolejowych dużych prędkości Warszawa–Łódź poprowadzić w tunelu przez teren osiedla Mileszki zostaną uwzględnione i rozpatrzone pozytywnie przy wydawaniu stosownych decyzji?"
CZYTAJ DALEJ >>>