Coraz bliżej budowy S7 na północ od Krakowa

Grzegorz Skowron
Planowany przebieg drogi S7 w kierunku Kielc
Planowany przebieg drogi S7 w kierunku Kielc grafika Bogdan Nowak
Inwestycje. Dwadzieścia firm może starać się o zaprojektowanie i zbudowanie 18 km drogi.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na zaprojektowanie i budowę jednego z trzech odcinków drogi ekspresowej S7 na północ od Krakowa. Chodzi o pierwszy jej fragment - wylotowy z miasta. Przetarg na drugi, który wyprowadzi ruch dalej - aż za Słomniki, ma być ogłoszony w przyszłym miesiącu.

Formalnie będzie to drugi etap przetargów ogłoszonych jesienią 2015 r. To wtedy GDDKiA zaprosiła firmy budowlane do składania wstępnych ofert na zaprojektowanie i realizację trzech odcinków S7: Kraków - Widoma, Widoma - Szczepanowice i Szczepanowice - granica województwa świętokrzyskiego. Ostateczne oferty (z proponowaną ceną za wykonanie zadania) firmy miały przedstawić, gdy decyzja środowiskowa, określająca przebieg drogi ekspresowej S7, stanie się prawomocna.

Ale w październiku ubiegłego roku inwestycja stanęła pod znakiem zapytania. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie zakwestionował przebieg drogi S7 w rejonie Poradowa (okolice Miechowa). Wprawdzie nakazał przeanalizować przebieg niewielkiego fragmentu trasy, ale decyzja środowiska została wydana jedna - łącznie dla trzech odcinków dwupasmowej drogi o długości 55 kilometrów.

Przez kilka miesięcy drogowcy zastanawiali się, jak wybrnąć z tej pułapki. Początkowo chcieli odwoływać się do Naczelnego Sądu Administracyjnego, ale podtrzymanie wyroku pierwszej instancji oznaczałoby kilkuletnie opóźnienie przygotowań do budowy. Ostatecznie zdecydowano się na podzielenie całej trasy w taki sposób, by sporny fragment przygotowywany był osobno. I to oznacza możliwość ogłoszenia przetargu na projektowanie i budowę pierwszych dwóch, a dopięcie wszystkich formalności przy trzecim.

- To niezwykle ważne, że zdecydowano się na takie rozwiązanie, bo już wybudowanie tych pierwszych odcinków spowoduje odciążenie alei 29 Listopada. Dojeżdżający do Krakowa od strony Słomnik będą mogli wjechać do miasta drogą ekspresową w rejonie Nowej Huty - podkreśla Krzysztof Adamczyk, doradca prezydenta Krakowa ds. inwestycji strategicznych.

Zaproszenia do składania ofert dotyczących 18-kilometrowego odcinka od Krakowa do Widomej zostały wczoraj przesłane do 20 firm. - To firmy, które zgłosiły się w pierwszym etapie przetargu i tylko one mogą przedstawić swoje ostateczne propozycje z ceną - mówi Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału GDDKiA. Mają na to czas do 28 lipca.

Podobne zaproszenia za kilka dni trafią do firm, które zgłosiły zamiar budowy odcinka Widoma - Szczepanowice. W większości to te same konsorcja i spółki, które chcą otrzymać zlecenie na pierwszy odcinek S7.

WIDEO: Tak drążą tunel pod Luboniem Małym

Wideo

Materiał oryginalny: Coraz bliżej budowy S7 na północ od Krakowa - Dziennik Polski

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

.

Jak najszybciej rozstrzygnąć ten przetarg i podpisać umowę z wykonawcą niech budują bo starą DK 7 już nie da się jeździć... godzinami stoimy w korkach do tego ciągle remonty, że nie wspomnę o wypadkach i ofiarach

g
grzeg

Jakiekolwiek wątpliwości na ten temat są oszustwem.

s
s.

wartość kontraktu na rozbudowę al. 29 listopada to około 110 mln zł. Za taką kwote nie zbuduje sie nawet jednej linii tramwajowej

A
Abnegat

Żuka pierdziwiatra.

M
Mikołaj Leszczuk

"Wybudowanie tych pierwszych odcinków spowoduje odciążenie alei 29 Listopada" - i dlatego właśnie, ponieważ aleja 29 Listopada zostanie odciążona, to należy ją jeszcze rozbudować. Za kasę, za którą dałoby się zrealizować *cały* program budowy sieci ścieżek rowerowych w Krakowie. Albo jakąś 1-2 nowe linie tramwajowe.
Brzmi legitymacyjnie, prawda?

Dodaj ogłoszenie