Coraz mniej osób lata z Łodzi

    Coraz mniej osób lata z Łodzi

    Agnieszka Jasińska

    Dziennik Łódzki

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Coraz mniej osób lata z Łodzi

    ©Artur Kostkowski / archiwum

    Chociaż zaczęły się wakacje, łódzkie lotnisko nie ma powodów do radości. Policzyło właśnie czerwcowych podróżnych i okazało się, że chętnych na loty z Lublinka jest coraz mniej. W porównaniu do czerwca ubiegłego roku spadła zarówno liczba pasażerów linii czarterowych jak i regularnych.
    Coraz mniej osób lata z Łodzi

    ©Artur Kostkowski / archiwum

    - W czerwcu Port Lotniczy Łódź im. Władysława Reymonta obsłużył 34 901 pasażerów, czyli o 11 828 mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. To spadek o 25,31 proc. - informuje Ewa Bieńkowska, rzeczniczka łódzkiego lotniska. - W pierwszym półroczu 2013 r. obsłużyliśmy 168 805 pasażerów, czyli o 50 319 mniej niż w tym samym czasie 2012 roku. To spadek o 22,96 proc.

    W czerwcu tego na łódzkim lotnisku obsłużonych zostało 29 743 pasażerów w ruchu regularnym i 5 158 pasażerów w ruchu
    czarterowym. Dla porównania: w 2012 r w ruchu regularnym było to 41 389 pasażerów a w czarterowym - 5 340.

    Jedyną pozytywną wiadomością są statystyki cargo. W czerwcu odprawionych zostało 258 217 kg towarów. To wzrost o 162,1 proc. w porównaniu do czerwca 2012 r.

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz w Łodzi najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w centrum?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z naszym miastem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Komentarze (6)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    O co chodzi ?

    Zainteresowany (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 15

    Popatrzecie na siatki połączeń Bydgoszczy , Rzeszowa i raczkującego Lublina . Sumaryczna liczba mieszkańców tych miast porównywalna do Łodzi a ilość kierunków i statystyki ruchu pasażerskiego same...rozwiń całość

    Popatrzecie na siatki połączeń Bydgoszczy , Rzeszowa i raczkującego Lublina . Sumaryczna liczba mieszkańców tych miast porównywalna do Łodzi a ilość kierunków i statystyki ruchu pasażerskiego same mówią za siebie . Czy u nas w Łodzi zawsze nic nie wychodzi i się nie opłaca ? Może powinniśmy zostać lotniskiem cargo skoro podobno tak dobrze idzie ?zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    jak to o co?

    zauwazalski (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 10

    Po pierwsze, do niedawna Lodz miala najbardziej kiepski hangar(ek) z lotnisk w wiekszych polskich miejscowosciach. Porownajmy chociazby lotnisko w Krakowie i Gdansku, ktore juz od dawna byly...rozwiń całość

    Po pierwsze, do niedawna Lodz miala najbardziej kiepski hangar(ek) z lotnisk w wiekszych polskich miejscowosciach. Porownajmy chociazby lotnisko w Krakowie i Gdansku, ktore juz od dawna byly rozbudowane i na poziomie, podczas gdy lodzkie bylo smiesznym malym blaszakiem w stanie odprawiac 1 samolot na dzien.
    Po drugie, lotnisko musi byc skomunikowane z miastem, a nadal nie jest. Tzn. musi byc pociag z centrum, jak w Krakowie. Przeciez komu chce sie zasuwac jakims autobusem albo taksowkami? Do tego - jaki region takie lotnisko obsluguje? Gdy oddana zostanie kolej aglomeracyjna, to pojawi sie wiecej potencjalnych pasazerow, ktorym teraz jest blizej do Warszawy lub Poznania. A przeciez te polaczenia nie spadaja po prostu z nieba. Pojawiaja sie przedstawiciele linii lotniczych, czy biur podrozy, ktorzy oceniaja szanse na profity z potencjalnych polaczen, i widzac jak to na prawde wyglada wybieraja gdzie indziej.
    Natomiast cargo jest wynikiem oddania do uzytku autsotrad, na ktorych Lodz jest skrzyzowaniu - i swietnie, bo przynajmniej ten temat jest lodzkim sukcesem (oraz oczywiscie polaczenie kolejowe z Chinami!).zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    do zauwazalski

    Zainteresowany (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 4

    Ja nie porównuję Lublinka do Poznania , Krakowa , Wrocławia czy Gdańska bo nie ma co porównywać tylko do Lublina , Bydgoszczy i Rzeszowa . One też nie mają połączenia koleją aglomeracyjną (...rozwiń całość

    Ja nie porównuję Lublinka do Poznania , Krakowa , Wrocławia czy Gdańska bo nie ma co porównywać tylko do Lublina , Bydgoszczy i Rzeszowa . One też nie mają połączenia koleją aglomeracyjną ( przypomnę , że Rzeszów liczy ca. 190.000 mieszkańców ) i startowały z infrastrukturą w podobnym czasie . Wydaje mi się również , że na lotnisko najczęsciej podjeżdżamy taksówką lub samochodem . To my głównie nie latamy a jest nas ca. 718.000 ! Niebawem startuje lotnisko w Radomiu na naszym "blaszaku" zresztą .............zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Statystyka

    Szkoda.......... (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 13

    To , że nie latamy to też nasza wina bo wybieramy inne lotniska . Teoria błędnego koła działa : operatorzy widzą spadający ruch pasażerów więc nie otwierają nowych kierunków . Zostaną tylko...rozwiń całość

    To , że nie latamy to też nasza wina bo wybieramy inne lotniska . Teoria błędnego koła działa : operatorzy widzą spadający ruch pasażerów więc nie otwierają nowych kierunków . Zostaną tylko połączenia do pracy na Wyspy a ruch będzie rósł w mniejszych portach : Rzeszów , Lublin , Bydgoszcz .....zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    to że !

    dość tego!!! (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 20 / 13

    lotnisko zarasta pokrzywami to i NIC się nie dzieje to betka,najważniejsze że prezes bierze sowitą pensję z naszych miejskich podatków,czas już pogonić tego darmozjada i nieudacznika z platformy...rozwiń całość

    lotnisko zarasta pokrzywami to i NIC się nie dzieje to betka,najważniejsze że prezes bierze sowitą pensję z naszych miejskich podatków,czas już pogonić tego darmozjada i nieudacznika z platformy obywatelskiej.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Węzeł nie z tej ziemi

    Hanka Rumcajsová (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 19 / 21

    Zobaczycie ile osób będzie odjeżdżać z ośmiu peronów Łodzi Fabrycznej. Z liczby połączeń do Wwy wynika że średnio po 3 pociągi dziennie z każdego peronu.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo