Ćwierć wieku na topie – pizza Da Grasso od 25 lat trafia na stoły Polaków

Materiał informacyjny Da Grasso
Badania potwierdzają: pizza to nad Wisłą fenomen. Mody kulinarne się zmieniają, nawyki żywieniowe Polaków mocno ewoluują, a włoski specjał konsekwentnie króluje. Sięgają po niego młodzi i starsi, koneserzy i amatorzy szybkiego posiłku, goście restauracji i klienci zamawiający do domu… Sekret nieprzerwanej popularności pizzy najlepiej wyjaśnią doświadczenia Da Grasso – sieci, która od 25 lat dostarcza pizzę polskim konsumentom. Bo pizza dziś, a pizza ćwierć wieku temu to jednak... zupełnie co innego.

„Wiele się musi zmienić, aby wszystko pozostało po staremu”. Słynny aforyzm z powieści „Lampart” włoskiego pisarza Giuseppe Tomasi di Lampedusy pasuje idealnie do wizerunku pizzy w oczach Polaków i roli tej potrawy na naszych stołach. Widać to doskonale po wynikach najnowszego badania Da Grasso „Pizza przez pokolenia”, przygotowanego przez ARC Rynek i Opinia.

Fenomen pizzy

Ćwierć wieku to szmat czasu. Wystarczy przypomnieć, że ćwierć wieku temu dopiero pojawiały się w Polsce pierwsze telefony komórkowe – wówczas „cegły” noszone w walizkach. Słynne włoskie placki już wtedy zaczęły być serwowane w restauracjach – sieć pizzerii Da Grasso obchodzi właśnie w tym roku 25-lecie otwarcia pierwszego lokalu w Łodzi. Co więc musiało zmienić się od tamtych czasów, by pizza mogła pozostać królową stołów?

Przede wszystkim – na przestrzeni ostatnich 25 lat pizza stałą się bardziej powszechna. W latach 90. danie to, zarówno serwowane w lokalach, jak i dostawie, było w oczach polskiego konsumenta czymś nieco luksusowym, snobistycznym. Nowością z Zachodu. Obecnie jest elementem codzienności, bardzo popularnym wyborem. Ale w tym przypadku popularnym nie znaczy pospolitym – i tu tkwi jeden z głównych powodów sukcesu pizzy.

Pizzę cechuje bowiem interesująca dychotomia: z jednej strony postrzegana jest jako stosunkowo tanie i szybkie danie, służące zaspokojeniu głodu. Z drugiej jednak - jest również celem poszukiwań prawdziwych smakoszy, spragnionych nowych smaków i autentyczności. Inaczej mówiąc: może być daniem dla konesera.

– Pizza w wyjątkowym stopniu wpisuje się w potrzeby emocjonalne każdego z konsumentów. Może być jedzona w biegu, ale może też dostarczać wyrafinowanej przyjemności kulinarnej. Dlatego odpowiada także tym, którzy poszukują różnorodności, nowych wrażeń, oryginalnych smaków – mówi Magdalena Piróg, Prezes Zarządu Da Grasso.

Pizzerie teraz i kiedyś

W ciągu ostatnich 25 lat mocno zmienił się także restauracyjny rynek pizzy. Pizzerie sieciowe postrzegane są jako oferujące produkty pewne, bezpieczne, o niezmiennej jakości, których można „w ciemno” próbować w różnych miejscach w kraju – wiedząc co się dostanie. W tych pizzeriach liczy się istota sprawy – czyli pizza właśnie.

– W latach 90. nie miałam żadnego doświadczenia w gastronomii i nie myślałam, że ten jeden lokal w Łodzi rozwinie się w dużą, ogólnopolską sieć. Nie wiedziałam wtedy także o funkcjonowaniu systemów franczyzowych – mówi Karolina Rozwandowicz, Właścicielka sieci Da Grasso i dodaje: – Niezmiennie od lat to co przyciąga klientów do restauracji Da Grasso to wyjątkowy smak naszych produktów. Badania rynkowe potwierdzają, że cenią oni nasze dobre ciasto, a marka to dla nich pewny, sprawdzony wybór. Podobnie myślą franczyzobiorcy, dla których jesteśmy godnym zaufania partnerem biznesowym.

Miłość do pizzy – z wzajemnością

Zaufanie partnerów i konsumentów to podstawa dla marki Da Grasso jako jednego z flagowych graczy na rynku. Badania pokazują, że brand ten konsekwentnie budzi pozytywne skojarzenia sprzed lat, zachęca pewnym, sprawdzonym, powtarzalnym produktem oraz różnorodnością. Wyznacza mocny standard – a to kolejna rzecz, dzięki której pizza w Polsce zachowuje swą niesłabnącą popularność.

– Utrzymanie przez nas przez wszystkie lata najwyższej jakości spowodowało, że polscy miłośnicy pizzy mogli poczuć się bezpiecznie. Liczy się dla nich możliwość wyboru ulubionych, znanych smaków, doceniają też dostępność sieci. W większym mieście, np. w galerii handlowej, bez problemu znajdą naszą pizzerię, z pewnym i sprawdzonym asortymentem. Innymi słowy: dzięki Da Grasso konsumenci, którzy zakochali się w pizzy, mogli poczuć, że jest to miłość z wzajemnością – podkreśla Magdalena Piróg.

A to są niewątpliwie odczucia, które pomagają w ugruntowaniu nawyków kulinarnych. Na znaczeniu zyskały one tym bardziej, że w perspektywie lat konsumenci coraz częściej zamawiają pizzę z dowozem – co wynika zarówno z rozwoju tego segmentu jak i ze zmian w stylu życia respondentów uczestniczących w badaniu. W minionym roku Da Grasso zrealizowało rekordowe 4,5 mln dostaw, a jak przekonują eksperci nawet po pandemii jedzenie w dowozie będzie popularnym wyborem konsumentów.

Dodaj ogłoszenie