Cyfrowe drukowanie szkła

    Cyfrowe drukowanie szkła

    Artykuł sponsorowany

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Cyfrowe drukowanie szkła
    1/3
    przejdź do galerii
    Grupa Paradyż to jedna z największych polskich firm produkujących ceramikę budowlaną. Jej produkty doceniane są nie tylko na rodzimym rynku, ale również na 40 rynkach eksportowych. To rezultat ponad dwudziestu lat doświadczenia, w którym to czasie Grupa dorobiła się pięciu zakładów produkcyjnych, przeszło dwustu kolekcji w ofercie produktowej oraz fachowej kadry pracowniczej, liczącej dziś 1.700 osób. Na ofertę produktową Grupy Paradyż składają się wyroby trzech głównych marek. To "Paradyż", "Kwadro Ceramika" i "My Way by Paradyż Group".

    2012 rokiem zmian


    W marcu ubiegłego roku Grupa Paradyż wdrożyła, po ponad dwudziestu latach swojego istnienia, nowy system identyfikacji wizualnej, który doskonale oddaje nie tylko główne cechy marki, ale również wpisuje się w wartości przedsiębiorstwa.

    Nowe logotypy łączą w sobie historię i tradycję z nowoczesnością oraz podkreślają mocną pozycję firmy na rynku. Przetarg na nową identyfikację wizualną dla Grupy Paradyż wygrała Agencja Brand Nature Access z Warszawy, która zaprosiła do współpracy światowej sławy projektanta Janusza Kaniewskiego (Kaniewski Haute Design).

    Inwestycje Grupy Paradyż


    Produkcja firmy skupia się w pięciu zakładach, działających w ramach Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Łączne moce produkcyjne tych fabryk to obecnie ponad 30 mln metrów kwadratowych produktów rocznie.
    W ramach rozpoczętego w 2010 roku czteroletniego planu inwestycyjnego Grupa Paradyż dokonuje modernizacji swoich zakładów produkcyjnych, które są zlokalizowane w Tomaszowie Mazowieckim, Wielkiej Woli oraz Opocznie. W pierwszej kolejności zmodernizowany został zakład ZP Wielka Wola. W ubiegłym roku uruchomiona została w nim, między innymi, instalacja umożliwiającą odzysk ciepła z pieców, co ma pozytywny wpływ na och-ronę środowiska.
    W ubiegłym roku nakłady inwestycyjne w zakładach produkcyjnych wyniosły prawie 50 milionów złotych. 30 milionów z tej kwoty przeznaczono na zakończenie drugiego etapu modernizacji zakładu w Wielkiej Woli a ponad 18 milionów- na inwestycje w zakładzie Tomaszów Mazowiecki.
    W ramach prowadzonych działań modernizacyjnych unowocześniony został również zakład w Opocznie, który wyposażono, między innymi, w nowoczesne maszyny umo-żliwiające druk cyfrowy naszkle.
    Dodatkowo, wśród kluczowych działań Grupy Paradyż należy wymienić rozpoczęty projekt Paradyż Logistics and Trade. Jest to nowoczesne Centrum Handlowo-Logistyczne i Wsparcia Sprzedaży z automatycznym magazynem wysokiego składowania oraz systemem kompletacji i wysyłki wyrobów gotowych. Szacunkowa wartość tej inwestycji wynosi około 60 milionów złotych.

    Nowe formaty, nowe technologie


    Portfolio produktów Grupy Paradyż to ponad dwieście zróżnicowanych i uniwersalnych kolekcji ścienno-podłogowych.
    Co roku do sprzedaży trafiają nowe propozycje, np. wielkoformatowe gresy, samodzielne kolekcje płytek 40x40 cm oraz kolekcje w formacie 20x60 cm. Te ostatnie wdrożono do oferty produktowej w 2012 roku. To pięć kolekcji: Yoshioka/Purio, Chiara/Purio, Abrila/Purio, Silvia/Silvio oraz Miriam/Mirio, które wyróżniają się nie tylko nowym formatem, ale również technologią wykonania.
    W procesie ich produkcji wykorzystano bowiem metodę druku cyfrowego na szkle, w której pigmenty nanoszone są na powierzchnię w postaci nanocząsteczek. Dzięki temu uzyskiwany nadruk jest nie tylko intensywnie nasycony kolorami, ale również wykonany w bardzo wysokiej rozdzielczości.
    Praca ze szklanymi elementami wymaga ogromnej perfekcji i profesjonalizmu. Drukowanie odbywa się w sterylnie czystym i zamkniętym pomieszczeniu o temperaturze 18-25 st. C. Aby nadruk cyfrowy zachował na długi czas swoje właściwości, zabezpieczany jest specjalną protekcją w dobranym kolorze, stanowiącą doskonałą warstwę izolacyjną, odporną na kleje oraz fugi.

    Targi i trendy


    Produkty Grupy Paradyż cechuje wysoka jakość wykonania, ale przede wszystkim niebanalne wzornictwo, zgodne ze światowymi trendami.
    Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów, Grupa Pa-radyż od kilkunastu lat obecna jest na największych targach branżowych: w Europie Środkowo Wschodniej - MosBuild oraz w Europie Zachodniej- CERSAIE. Są to kluczowe imprezy, biorą w nich udział najbardziej liczący się producenci płytek ceramicznych. To nie tylko miejsce, w którym prezentowane są najnowsze rozwiązania technologiczne, ale to również okazja do sprawdzenia, czy przygotowana oferta produktowa spełnia oczekiwania rynkowe. Grupa Paradyż co roku stara się zaskoczyć odwiedzających wyglądem stoiska- w czasie MosBuild 2012 firma otrzymała nagrodę organizatorów za najbardziej kreatywne stoisko.
    Targi to również okazja do zapoznania się z trendami na kolejny sezon oraz do prezentacji własnych osiągnięć w tej dziedzinie.

    Plany i kierunki rozwoju


    Ważnym elementem strategii Grupy Paradyż jest ciągła ekspansja międzynarodowa. Aspiracją przedsiębiorstwa jest wzrost zysków z eksportu do 35 procent w rocznych przychodach - taki cel firma chce osiągnąć do 2015 roku.
    Firma konsekwentnie te zamiary realizuje - w ubiegłym roku roku, mimo złej sytuacji gospodarczej, łączny udział sprzedaży eksportowej wzrósł z 27 do 32 procent. Głównymi celami strategicznymi firmy są kraje wschodnie - Rosja, Ukraina - oraz kraje zachodnie, które, jak choćby Francja i Niemcy, nabierają coraz większego znaczenia w eksporcie Grupy. Duży potencjał eksportowy firma widzi również na rynkach słowackim, czeskim, węgierskim i rumuńskim.

    Nagrody otrzymane w 2012 roku
    Dowodem uznania dla produktów Grupy Paradyż są liczne nagrody. A oto wyróżnienia i tytuły, które Grupa otrzymała jedynie w ubiegłym roku:
    Certyfikat "Najwyższa Jakość w Budownictwie"
    Ceramika Paradyż ambasadorem polskiej gospodarki w kategorii eksporter
    Wielka Perła Ceramiki UE 2011 z Diamentami
    Artable/Arole - "Perła Ceramiki UE 2011"
    Masto - "Perła Ceramiki UE 2011"
    Vermilia - "Perła Ceramiki UE 2011"
    Wenge by My Way - "Perła Ceramiki UE 2011"
    Meisha/Garam - "Perła Ceramiki UE 2011i Perła Dystrybutorów"
    Ebano by My Way - "Perła Ceramiki UE 2011i Perła Dystrybutorów"
    Noce by My Way - "Perła Ceramiki UE 2011i Perła Dystrybutorów"
    Santa Caterina by My Way - "Perła Ceramiki UE 2011 i Perła Dystrybutorów"
    Velatia/Velatio - My Way Paradyż Group - "Perła Ceramiki UE 2011 i Perła Dystrybutorów"
    Taranto - "Perła Ceramiki UE 2011 i Perła Dystrybutorów"
    Vivida/Vivido - "Perła Ceramiki UE 2011 i Perła Dystrybutorów"
    Nagroda "Jakość roku 2011" dla Ceramiki Paradyż w kategorii: innowacja, za kolekcje płytek ceramicznych produkowanych w technologii FIT
    "Jakość roku 2012" - ZŁOTO
    Dyplom WOŚP 2011 dla Grupy Paradyż
    Wyróżnienie "Łazienka - Wybór Roku 2012" dla kolekcji Amiche/Amici
    nagroda za najbardziej kreatywne stoisko na targach MosBuild 2012
    Wyróżnienie w rankingu e-Diamenty Forbesa & Onet 2012 za najlepszą firmową stronę internetową
    Wyróżnienie w rankingu Diamenty Forbesa 2012 w kategorii firm o poziomie przychodów powyżej 250 mln zł w województwie łódzkim
    drugie miejsce w rankingu Filary Polskiej Gospodarki 2011 w województwie łódzkim
    pierwsza nagroda w kategorii Wyposażenie wnętrz w konkursie Orły Polskiego Budownictwa 2012
    Statuetka Złoty Orzeł 2012

    Grupa Paradyż od lat wspiera działania na rzecz kultury i sztuki. Angażuje się i wspiera inicjatywy, które często bez pomocy zewnętrznych podmiotów nie miałyby szans na realizację. Wspiera m.in. zdolnych, polskich artystów, sama też inicjuje rozmaite działania. W ubiegłym roku Grupa rozpoczęła, razem z Fundacją Architektury, akcję "Ratujemy Mozaiki", której celem jest ochrona polskiego dziedzictwa kulturowego i zwrócenie uwagi na problem niszczejących dzieł sztuki w miastach całej Polski.

    A oto główne imprezy, w których organizacji Grupa Paradyż brała czynny udział:

    Akcja Ratujemy Mozaiki
    Festiwal Muzyki Filmowej w Łodzi
    Łódź Design Festiwal
    Współpraca ze studentami Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie
    Wspieranie młodych artystów
    XIII Festiwal Kolory Polski
    Wsparcie finansowe dla Zespołu Pieśni i Tańca Tramblanka
    I Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny Opoczno 2011

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Polecamy

    Menadżer Roku 2018

    Menadżer Roku 2018

    Najlepsze prezenty dla kobiety na urodziny i imieniny

    Najlepsze prezenty dla kobiety na urodziny i imieniny

    Pół roku za pół ceny! Świąteczna promocja prenumeraty cyfrowej Dziennika Łódzkiego

    Pół roku za pół ceny! Świąteczna promocja prenumeraty cyfrowej Dziennika Łódzkiego

    Szamanie na ekranie - nowy program kulinarny

    Szamanie na ekranie - nowy program kulinarny