Grupa Paradyż to jedna z największych polskich firm produkujących ceramikę budowlaną. Jej produkty doceniane są nie tylko na rodzimym rynku, ale również na 40 rynkach eksportowych. To rezultat ponad dwudziestu lat doświadczenia, w którym to czasie Grupa dorobiła się pięciu zakładów produkcyjnych, przeszło dwustu kolekcji w ofercie produktowej oraz fachowej kadry pracowniczej, liczącej dziś 1.700 osób.
Na ofertę produktową Grupy Paradyż składają się wyroby trzech głównych marek. To "Paradyż", "Kwadro Ceramika" i "My Way by Paradyż Group".
W marcu ubiegłego roku Grupa Paradyż wdrożyła, po ponad dwudziestu latach swojego istnienia, nowy system identyfikacji wizualnej, który doskonale oddaje nie tylko główne cechy marki, ale również wpisuje się w wartości przedsiębiorstwa.
Nowe logotypy łączą w sobie historię i tradycję z nowoczesnością oraz podkreślają mocną pozycję firmy na rynku. Przetarg na nową identyfikację wizualną dla Grupy Paradyż wygrała Agencja Brand Nature Access z Warszawy, która zaprosiła do współpracy światowej sławy projektanta Janusza Kaniewskiego (Kaniewski Haute Design).
Inwestycje Grupy Paradyż
Produkcja firmy skupia się w pięciu zakładach, działających w ramach Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Łączne moce produkcyjne tych fabryk to obecnie ponad 30 mln metrów kwadratowych produktów rocznie. W ramach rozpoczętego w 2010 roku czteroletniego planu inwestycyjnego Grupa Paradyż dokonuje modernizacji swoich zakładów produkcyjnych, które są zlokalizowane w Tomaszowie Mazowieckim, Wielkiej Woli oraz Opocznie. W pierwszej kolejności zmodernizowany został zakład ZP Wielka Wola. W ubiegłym roku uruchomiona została w nim, między innymi, instalacja umożliwiającą odzysk ciepła z pieców, co ma pozytywny wpływ na och-ronę środowiska. W ubiegłym roku nakłady inwestycyjne w zakładach produkcyjnych wyniosły prawie 50 milionów złotych. 30 milionów z tej kwoty przeznaczono na zakończenie drugiego etapu modernizacji zakładu w Wielkiej Woli a ponad 18 milionów- na inwestycje w zakładzie Tomaszów Mazowiecki. W ramach prowadzonych działań modernizacyjnych unowocześniony został również zakład w Opocznie, który wyposażono, między innymi, w nowoczesne maszyny umo-żliwiające druk cyfrowy naszkle. Dodatkowo, wśród kluczowych działań Grupy Paradyż należy wymienić rozpoczęty projekt Paradyż Logistics and Trade. Jest to nowoczesne Centrum Handlowo-Logistyczne i Wsparcia Sprzedaży z automatycznym magazynem wysokiego składowania oraz systemem kompletacji i wysyłki wyrobów gotowych. Szacunkowa wartość tej inwestycji wynosi około 60 milionów złotych.
Nowe formaty, nowe technologie
Portfolio produktów Grupy Paradyż to ponad dwieście zróżnicowanych i uniwersalnych kolekcji ścienno-podłogowych. Co roku do sprzedaży trafiają nowe propozycje, np. wielkoformatowe gresy, samodzielne kolekcje płytek 40x40 cm oraz kolekcje w formacie 20x60 cm. Te ostatnie wdrożono do oferty produktowej w 2012 roku. To pięć kolekcji: Yoshioka/Purio, Chiara/Purio, Abrila/Purio, Silvia/Silvio oraz Miriam/Mirio, które wyróżniają się nie tylko nowym formatem, ale również technologią wykonania. W procesie ich produkcji wykorzystano bowiem metodę druku cyfrowego na szkle, w której pigmenty nanoszone są na powierzchnię w postaci nanocząsteczek. Dzięki temu uzyskiwany nadruk jest nie tylko intensywnie nasycony kolorami, ale również wykonany w bardzo wysokiej rozdzielczości. Praca ze szklanymi elementami wymaga ogromnej perfekcji i profesjonalizmu. Drukowanie odbywa się w sterylnie czystym i zamkniętym pomieszczeniu o temperaturze 18-25 st. C. Aby nadruk cyfrowy zachował na długi czas swoje właściwości, zabezpieczany jest specjalną protekcją w dobranym kolorze, stanowiącą doskonałą warstwę izolacyjną, odporną na kleje oraz fugi.
Targi i trendy
Produkty Grupy Paradyż cechuje wysoka jakość wykonania, ale przede wszystkim niebanalne wzornictwo, zgodne ze światowymi trendami. Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów, Grupa Pa-radyż od kilkunastu lat obecna jest na największych targach branżowych: w Europie Środkowo Wschodniej - MosBuild oraz w Europie Zachodniej- CERSAIE. Są to kluczowe imprezy, biorą w nich udział najbardziej liczący się producenci płytek ceramicznych. To nie tylko miejsce, w którym prezentowane są najnowsze rozwiązania technologiczne, ale to również okazja do sprawdzenia, czy przygotowana oferta produktowa spełnia oczekiwania rynkowe. Grupa Paradyż co roku stara się zaskoczyć odwiedzających wyglądem stoiska- w czasie MosBuild 2012 firma otrzymała nagrodę organizatorów za najbardziej kreatywne stoisko. Targi to również okazja do zapoznania się z trendami na kolejny sezon oraz do prezentacji własnych osiągnięć w tej dziedzinie.
Plany i kierunki rozwoju
Ważnym elementem strategii Grupy Paradyż jest ciągła ekspansja międzynarodowa. Aspiracją przedsiębiorstwa jest wzrost zysków z eksportu do 35 procent w rocznych przychodach - taki cel firma chce osiągnąć do 2015 roku. Firma konsekwentnie te zamiary realizuje - w ubiegłym roku roku, mimo złej sytuacji gospodarczej, łączny udział sprzedaży eksportowej wzrósł z 27 do 32 procent. Głównymi celami strategicznymi firmy są kraje wschodnie - Rosja, Ukraina - oraz kraje zachodnie, które, jak choćby Francja i Niemcy, nabierają coraz większego znaczenia w eksporcie Grupy. Duży potencjał eksportowy firma widzi również na rynkach słowackim, czeskim, węgierskim i rumuńskim.
Nagrody otrzymane w 2012 roku Dowodem uznania dla produktów Grupy Paradyż są liczne nagrody. A oto wyróżnienia i tytuły, które Grupa otrzymała jedynie w ubiegłym roku: Certyfikat "Najwyższa Jakość w Budownictwie" Ceramika Paradyż ambasadorem polskiej gospodarki w kategorii eksporter Wielka Perła Ceramiki UE 2011 z Diamentami Artable/Arole - "Perła Ceramiki UE 2011" Masto - "Perła Ceramiki UE 2011" Vermilia - "Perła Ceramiki UE 2011" Wenge by My Way - "Perła Ceramiki UE 2011" Meisha/Garam - "Perła Ceramiki UE 2011i Perła Dystrybutorów" Ebano by My Way - "Perła Ceramiki UE 2011i Perła Dystrybutorów" Noce by My Way - "Perła Ceramiki UE 2011i Perła Dystrybutorów" Santa Caterina by My Way - "Perła Ceramiki UE 2011 i Perła Dystrybutorów" Velatia/Velatio - My Way Paradyż Group - "Perła Ceramiki UE 2011 i Perła Dystrybutorów" Taranto - "Perła Ceramiki UE 2011 i Perła Dystrybutorów" Vivida/Vivido - "Perła Ceramiki UE 2011 i Perła Dystrybutorów" Nagroda "Jakość roku 2011" dla Ceramiki Paradyż w kategorii: innowacja, za kolekcje płytek ceramicznych produkowanych w technologii FIT "Jakość roku 2012" - ZŁOTO Dyplom WOŚP 2011 dla Grupy Paradyż Wyróżnienie "Łazienka - Wybór Roku 2012" dla kolekcji Amiche/Amici nagroda za najbardziej kreatywne stoisko na targach MosBuild 2012 Wyróżnienie w rankingu e-Diamenty Forbesa & Onet 2012 za najlepszą firmową stronę internetową Wyróżnienie w rankingu Diamenty Forbesa 2012 w kategorii firm o poziomie przychodów powyżej 250 mln zł w województwie łódzkim drugie miejsce w rankingu Filary Polskiej Gospodarki 2011 w województwie łódzkim pierwsza nagroda w kategorii Wyposażenie wnętrz w konkursie Orły Polskiego Budownictwa 2012 Statuetka Złoty Orzeł 2012
Grupa Paradyż od lat wspiera działania na rzecz kultury i sztuki. Angażuje się i wspiera inicjatywy, które często bez pomocy zewnętrznych podmiotów nie miałyby szans na realizację. Wspiera m.in. zdolnych, polskich artystów, sama też inicjuje rozmaite działania. W ubiegłym roku Grupa rozpoczęła, razem z Fundacją Architektury, akcję "Ratujemy Mozaiki", której celem jest ochrona polskiego dziedzictwa kulturowego i zwrócenie uwagi na problem niszczejących dzieł sztuki w miastach całej Polski.
A oto główne imprezy, w których organizacji Grupa Paradyż brała czynny udział:
Akcja Ratujemy Mozaiki Festiwal Muzyki Filmowej w Łodzi Łódź Design Festiwal Współpraca ze studentami Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie Wspieranie młodych artystów XIII Festiwal Kolory Polski Wsparcie finansowe dla Zespołu Pieśni i Tańca Tramblanka I Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny Opoczno 2011